Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه سفیر ایران در دانمارک به موجب حادثه تروریستی اخیر اخراج نشده است، گفت: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در این حادثه ساخته موساد است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدجواد ظریف امروز، دوشنبه 14 آبان با اشاره به ادعای برخی از مقامات دانمارک درخصوص عملیات نافرجام علیه یکی فرد در این کشور و اخراج سفیر ایران در دانمارک، انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را قویا تکذیب کرد و افزود: به هیچ عنوان اینطور نبوده و سفیر ایران هم از دانمارک اخراج نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در ادامه یادآور شد: ما با دولت دانمارک دیدگاه‌های خود را مطرح کردیم و به آنها اذعان داشتیم که پناه دادن به تروریست‌ها قابل قبول نیست.

ظریف تاکید کرد: طرح چنین ادعاهایی در مورد دخالت ایران در حادثه دانمارک و دستگیری که اخیرا انجام شده ساخته موساد است.

اعلام آمادگی وزارت خارجه برای کشف حقایق حادثه دانمارک

وزیر امور خارجه همچنین اظهار داشت: با توجه به حادثه پیش آمده؛ ما اعلام آمادگی برای همکاری جهت کشف حقایق کردیم، لذا باید دید دانمارکی‌ها تا چه میزان می‌خواهند به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.

اخیرا فین بورج اندرسون، رئیس سرویس امنیتی دانمارک در کنفرانسی خبری با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به یک شخص دانمارکی ادعا کرد که این حمله علیه رهبر دانمارکی گروهک الاحوازیه انجام گرفته است.

اندرسون همچنین در این باره ابراز عقیده کرد که ما با یک سازمان اطلاعاتی ایرانی که برای حمله در خاک دانمارک برنامه ریخته است، طرف هستیم.

در همین زمینه: تحریم ضدایرانی اروپا احتمالاً در ۲۸ آبان بررسی می‌شود مذاکره دانمارک با اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حضور سفیر دانمارک در وزارت خارجه و اعلام اعتراض ایران به وی دانمارک سفیر خود را از تهران فراخواند | واکنش وزارت خارجه ایران به ادعاهای دانمارک شرط دانمارک برای تحویل اعضای گروه تروریستی الاحوازیه به ایران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • رد شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»