Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، از نفیو به عنوان طراح اصلی تحریمهای ایران در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا یاد می شود.

گفت و گ وی مهر با وی را در ادامه می بینید: 

*همانطور که قبلا اعلام شد، ایالات متحده امریکا همه تحریم های هسته ای علیه ایران را بازگرداند. آیا شما فکر می کنید که این تحریم ها در راستای منافع ملی ایالات متحده امریکا در بلند مدت است؟

نه من اینطور فکر نمی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که بارها گفته ام من فکر می کنم بهترین اقدام جهت رسیدن به منافع بلندمدت ایالات متحده امریکا این است که واشنگتن در برجام بماند و از آن به عنوان مکانیسمی برای پیگیری دیپلماسی مستقیم بین امریکا  و ایران استفاده کند.

شکست دولت ترامپ برای استفاده از این فرصت  در راستای منافع بلند مدت ایالات متحده امریکا نبوده و سوء استفاده از تحریم ها به این روش علیه ایران نیز به نفع امریکا نیست.

*ایالات متحده امریکا هشت کشور رابه طور موقت از تحریم واردات نفت از ایران معاف کرد. آیا شما فکر می کنید این کشورها می توانند منابع دیگری را جایگزین نفت ایران کنند؟

مطمئنا، من فکر می کنم آنها باید بتوانند جایگزین کنند؛ اگر آنها توانسته اند این تخفیف ها را به دست آورند. اما این کاهش اولیه نیاز به تولید بسیار بالا نفت خارج از اوپک و کشورهای دیگر دارد. این مسئله کاملا برای من روشن نیست - و من عمیقا شک و تردید دارم - که کاهش بیشتر می تواند بدون مشارکت مستمر در افزایش یا کاهش قیمت نفت به دست آورده شود.

*«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن می خواهد شبکه پرداخت جهانی خدمات خود را به اشخاصی که توسط تحریم های ایران تحت تاثیر قرار می گیرند قطع کند و هشدار داد که در غیر این صورت ممکن است سوئیفت نیز مجازات شود. آیا ایالات متحده می تواند این کار را انجام دهد؟

بله، ایالات متحده می تواند این کار را انجام دهد. اما، من فکر می کنم ایالات متحده از این کار به این دلیل ساده اجتناب خواهد کرد چرا که امریکا از وجود شبکه سوئیفت بسیار سود می برد به همین علت نمی خواهد بی جهت آنرا تضعیف کند.

*اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند و نتواند با سوئیفت کار کند، پس مفهوم  برجام برای ایران چیست؟ منظورم این است که اگر ایالات متحده بتواند اراده خود را بر این دو موضوع کلیدی برای ایران تحمیل کند، آیا منطقی است ایران در برجام بماند؟ وظایف اتحادیه اروپا، روسیه و چین در خصوص حفظ این دو فاکتور چیست؟

من امیدوارم که ایران در برجام بماند زیرا من فکر می کنم اضافه کردن به حس بحران در خاورمیانه بر خلاف منافع بلند مدت آن است.

با توجه به سیاست داخلی ایران من فکر می کنم کنترل تنش هایی که رعب و وحشت مداوم برنامه هسته ای به ارمغان خواهد آورد، سخت خواهد بود. اتحادیه اروپا آشکارا گفته است که جهت نجات برجام  تا زمانی که ایران در چارچوب آن فعالیت می کند تلاش خواهد کرد. اگر نه، آنها نیز ممکن است به کمپین تحریم های ایالات متحده ملحق شوند.

روسیه و چین همچنان به مقاومت در برابر تصمیم ایالات متحده در مورد ایران ادامه خواهند داد اما وزن اقتصادی ندارند که - حداقل در کوتاه مدت - ایران را راضی کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اوباما ایالات متحده ایران برجام ترامپ راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک تاکید کرد عملیات موشکی علیه اسرائیل، موجب احساس غرور و رضایت در میان مردم خشمگین ایران شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این اندیشکده در تحلیلی خاطر نشان کرد: جنگ از سایه خارج شده و چهره خود را عیان کرده است. ایران با استفاده از پهپاد و موشک،‌ حمله گسترده‌ای به اسرائیل انجام داد. دو طرف مدت‌ها درگیر «جنگ سایه‌ای» بوده‌اند، به این معنا که ایران از نیروهای نیابتی‌اش استفاده می‌کرد و رژیم صهیونیستی دست به ترورهای هدفمند می‌زد. حمله اخیر این رژیم به بخشی از سفارت ایران در سوریه که به کشته شدن چند فرمانده ارشد نظامی منجر شد، سبب واکنش ایران بود. اسرائیل در مرحله بعد چه خواهد کرد؟ آیا جنگ منطقه‌ای گسترده‌تری آغاز شده است؟ ایالات‌متحده چه نقشی ایفا خواهد کرد؟

جاناتان پانیکوف، معاون سابق در شورای اطلاعات ملی ایالات ‌متحده، درباره بالا گرفتن تنش در خاورمیانه می‌گوید: پرتاب‌های موشکی-پهپادی ایران در واکنش به حمله اسرائیل، این ظرفیت را دارد که منطقه را در آستانه جنگ گسترده‌تری قرار دهد که به نظر می‌رسد تقریبا هیچ‌کس آن را نمی‌خواهد؛ چیزی که اکثر بازیگران – ایالات‌متحده، کشورهای عربی و حتی حزب‌الله- در شش‌ماه گذشته به دنبال اجتناب از آن بوده‌اند.

جینا ابرکرومبی- وینستانلی (سفیر آمریکا در مالت و دستیار وزیر خارجه در امور خاورمیانه و آفریقا) با تفکیک نتایج حاصل از حمله ایران، ماجرا را به این شکل صورت‌بندی کرده است:

برد: شلیک حدود ۳۰۰موشک و پهپاد به سوی اسرائیل، برای ایرانیان غرورآفرین بوده است. رهبران ایران مقاصد خود را اعلام کرده و علنا مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند. با وجود خسارت‌ها اما واکنش‌ها طی چند روز اخیر آن‌قدر شدید بود که باعث ایجاد هشدار بین‌المللی گسترده شد. ایرانیان خشمگین، اکنون می‌توانند احساس رضایت و غرور کنند. بنابراین، لازم نیست گام بعدی شدید و تشدیدکننده بحران باشد.

باخت: موقعیت بایدن به طور قابل‌توجهی بدتر شده است. تیم او باید برای مهار اسرائیل تلاش کند. نیروهای آمریکایی در منطقه همچنان در خطر هستند و احتمال وقوع جنگ گسترده‌تر زیاد است. اکنون به نظر می‌رسد که ایالات‌متحده به یک درگیری مستقیم نزدیک شده است که بایدن و ایران برای اجتناب از آن سخت تلاش کرده‌اند. به نظر می‌رسد بایدن از اهرم فشار خود بر نخست‌وزیر حیله‌گر اسرائیل چشم‌پوشی کرده باشد؛ چراکه اکنون شرایط عوض شده است. این شاید بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هم تاثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد