Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:09:34 GMT

عزم راسخ دستگاه ها در فصل جدید طرح بشارت ۱۴۵۲

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۶۴۵۰

عزم راسخ دستگاه ها در فصل جدید طرح بشارت ۱۴۵۲

جلسه هماهنگی آغاز فصل جدید طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت ۱۴۵۲ با حضور نمایندگان دستگاه های مشارکت کننده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه هماهنگی آغاز فصل جدید طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت 1452 با حضور نمایندگان دستگاه های مشارکت کننده در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ضمن تشکر و قدردانی از دستگاه های مشارکت کننده در این طرح گفت: با توجه به اینکه حفظ قرآن کریم فرایند خاص خود را دارد و ارتباط دوسویه مخاطب و رسانه نیازمند ضلع سومی می باشد، لذا مشارکت دستگاه های مختلف به عنوان سومین ضلع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: بر اساس عهد و پیمانی که در ستاد طرح راهبردی حفظ قرآن کریم با دستگاه های مختلف مبنی بر اولویت بخشیدن حفظ جزء 30 داشته ایم، این اتفاق در رسانه ملی به خوبی صورت پذیرفته و امیدواریم دیگر دستگاه های فرهنگی و قرآنی نیز این طرح را از خود دانسته و مشارک خود را به نحو مطلوب به انجام رسانند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه در سال 97 حفظ جزء 30 قرآن کریم محوریت فعالیت های تمامی دستگاه ها قرار گرفته و همگی از آن تمکین می کنند، اظهار داشت: از سازمان اوقاف و امور خیریه انتظار می رود که مسابقات قرآن سال جاری را با محوریت حفظ جزء 30 برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شوراي توسعه فرهنگ قرآني کشور ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حافظ قرآن کسی است که سی جزء قرآن را حفظ کرده باشد، به تعیین سند حفظ قرآن در ستاد راهبردی حفظ قرآن کشور و همچنین تعیین سه مرحله برای حفظ اشاره کرد و گفت: طرح 1452 می تواند طرح ملی حفظ را اجرائی کند.

محمدی بیان کرد: حفظ قرآن به عنوان نقطه آغازین فعالیتهای قرآنی و مقدمه فهم و تدبر در قرآن است که صدا و سیما فرهنگ سازی خود را در زمینه به نحو مطلوب انجام داده و این فرهنگ سازی خوب باعث ایجاد انگیزه برای مردم به جهت روی آوردن به قرآن و حفظ آن می شود.

در این جلسه نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه برادران، سازمان اوقاف و امورخیریه، ستاد کانون های مساجد، رادیو قرآن، دارالقرآن بسیج، سازمان قرآنی دانشگاهیان و ایکنا به شرح فعالیت های صورت گرفته حوزه خود در طرح بشارت 1452 پرداختند.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی راهپیمایی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان اردبیل شبستان یزد استکبار ستیزی اربعین حسینی آمریکا طرح قرآنی ۱۴۵۲ طرح بشارت شبکه قرآن و معارف سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟