Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@00:31:05 GMT

تنها 8 درصد سد زاینده‌رود آب دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۶۸۹۹

تنها 8 درصد سد زاینده‌رود آب دارد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   حسن ساسانی در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود 128 میلیون مترمکعب و ورودی سد چهار متر و خروجی آن 11.5 متر و صرفاً برای مصارف شرب اصفهان و یزد است.

 

وی با بیان اینکه میزان بارش باران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در ایستگاه چلگرد 47 میلی‌متر است، افزود: حجم مخزن سد در درازمدت 647 میلیون مترمکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: بنا بر آمارهای موجود تنها 8 درصد از حجم یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود آب دارد.

 

وی در خصوص صحبت‌هایی پیرامون توزیع آب کشاورزی در فضای مجازی شده است، گفت: دیروز شنبه 12 آبان ماه در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود جلسه‌ای در تهران برگزار شد، اما هنوز مصوبات این جلسه ابلاغ نشده است.ساسانی تأکید کرد: با کنترل میزان بارش‌ها تا دی‌ماه، اگر شرایط ذخیره سد زاینده‌رود تا آن زمان مطلوب باشد، بنا بر تجربه سال 95 ، آب برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد که البته تصمیم در این خصوص را وزیر نیرو ابلاغ خواهد کرد.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سد زاینده رود آب گوناگون جام نیوز اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این حادثه که به دلیل برخورد بیل مکانیکی (در حال ترمیم قنات) با لوله ۹۰۰ میلیمتری انتقال آب (شنبه اول اردیبهشت) رخ داد، بخشی از آب شرب منطقه یزد آباد به سین کاشان راهی خیابان شد.
منصور شیشه فروش، تامین آب آشامیدنی اهالی این منطقه با وجود شکستگی این لوله برقرار است، افزود: پس از اعلام این حادثه اصلاح و بازسازی این خط لوله بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مشکل این خط برطرف شده است.
وی گفت: هر دستگاهی که قصد حفاری و انجام عملیات عمرانی را داشته باشد باید حریم و حدود تخصصی شبکه‌ها را رعایت کنند تا از این دست حوادث جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • (تصاویر) مادی‌های زاینده‌رود، میراث چندهزارساله مهندسی آبی
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان