Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبه هفتادمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی (۷ شهریور ۹۷) درباره عدم امکان انتقال دانشجویان ایرانی که از ابتدای سال میلادی جدید (۱۱ دی ماه ۹۷) تحصیل خود را در دانشگاه های خارج از کشور شروع کنند به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

در این مصوبه که از سوی باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ شده، آمده است: «با عنایت به توسعه چشمگیر آموزش عالی سلامت و همچنین ضرورت اختصاص بازار کار در حوزه سلامت به نخبگانی که پس از اتمام دوره دبیرستان از طریق رقابت فشرده علمی متقاضی تحصیل در رشته های علوم پزشکی هستند و همچنین پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی برای تضعیف ارزش قبولی در کنکور سراسری در هفتادمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۷ شهریور ۹۷ مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۱ دی ۹۷) کلیه ضوابط و مقررات مربوط به امکان انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در رشته های علوم پزشکی لغو و انتقال دانشجو در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در طول مدت تحصیل و قبل از فارغ التحصیلی به داخل کشور ممنوع است.

برای آن دسته از افرادی که تا قبل از شروع سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۱ دی ۹۷) تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز کرده و واجد شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل هستند، براساس ضوابط و مقررات مذکور اقدام خواهد شد.

تمامی دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور در رشته های علوم پزشکی در صورت فارغ التحصیلی از دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت، می توانند براساس مصوبات و ضوابط شورای عالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ارزشیابی و تایید مدارک تحصیلی در کشور مشغول کار شوند.»

این مصوبه به روسای دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرعامل سازمان انتقال خون، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، رئیس انستیتو پاستور ایران، رئیس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی قلب و عروق شهید رجایی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس ابلاغ شده است.

کد خبر 4450903

منبع: مهر

کلیدواژه: باقر لاریجانی دانشجویان ایرانی خارج از کشور دانشگاه های علوم پزشکی نقل و انتقال دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش آموزش پزشکی اربعین 97 دانشگاه پیام نور دانشگاه تهران طلاب وزارت بهداشت معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اعضای هیات علمی دوره دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس

حسین قاسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اثر وقوع تصادف زنجیره‌ای ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید ۷ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.

قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.

وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت