Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در محور شاهرود به مجن در این شهرستان خبر داد. ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ استانها سمنان نظرات

علی اکبر قربانلو در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، اظهار داشت: خرس تلف شده در محور شاهرود-مجن یک توله خرس قهوه‌ای بوده است.

وی افزود: این خرس قهوه‌ای در اثر تصادف در این محور از ناحیه سر به شدت مصدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبور جاده از میان زیستگاه قهوه‌ای‌های با ارزش؛ خرس‌هایی که هرگز از «خواب» زمستانی «بیدار» نمی‌شوند

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود با بیان اینکه تصادف جاده‌ای مهم‌ترین علت تلف شدن خرس‌های قهوه‌ای در این منطقه است افزود: عبور این جاده از یکی از زیستگاه‌های مهم شهرستان و عدم توجه راننده ها یکی از دلایل تصادفات حیات وحش در این محور است.

قربانلو با بیان اینکه خرس‌ها در این فصل به دلیل نزدیک شدن به فصل خواب زمستانی تحرک بیشتری داشته و برای تأمین غذا به باغ‌های حاشیه روستاها می‌روند تصریح کرد: این موضوع خطر تصادف جاده‌ای و تلف شدن خرس‌های قهوه‌ای را در این منطقه افزایش داده است.

وی با بیان اینکه تخریب زیستگاه خرس‌ها به واسطه توسعه فعالیت‌های معدنی یکی از دلایل دیگر نزدیک شدن خرس‌ها به حاشیه روستاها برای تأمین غذا است خاطرنشان کرد: خرس‌ها زمانی که در زیستگاه خود غذای لازم را پیدا نمی‌کنند؛ به ناچار برای تأمین غذای خود و توله‌هایشان به مناطق مجاور می‌روند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود با بیان اینکه این تصادف شب گذشته اتفاق افتاده و منجر به تلف شدن این توله خرس با ارزش شده است ادامه داد: متأسفانه در چند سال گذشته بارها شاهد تلف شدن حیات وحش در محورهای شهرستان شاهرود بودیم.

قربانلو با تأکید بر اینکه خطر تصادف با خودروها همواره حیات وحش را در این محور تهدید می‌کند گفت: از رانندگان انتظار می‌رود که در این محور با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

انتهای پیام/ن

R41366/P1361/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تصادف مرگبار در سمنان با ۹ کشته

 به گزارش تابناک، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه راهور فراجا درخصوص علت وقوع حادثه تصادف امروز در استان سمنان گفت: این حادثه به دلیل خستگی، خواب آلودگی و سپس انحراف به چپ یکی از خودرو‌ها رخ داده است.

وی با اشاره به این مطلب که در این حادثه متأسفانه ۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند گفت: بار‌ها از رانندگان عزیز خواهش کرده ایم که در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

سردار مؤمنی تصریح کرد: در همین حادثه امروز اگر راننده خودرو‌ها استراحت کافی می‌داشتند چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد و اینگونه مردم عزیز خاطرشان مکدر نمی‌شد.

رئیس پلیس راه راهور فراجا تصریح کرد: در حال حاضر در اکثر محور‌ها ترافیک پرحجم و روانی شاهد هستیم.

وی افزود: در محور‌های شمالی نظیر هراز و چالوس ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

سردار مؤمنی گفت: برای روز ۱۲ و ۱۴ فروردین هم تلاش خواهیم کرد تا در مسیر جنوب به شمال چالوس و هراز محدودیت اعمال شود تا مسافران نوروزی به راحتی از استان‌های شمالی به استان‌های خود بازگردند.

منبع: خبرگزاری مهر
 

دیگر خبرها

  • عکس| وحشتناک‌ترین تصادف نوروز ۱۴۰۳/ پسر ۵ ساله تنها نجات یافته این تصادف
  • شرور گروگان‌گیر در شاهرود دستگیر شد
  • علت تصادف مرگبار در سمنان با ۹ کشته
  • پسربچه ۵ ساله تنها بازمانده سانحه تصادف محور جندق-معلمان
  • تصادف ۲ سواری در محور دامغان- جندق ۹ کشته داشت
  • تصادف ۲ خودرو در محور جندق_معلمان/ ۶ نفر جان باختند
  • تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم در محور آزادشهر -شاهرود
  • تصادف زنجیره‌ای در محور شاهرود - آزادشهر ۱۱ مصدوم بر جا گذاشت
  • تصادف زنجیره‌ای در محور شاهرود - آزادشهر ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت
  • تصادف زنجیره‌ای شدید در محور شاهرود - آزادشهر