Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع اظهار داشت : لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در اردیبهشت سال ۹۶ تقدیم مجلس شورای شده بود و در دستور کار کمیسیون اقتصادی (اصلی) و سایر کمیسیونها  قرار گرفته بود اخیرا مراحل نهایی تصویب را گذرانده و کمیسیون اقتصادی گزارش آن را منتشر کرده است.

مرادی در ادامه اظهار داشت :  علی رغم آنکه قرار بود قبلاً مواد مرتبط با عوارض شهرداریها و دهیاریها و اختیارات شوراها با حضور شهرداران کلانشهرها و رؤسای شوراها و شورایعالی استانها بررسی و سپس گزارش نهایی تهیه شود ولی متأسفانه نه تنها در این مدت از وی و نمایندگانشان دعوت به عمل نیامد بلکه به مکاتبات مکرر شهرداران کلانشهرها و ریاست شورای عالی استانها نیز وقعی گذاشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  در حالیکه مطابق مواد  گزارش کمیسیون اقتصادی نه تنها اختیار شوراها در تصویب هر گونه عوارض و سایر وجوه و درآمدهای محلی شهرداریها و دهیاریها لغو میشود و شهرداریها و دهیاریها از نهاد عمومی غیر دولتی به نهادی دولتی و وابسته به درآمدهای مالیاتی دولت تبدیل می شوند بلکه ۱۲۶۰ شهرداری و ۳۵۰۰۰ دهیاری در سراسر کشور با کسری بودجه سالانه بیش از هشتاد درصدی مواجه خواهند شد.

مرادی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس و کمیسیون اقتصادی، تصویب نهایی مواد مرتبط با شوراها، شهرداری ها و دهیاری های فوق الذکر و گزارش نهایی کمیسیون به تاخیر افتاده و مقرر شد کمیته ای متشکل از شورای عالی استانها، شهرداریهای کلانشهرها، شهرداری و شورای شهر تهران، سازمان شهرداریها و دهیاریها، سازمان امور مالیاتی و نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجدداً مواد مرتبط را بررسی و نتیجه را به کمیسیون اقتصادی مجلس جهت تصمیم گیری نهایی تقدیم کنند.

وی در خصوص ضرورت این مکاتبه تصریح کرد: اینک با توجه به مراتب فوق، فرصت مناسبی فراهم گردیده تا از جایگاه و حقوق قانونی شهرداریها و شوراها دفاع شده و مغایرت های  مواد مرتبط با درآمدها و اختیارات مدیریت های شهری و روستایی با اصول قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام و اقتصاد مقاومتی، قانون برنامه ششم توسعه، قوانین جاری کشور  رفع و به استحضار نمایندگان مجلس رسانده شود.

کد خبر 4450780 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده کلانشهر تهران کمال مرادی اربعین 97 نیروی انتظامی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران پلیس راهور یوم الله 13 آبان سازمان تامین اجتماعی سید محمد بطحایی سازمان محیط زیست سازمان هواشناسی حیات وحش محمد علی افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری