Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@13:57:00 GMT

35.3درصد مرگ و میر لرستان ناشی از بیماری های قلبی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۶۱۳۲

35.3درصد مرگ و میر لرستان ناشی از بیماری های قلبی است

به گزارش ایرنا، مصطفی امانی پور روز دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی در محل استانداری افزود: در این مدت پنج هزار و 26 نفر جان باحته اند که نسبت به بازه مشابه سال گذشته 3.2 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: پس از بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های بد تعریف شده و کهولت سن با 13.2 درصد و 686 نفر، سرطان با 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد و 583 نفر و حوادث غیرعمدی با 9.2 درصد به ترتیب سایر دلایل مرگ و میر در لرستان را رقم زده اند.
وی با اشاره به اینکه فوتی های امسال شامل 57.6 درصد مرد و 42.4 درصد زن بوده اند افزود: به طور متوسط در هر شبانه روز یک نفر در استان جان باخته است.
مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: در هفت ماهه امسال 20 هزار و یک واقعه ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد 51.4 درصد پسر و مابقی دختر بوده اند و به ازای هر 106 فرزند پسر 100 نوزاد دختر متولد شده است.
امانی پور با بیان اینکه هر شبانه روز 93 نوزاد در استان متواد شده تصریح کرد: بیشترین اسامی انتخابی برای پسران به ترتیب حسین، امیرعلی، محمد، آراد و امیرحسین بوده و فاطمه، آوا، زهرا، نیکا و باران بیشترین اسامی انتخابی دختران را به خود اختصاص داده اند.
وی تعداد ازدواج های ثبت شده در هفت ماهه امسال را یک هزار و 881 مورد برشمرد و گفت: این میزان تقریبا با مدت مشابه پارسال برابر و در هر شبانه روز 47 ازدواج ثبت شده است.
به گفته امانی پور میانگین سن ازدواج مردان در لرستان 28.9 و زنان 23.7 سال بوده است.
وی همچنین امار طلاق ثبت شده در این مدت را 2 هزار و 23 مورد عنوان کرد و افزود: در هر شبانه روز 9 واقعه طلاق ثبت شده و میانگین سن مردان و زنان در این رویداد به ترتیب 34.8 و 29.8 سال بوده است.
لرستان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بیماری های قلبی سرطان مردان مردان و زنان مرگ راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

 علی سالاروند با اشاره به اضافه شدن سه پاسگاه محیط‌بانی به پاسگاه‌های استان لرستان گفت: امسال یک پاسگاه محیط‌بانی در منطقه تشکن در جنوب سفیدکوه خرم‌آباد، یک پاسگاه در شهرستان سلسله (ورودی گرین) و یک پاسگاه نیز در قالی‌کوه الیگودرز افتتاح می‌شود.

وی افزود: پاسگاه سفیدکوه و سلسله در نیمه اول سال و پاسگاه قالی‌کوه نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه پاسگاه محیط‌بانی سلسله هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: پاسگاه تشکن یا پیرشمس‌الدین نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سالاروند با اشاره با اینکه پاسگاه قالی‌کوه در منطقه بزنوید الیگودرز واقع شده که هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در شاداب کوه نیز به یک پاسگاه محیط‌بانی نیاز داریم تا شبکه پاسگاهی استان تکمیل شود.

وی بیان کرد: لرستان هم اکنون ۱۵ پاسگاه ثابت محیط‌بانی دارد که با افتتاح سه پاسگاه خرم آباد، سلسله و الیگودرز و همچنین ساخت پاسگاه شاداب کوه تعداد پاسگاه‌های ثابت به ۱۹ مورد می‌رسد و دو پاسگاه سیار نیز در استان فعالیت دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان