Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از اسپوتنیک، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در ادعایی خصمانه و واهی اظهار کرد: تصمیم جسورانه رئیس‌جمهور ترامپ همان دگرگونی بنیادینی است که خاورمیانه منتظرش بوده است. در یک حرکت ساده، آمریکا ضربه اساسی به استحکامات ایران در سوریه، لبنان، غزه، عراق و یمن وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور ترامپ، شما بار دیگر موفق شده‌اید. متشکرم.

ادعای دخالت ایران در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها صورت گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه همزمان با خروج از برجام گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. در روزهای اخیر نیز مقامات این کشور بارها تاکید کرده‌اند که بخش دوم این تحریم‌ها در موعد مقرر، یعنی پنجم نوامبر اعمال خواهد شد.

واشنگتن همچنین با ارائه جزئیاتی جدید درباره این تحریم‌ها اعلام کرده است که قصد دارد نام ۷۰۰ نهاد و شخص ایرانی را در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار دهد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت که واشنگتن توان بیشتری برای فشار بر کشورها و بنگاه‌های اقتصادی جهانی ندارد و این اقدام نیز یک جنگ روانی با هدف ایجاد هراس و دلهره در مردم است.

رهبر معظم انقلاب نیز روز شنبه در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان، هدف آمریکا از جنگ و تحریم اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته را فلج کردن و عقب نگه داشتن کشورمان دانستند و تصریح کردند: در این جنگ اقتصادی آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمریکاست، زیرا حرکت به سمت خودکفایی و تولید در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش‌فکرِ دانشگاهی مشغول فعالیت‌ها و کارهای مهمی در کشور هستند.

ایشان سپس به شرایط آمریکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در یک نگاه وسیع تر، قدرت و اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران شامگاه جمعه ساعاتی پس از اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره بازگشت تحریم‌ها، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزرای امورخارجه آلمان، سوئد و دانمارک تلفنی گفت‌وگو کرد.

همچنین دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آمریکا ایران تحریم های آمریکا تحریم رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی نویسنده و پژوهشگر در ادامه نگارش یادداشت‌ها و مقالات خود درباره اسراییل و غرب، به‌تازگی نوشتاری درباره این‌روزهای دانشگاه‌های آمریکا و جنبش دانشجویی اعتراضی که در مخالفت با اسراییل و نسل‌کشی‌اش جریان دارد، نوشته است. این‌مطلب با عنوان رویش گفتمان انقلابی در دانشگاه‌های آمریکا در اختیار مهر قرار گرفته است.

در ادامه این‌یادداشت را می‌خوانیم؛

نامه‌های مقام معظم رهبری به دانشجویان و جوانان کشورهای غربی و آمریکایی اکنون به بار نشسته، و در سرتاسر آمریکا نصایح و پندهای آگاهی بخش معظم له موجبات بلوغ فکری و انسان دوستی دانشجویان را در کنار ساحت علم بارزتر و عینی ترکرده و این نتیجه تداوم گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های آمریکایی است.

تأثیر نفوذ کلام مقام معظم رهبری در نامه‌ای که به جوانان اروپایی نوشته بود، امروز مشخص شده است، مقام معظم رهبری در این نامه از جوانان اروپایی خواسته بود که در رابطه با انگیزه سیاه نمایی علیه اسلام خود تحقیق کنند. منشا تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی است که سر منشا تحولات مناسبی در اروپا و آمریکا شده است.

صدها دانشجو در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده دستگیر شده‌اند، زیرا معترضان همچنان خواستار آتش‌بس در غزه و جلوگیری از کشتار بی‌رحمانه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار غیر نظامیان و توقف آتش بس شده‌اند در این چند روز در ایالت‌های این کشور، دانشگاه‌های بیشتری شاهد تظاهرات علیه ادامه بمباران نوار غزه و پایان دادن به کمک نظامی ایالات متحده به اسرائیل توسط دانشجویان متحصن بوده است.

پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ تظاهرکننده در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا، اعتراضات دانشجویان به جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌ها به راه افتاد. دانشجویان از دانشگاه‌ها خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه و قطع روابط دانشگاه‌های آنها با شرکت‌هایی هستند که به اسرائیل سلاح می‌فروشند تا صلح و آتش بس در غزه قوت گیرد. اعتراضات در بسیاری از دانشگاه‌ها توسط ائتلاف‌های گروه‌های دانشجویی سازماندهی شده است. این گروه‌ها عمدتاً مستقل عمل می‌کنند، اگرچه دانشجویان می‌گویند از همتایان خود در دانشگاه‌های دیگر الهام گرفته‌اند.

رفتار خشونت‌آمیز پلیس در دستگیری دانشجویان و ضرب و شتم آنها نتیجه معکوس داشت و باعث الهام بخشیدن به دانشجویان در سرتاسر آمریکا شد و معترضان در دیگر دانشگاه‌ها را تشویق کرد تا دوباره جمع شوند و روند اعتراض و فشار بر دولت آمریکا را آغاز کنند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا از دولت خود می‌خواهند که درآمدهای کشور را صرف حمایت از رژیم جنایت‌کار صهیونیستی نکنند و سلاح و بمب در اختیار این رژیم قرار ندهند و در برابر از نسل کشی مردم غزه جلوگیری کنند، این خواست مردم آمریکا از نمایندگان خودشان است؛ اما در همین شرایط نمایندگان مجلس سنا طرح کمک مالی به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب می‌کنند. این اقدام بی‌سابقه، پایانی بر ادعاهای حقوق بشری از سوی آمریکاست، این موضوع مهر تأییدی بر صحبت‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال ملت‌ها است.

طبیعتاً یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان معترض پایان یافتن خشونت علیه مردم فلسطین است، اما خواسته دوم که از سوی اغلب دانشجویان صراحتاً اعلام می‌شود، درخواست پایان دادن به هرنوع همکاری علمی، فرهنگی، مطالعاتی، مالی و عملی با اسرائیل است. دانشجویان می‌گویند تمایلی ندارند در سیستمی درس بخوانند که با اسرائیل همکاری می‌کند. دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز از دانشگاه خود خواسته‌اند که روابط خود را با دانشگاه‌ها و سازندگان اسلحه در اسرائیل قطع کند.

شرکت در اعتراضات هزینه بسیار بالایی برای این افراد دارد؛ بسیاری از این دانشجویان از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و همچنین برخی استادان نیز تعلیق شده و کار خود را از دست داده‌اند؛ با این حال، این افراد همچنان در اعتراضات شرکت می‌کنند.فشارهای ناشی از اعتراضات به تدریج حمایت آمریکا را از رژیم صهیونیستی تغییر داده و یا دست‌کم کاهش خواهند داد.

پدیده عجیب در این اعتراضات برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض است که این نشان می‌دهد که دموکراسی و حقوق بشر در غرب فقط یک شعار است. ابزاری برای سلطه طلبی غرب بر دیگر کشورها است.

برملا شدن ماهیت استکباری آمریکا مهم‌ترین دستاورد اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا بوده است، این موضوع از مدت‌ها قبل بر ملت ایران ثابت شده بود؛ اما با سرکوب صورت گرفته به بهترین شکل توسط مردم جهان درک شد.

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدت‌هاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت کرده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه را به میدان آورده است.

دانشجویان معترض شعار می‌دادند؛ «بچه‌ها را رها کنید» و شعارهایی نیز علیه جنگ در غزه می‌دهند. دولت آمریکا دانشجویان را تهدید می‌کند تا از توهین‌های یهودستیزانه از جمله "یهودیان را بکشید" استفاده نشود.

دولت آمریکا در دهه‌های گذشته همواره پشت نقاب آزادی‌خواهی پنهان شده بود، اما در نهایت با حمله وحشیانه به دانشجویان کشور خودش نقاب از چهره انداخت تا بار دیگر بر مردم و افکار جهانی ثابت شود که شعارهای آزادی‌خواهی تنها ابرازی برای سو استفاده از قدرت استکباری خود است.

در این راستا، سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکا اعلام کرد که این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان نباید رو به رو شود. تازمانی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است. از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

طبیعتاً یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان معترض پایان یافتن خشونت علیه مردم فلسطین است، اما خواسته دوم که از سوی اغلب دانشجویان صراحتاً اعلام می‌شود، درخواست پایان دادن به هرنوع همکاری علمی، فرهنگی، مطالعاتی، مالی و عملی با اسرائیل است. دانشجویان می‌گویند تمایلی ندارند در سیستمی درس بخوانند که با اسرائیل همکاری می‌کند. دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز از دانشگاه خود خواسته‌اند که روابط خود را با دانشگاه‌ها و سازندگان اسلحه در اسرائیل قطع کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا که مثل قارچ سمی در این کشور تکثیر و گسترده می‌شود برای جو بایدن در موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نیز مشکل‌ساز خواهند بود چراکه این موضوع بسیار مهم و تأثیرگذار است. باید به این مسئله مهم و راهبردی اشاره کرد که هزینه‌های حمایت از رژیم صهیونیستی در حال افزایش بوده و این موضوع ممکن است بر آینده حمایت از رژیم صهیونیستی تأثیر داشته باشد.

امیدواریم روند مقاومت مردم غزه و محور مقاومت ادامه یابد و شاهد پیروزی مردم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی و فروپاشی این رژیم جعلی باشیم و علاوه بر آن مبارزات عدالت‌خواهان دانشجویان آمریکایی در حمایت از مظلومان جهان به سایر دانشگاه‌ها خواهد رسید.‌

کد خبر 6092074 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است