Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  علی صالح آبادی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: در شرایط کنونی، سازوکارهای جایگزین خدمات بانکی بین المللی در بانک توسعه صادرات ایران پیش بینی شده است.

وی افزود: تحریم های بانکی به تازگی آغاز و پیش بینی های لازم نیز برای آینده برنامه ریزی شده و در صورت قطع سوئیفت می توانیم ارتباط های خود را با سایر کشورها و هر کدام از بانک های خارجی که تمایل به همکاری با ایران دارند ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، گفت: با توجه به شرایط تحریم ها، ما این امکان را داریم که با سایر کشورها از طریق یورو و ارزهای ملی معامله داشته باشیم. صالح آبادی با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور، موقعیت خوبی برای صادرات است، اعلام کرد: در شرایط حاضر که نرخ ارز در کشور افزایش یافته، برای شرکت های صادراتی فرصت خوبی است تا صادرات خود را هنگام تبدیل ارز به ریال با قیمت بالاتری تبدیل کنند که در اینصورت صادرات از توجیه پذیری بیشتری برخوردار است.

به گفته وی، در زمینه تامین منابع مالی ارزی و ریالی برای سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی، واردات مواد اولیه این بنگاه ها و ... منابع ارزی و ریالی مشخص و تدارک لازم دیده شده است. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، افزود: برای تامین منابع ریالی نیز مقرر شد تا از منابع بانک، صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بانک مرکزی که در اختیار ما گذاشته شده، به بنگاه ها کمک کنیم. صالح آبادی تاکید کرد: یکی از موضوعات مطرح در بنگاه های صادراتی، مباحث مربوط به حوالجات است که ساز و کار لازم دیده شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روابط بانکی بین المللی بانک توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت