Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@08:48:56 GMT

عادات چینی‌ها که برای غریبه‌ها عجیب است +عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۷۲۱۷

به گزارش ایلنا، بیشتر افراد موافقند که چین با بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و تاریخچه جالبی که در فلسفه و امپراتوری دارد؛ کشور جذابی است. نفوذ آن آنقدر زیاد است که سال نوی چینی در بسیاری از کشور‌ها جشن گرفته می‌شود. با این حال، برخی رسوم چینی کمتر گسترش یافته اند و ممکن است برایتان عجیب باشند.

ازدواج با ارواح

هرچند برای ما عجیب و ترسناک است، اما در مناطق روستایی چین ازدواج مرده‌ها و زنده‌ها عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلایل زیادی این ازدواج رخ می‌دهد مثل دامادی که بیماری علاج ناپذیر دارد، خانواده‌ای که قصد ادامه نسلشان را دارند و ...

 

پای تاخورده و شکسته معیار زیبایی بود

قدمت این سنت به اواخر قرن سیزدهم بازمی گردد و اکنون کاملا منسوخ شده است. چینی‌ها معتقد بودند زنانی که پاهای کوچکتری دارند، زیباترند، به همین دلیل پای آن‌ها را محکم می‌بستند تا در کفش‌های کوچک جا شود. این کار باعث شکستن انگشتان و تغییر شکل دائمی پا می‌شد. این سنت بسیار ظالمانه و دردناک بوده است.

 

برخی آسانسور‌ها عدد ۴ ندارند

شاید دوست نداشته باشیم اعتراف کنیم، اما بسیاری از ما خرافاتی هستیم. مثلا برخی از ما از عدد ۱۳ اجتناب می‌کنیم یا وقتی زیر نردبان راه می‌رویم احساس خوبی نداریم. در چین، عدد ۴ نحس و معادل کلمه «مرگ» است. به همین دلیل بسیاری از آسانسور‌ها عدد ۴ را از طبقات خود حذف کرده اند.

 

سفید رنگ عزاست

شاید تعجب کنید که لباس عزای چینی‌ها برعکس ما سفید است که شامل لباس تشییع جنازه مهمانان و مرحوم همراه با گل و پاکت پول می‌شود.

 

پاکت‌های قرمز هدایای محبوبی هستند

برای تولد، فارغ التحصیلی و جشن سال نو، پاکت‌های قرمز پر از پول هدایای محبوبی هستند. قدمت این عمل به سلسله کین باز می‌گردد زمانی که سالمندان سکه‌ها را با ریسمان قرمز رشته می‌کردند. این هم نشانه خوش شانسی و هم برای دور کردن ارواح شیطانی بود.

 

تعارف کردن

چینی ها هم مثل ما تعارفی هستند. به همین دلیل وقتی به آن‌ها چای یا حتی هدیه تعارف می‌کنید، بار اول به نشانه احترام و تواضع رد می‌کنند.

 

سگ‌ نماد جایگاه اجتماعی است

باتوجه به سابقه چینی‌ها در خوردن گوشت سگ (امروزه در حال کاهش است)، شاید عجیب به نظر برسد که سگ‌هایی که توسط فعالان نجات داده می‌شوند، از جایگاه ویژه‌ای در میان طبقه متوسط برخوردار می‌شوند.

 

آبجوش آب آشامیدنی است

چینی‌ها سال‌هاست که برای سلامتی و کاهش بیماری‌، از آبجوش استفاده می‌کنند. به همین دلیل عجیب نیست که در رستوران به جای آب خنک آب جوش به شما بدهند.

 

ماسک صورت

چینی‌ها عاشق پوست روشن و رنگ پریده هستند، به همین دلیل در آفتاب به خصوص در ساحل ماسک می‌زنند تا تیره نشوند.

 

تقسیم کردن گلابی

در چین تقسیم کردن گلابی به معنای «جدایی» و بدیمن است و نشانه این است که دوستی به زودی تمام می‌شود.

منبع: برترین ها

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ازدواج چین خانواده گوشت مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان فضایی چین اعلام کرد، فضاپیمای شنژو-۱۷ به همراه سه خدمه آن با موفقیت در شمال چین فرود آمد. براین اساس، این کپسول با سه فضانورد در ساعت ۶:۳۷ بعد از ظهر با موفقیت به محل فرود دانگ فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی شمال چین بازگشت. 

طبق نتایج بررسی‌های اولیه، هر سه خدمه به نام‌های تانگ هونگبو، تانگ شنجی و جیانگ شینلین در وضعیت خوبی هستند.

تانگ هونگبو، رکورد طولانی‌ترین اقامت یک فضانورد در فضا را به نام خود ثبت کرده که در مجموع ۲۷۹ روز برای دو سفر خود به ایستگاه فضایی چین بوده است.

چین اعلام کرده است که ماموریت فضایی سرنشین‌دار شنژو-۱۷ موفقیت آمیز بوده است. طبق گزارش آژانس فضایی این کشور، فضانوردان این مرحله از ماموریت‌های فضایی در سلامت کامل هستند و شنژو-۱۷ به عنوان دومین مأموریت سرنشین‌دار مرحله کاربرد و توسعه ایستگاه فضایی چین ثبت شد. این سه فضانورد اکتبر سال گذشته میلادی به ایستگاه فضایی چین پرتاب شدند و حدود نیم سال در مدار زمین اقامت داشتند.

خدمه شنژو-۱۷، ۸۴ آزمایش علمی را در مدار انجام دادند و بیش از ۲۰۰ نمونه را در زمینه‌های مختلف مانند بیوتکنولوژی و پزشکی فضایی بررسی کردند که نمونه‌ها برای مطالعه علمی تحویل داده شدند.

پیش از این، کابل پنل‌های خورشیدی ماژول هسته تیان‌هه در اثر برخورد زباله‌های فضایی قرار گرفته بود که باعث از بین رفتن نسبی منبع تغذیه شده بود و خدمه شنژو-۱۷ با پیاده‌روی‌های فضایی خارج از ایستگاه نخستین مأموریت بیرونی تعمیر ایستگاه مداری چین را اجرا کردند.

براساس اعلام سازمان فضایی چین، این کشور به غیر از ماموریت‌های سرنشین‌دار، قصد دارد کاوشگر ماه چانگ‌ای‌۶ را در اوایل ماه می‌پرتاب کند. این کاوشگر قرار است طی این ماموریت نمونه‌هایی را از سمت دور ماه جمع آوری کند که نخستین نمونه از این نوع در تاریخ بشر است.

با بازگشت فضانوردان به زمین، تمامی مذاکرات و مطالعات مربوط به عملکرد پیشرفته فنی فضانوردی و تکنولوژی‌های مرتبط با ایستگاه مداری شروع شده و اطلاعات و داده‌های مورد نیاز برای مأموریت‌های آینده برنامه‌ریزی و ارزیابی می‌شود.

فرود موفقیت‌آمیز فضانوردان شنژو-۱۷ در شمال چین نشان از توانایی و تجربه چین در زمینه فضانوردی دارد؛ علاوه‌براین، این کشور در جهت پیشبرد تحقیقات و مأموریت‌های فضایی خود با پیشرفت‌های قابل توجهی روبه‌رو است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند