Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@00:24:40 GMT

گرد و غبار در کشور یک پدیده فرامرزی است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۶۴۶۱

گرد و غبار در کشور یک پدیده فرامرزی است

موسوی گفت: گرد و غبار پدیده‌ای فرامرزی است که برای مقابله با آن نیازمند راه‌حل‌های چند بخشی و فرا بخشی هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید علی محمد موسوی مدیر کل امور بین المللی محیط زیست وزارت امور خارجه در نشست تخصصی مشورتی در زمینه همکاری های منطقه ای برای ایجاد تاب آوری در برابر حوادث تدریجی شامل طوفان های گرد و غبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه که امروز برگزار شد، اظهار کرد: مساله گرد و غبار در ایران و خارج از مرزها به چالش بزرگی در سال های اخیر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۱۷۰ روز در سال طوفان های گرد و غبار در مناطق جنوب غربی و جنوب شرقی کشور به دلیل خشکسالی های طولانی و تغییرات اقلیم و در عین حال توسعه ناپایدار این مناطق و همچنین استفاده ناپایدار از منابع آبی و زمینی و نبود سیاست های درست محیط زیستی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار، بیمارستان ها به حالت آماده باش در می آیند و مدارس تعطیل می شوند و یک پوشش ضخیمی از گرد و غبار روی سطح شهر می نشیند.

مدیر کل امور بین المللی محیط زیست وزارت امور خارجه با بیان اینکه گرد و غبار پدیده‌ای فرامرزی است که برای مقابله با آن نیازمند راه‌حل‌های چند بخشی و فرا بخشی هستیم, گفت: مقابله با این پدیده از توان یک‌کشور خارج است و نیازمند هماهنگی میان تمامی گروه‌های متاثر از آن است‌.

موسوی خاطرنشان کرد: ما به یک شبکه جهانی متشکل از آژانس‌های بین‌المللی نیازمندیم تا برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با این چالش تدوین کنند بر همین اساس از همکاری با اپدیم استقبال می‌کنیم. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرد وغبار محیط زیست وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد