Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@19:46:43 GMT

نظام آماری کشور تا 10 سال آینده مدرن می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۶۹۷۶

نظام آماری کشور تا 10 سال آینده مدرن می شود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  جمال مقدم روز دوشنبه در همایش روز آمار و برنامه ریزی در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: اولین سرشماری اینترنتی سال 95 انجام شد و 48.6 درصد مردم به صورت اینترنتی خود اظهاری داشتند که در دنیا یک رکورد است.
وی افزود: هم اکنون سرشماری از مدل سنتی به سمت سرشماری مدرن در حرکت است و ما نیز مانند سایر کشورها به این سمت در حال حرکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقدم با ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه های کشور برای برگزاری همایش های مرتبط با آمار تاکید کرد: این اقدامات نقش ویژه ای در ارتقای فرهنگ آماری دارند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار ایران با بیان اینکه با وجود سرشماری اینترنتی نگاه به آمار در کشورمان هنوز سنتی است، یادآور شد: مرکز آمار ایران در سال های اخیر نگاه خوبی در زمینه مدرن سازی نظام آماری داشته و در آخرین سرشماری نفوس و مسکن با بهره گیری از تکنولوژی توانستیم قدم های خوبی در این باره برداریم.
وی اضافه کرد: جمع‌آوری پردازش و ارائه آمار از مهمترین اصولی است که باید در زمینه آمار و برنامه ریزی رعایت شود.
مقدم آمار تورم را یکی از مباحث روزمره و حساس در جامعه دانست و گفت: مرکز آمار و بانک مرکزی بنابر تعاریف خود آمار تورم را ارائه می دهند و این تفاوت آماری را شامل می شود در حالیکه آمار بانک مرکزی بر مبنای نقاط شهری و مرکز آمار ایران بر اساس کل کشور است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار ایران، ارتقا فرهنگ و سواد آماری را نیاز امروز نظام آماری اعلام کرد و افزود: این مساله در سطح دانشگاه های ما هم به عنوان نقطه فقر آماری مشاهده می شود که امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.
مقدم آمار را مهمترین کالای عمومی دانست و اظهار داشت: این تولید نیازمند ارتقای کیفیت است ضمن اینکه مدرن سازی نظام آمارهای ثبتی احتیاج به همکاری همه جانبه دارد.
از سال 1344 مرکز آمار ایران تاسیس شده و نیازمند پردازش و جمع آوری اطلاعات است و حالا کارشناسان نظام می گویند این مرکز در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی گره خورده و نیازمند بازنگری است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نظام آماری مرکز آمار سرشماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم

به گزارش همشهری آنلاین بهنقل از یورونیوز، این خلبان نیروی هوایی اسرائیل که با نام «سرگرد جی.» معرفی شده، به روزنامه تلگراف بریتانیا گفته که او به عنوان یکی از افسران ذخیره ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۳ آوریل فراخوانده شده بود تا در این ماموریت شرکت کند.

سرگرد جی. می‌گوید: «رهگیری صدها پهپاد و موشکی که در هوا در اطراف شما هستند، مانند رویارویی "تاپ گان" با "جنگ ستارگان" بود. انفجارها و رهگیری‌های بی‌پایانی که در اطراف شما اتفاق می‌افتد، چیز دیگری است.... این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که در ۲۰ سال گذشته در نیروی هوایی داشته‌ام؛ زیرا می‌دانستم اگر در نابودی هرکدام از آنها موفق نشوم، ممکن است در اسرائیل منفجر شود.»

این خلبان می‌گوید: «ما در ائتلافی فوق‌العاده با آمریکا، بریتانیا و سایر نیروها پرواز کردیم. اگرچه این حمله‌ای بسیار تهاجمی بود که توسط ایران انجام شد و احتمالا چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیده‌ایم، اما دفاع اسرائیل نیز تمام و کمال عمل کرد.»

او درباره ویژگی چنین حملاتی گفت: «همیشه یافتن و سرنگونی این اهداف در شب سخت‌تر است. زیرا این اهداف بسیار پایین پرواز می‌کنند بنابراین شما نیز باید در ارتفاع پایین پرواز کنید آنهم در حالی که نمی‌توانید زمین را ببینید... شما مجبورید به حسگرها تکیه کنید. شما نورهای خیابان یا چیزهای دیگر را روی زمین بسیار نزدیک به خود می‌بینید و این یک احساس بسیار ناراحت کننده است.»

به گزارش همشهری آنلاین، ایران در عملیات وعده صادق، در تلافی تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، با ده ها موشک و پهپاد اهداف معینی را در سرزمین های اشغالی هدف گرفت که تا به امروز موضوع تحلیل محافل سیاسی و نظامی و رسانه ای جهان قرار گرفته است.

کد خبر 845313 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • «به افق فلسطین» فاتح خط مقدم جنگ رسانه‌ای
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • بایرن مونیخ و قطع شدن یک روند منفی عجیب پس از پیروزی مقابل آرسنال / نکته آماری
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • بانک‌ها در تله آفساید