Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@10:19:08 GMT

تجربه همگام سازی تولید محصول و فرهنگ سازی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۸۲۵۶

تجربه همگام سازی تولید محصول و فرهنگ سازی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ به این منظور یك نقشه راه با نام "مدرسه زندگی بیمه معلم" تدوین شد كه شالوده این نقشه با اتكاء بر فرهنگ سازی پایه گذاری گردیده است.
 
 گفتنی است بیمه معلم تلاش كرده تا در حركتی هوشمندانه از انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش در جهت توسعه بیمه های زندگی و فرهنگ سازی پس انداز و خرید بیمه در دانش آموزان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 استراتژی بیمه معلم در توسعه بیمه های عمر و زندگی با تكیه بر ایفا مسئولیت های اجتماعی در راستای ضرورت فرهنگ سازی بیمه از دوران كودكی و نوجوانی سبب شد، تا مجموعه خدمات این شركت بیمه ای به دانش اموزان تنها در بیمه نامه حوادث خلاصه نشده و پكیج كاملی از خدمات بیمه ای با محوریت بیمه های عمر در دستور كار قرار گیرد.
 
 بازی جدید "زنگ مدرسه دوم " هدیه بیمه معلم به دانش اموزان در ١٣ آبان
 
سعید گیوه چی، مدیر بیمه های عمر و زندگی بیمه معلم در این خصوص به واحد رسانه روابط عمومی می گوید: در تدوین نقشه راه جهت توسعه بیمه های زندگی از ابزارهایی چون "بازی "و "Game / گیم" بهره گرفته شد چرا كه مرور تجارب كشورهای توسعه یافته نشان داد كه توسعه بیمه های زندگی از دوران كودكی و نوجوانی با اتكاء بر ابزارهای های نوآورانه آغاز می شود، در این راستا بازی اول در بیمه معلم با نام "بیست" اجرایی شد.
 
 سعید گیوه چی تاكید كرد: در پی آثار مثبت عملیاتی شدن بازی "بیست / 20"، بازی دوم با نام زنگ مدرسه  و "كارخانه رویایی"وارد بازار شد.
 
 مدیر بیمه های عمر و زندگی بیمه معلم از پیاده سازی بازی چهارم با عنوان  "زنگ مدرسه دوم" به مناسبت ١٣ آبان روز دانش آموز در سال جاری خبر داد و گفت : با محوریت فرهنگ سازی بیمه های عمر و نقش پس انداز بازی چهارم نیز عملیاتی گردید.
 
 وی همكاری بیمه معلم با آموزش و پرورش را فراتر از بیمه حوادث دانست و هدف اصلی این شركت بیمه ای را افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر با اتكاء بر فرهنگ سازی معرفی كرد.
 
 سعید گیوه چی برضرورت اشاعه مفاهیم بیمه ای در نسل دانش آموز تاكید كرد و گفت: بیمه  معلم همچنین جهت فرهنگ سازی انتشار ٥ جلد كتاب داستان كودكان را با مفاهیم بیمه های عمر و پس انداز در دستور كار قرار داد.
 
 اكسیر زندگی در بیمه معلم
 
سعید گیوه چی در ادامه با اشاره به همگام کردن فرهنگ سازی و تولید محصول عمر در بیمه معلم از پیاده سازی طرح "إكسیر زندگی" خبر داد و گفت: این طرح یك بیمه عمر و سرمایه گذاری است كه والدین دانش آموزان می توانند با خرید این محصول آینده فرزندان خود را تأمین كنند .
 
 وی با بیان اینكه بیمه معلم در همكاری با آموزش و پرورش تامین حال و اتیه دانش آموزان را در دستور كار قرار داده در تشریح جزییات طرح إكسیر زندگی اذعان داشت: محصول إكسیر علاوه بر اینكه به عنوان یك بیمه عمر می تواند سرمایه گذاری مناسبی برای دوران تحصیل باشد به دلیل پوشش های مستمری منحصربفرد می تواند در اینده نیز تامین كننده زندگی افراد باشد.
 
 مدیر بیمه های عمر و زندگی بیمه معلم تصریح كرد : در طرح اکسیر زندگی بیمه معلم كه با مجوز بیمه مركزی روانه بازار شده پوشش فوت مادام العمر تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان وجود دارد، همچنین مستمری كه به دانش اموزان تعلق می گیرد به صورت مادام العمرخواهد بود.
 
 در بیمه زندگی و سرمایه گذاری /طرح اکسیر/ بیمه معلم علاوه بر برخورداری از پوشش های مختلف بیمه های اشخاص و سرمایه گذاری مطمئن، مهارت پس انداز کردن را به فرزندان ایران زمین و خانواده ها آموزش میدهد.
 
سعید گیوه چی در تشریح ویژگی های منحصر بفرد این طرح اشاره داشت : علاوه بر اینكه پس از سی سال  می توانند سرمایه و اندوخته خود را دریافت كنند، در ادامه مسیر می توانند آن را به مستمری تبدیل كنند و علاوه بر پوشش فوت و مستمری پس از سی سال كه از دوره مستمری بگذرد مبلغ تشكیل سرمایه نیز به بیمه گذار عودت داده می شود.
 
 مدیر بیمه های عمر و زندگی بیمه معلم با بیان اینكه بیمه اکسیر زندگی، مهارت پس انداز را به دانش اموزان می اموزد تاكید داشت: استراتژی بیمه معلم در فروش " اکسیر" اشاعه فرهنگ پس انداز در خانواده هاست.
 
 این مدیر بیمه ای در پایان خاطر نشان ساخت: مغفول ماندن ضعف فرهنگ سازی در بیمه های عمر حلقه مفقوده توسعه بیمه های عمر است كه بزرگترین ضعف بیمه گران در اشاعه این محصول محسوب می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تجریه همگام سازی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای معلم روشندل طراح ابزارهای آموزشی / بی‌توجهی آموزش و پرورش به کودکان با نیازهای ویژه

میرحافظ حسینی معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص فعالیت‌های خود گفت: من نابینا هستم و در حوزه دانش‌آموزانی با آسیب‌های بینایی کار می‌کنم. اعتقاد من این است که همه افراد با نیازهای ویژه نه به عنوان سربار جامعه بلکه باید به عنوان فرد موثری در اجتماع فعالیت داشته باشند.

وی افزود: یکی از راه‌های کمک به حضور هرچه بیشتر این افراد در جامعه، دسترس‌پذیر کردن محیط‌های مختلف برای حضور آنها است. یکی از فعالیت‌های من استفاده از تکنولوژی برای قابل درک کردن دروس برای دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه بود؛ برای مثال سعی کردم نقشه جغرافیا را طوری طراحی کنم که دانش‌آموزان نابینا با لمس آن درک بهتری از این درس داشته باشند؛ چرا که آموزش تنها تئوری نیست و باید از ابزارهای مختلف استفاده کرد.

معلم نمونه کشوری عنوان کرد: حتی در دروسی مثل ریاضی اگر بتوانیم از ابزار استفاده کنیم، کیفیت تدریس افزایش پیدا می‌کند. در مجموع آنچه که من به خاطر آن برنده جایزه معلم شدم، دسترس‌پذیر کردن ابزارهای آموزشی برای دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه بود.

این معلم باسابقه درخصوص مشکلات آموزش و پرورش توضیح داد: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش ما بحث معیشت معلمان است. علاوه بر این گزینش‌ها به درستی انجام نمی‌شوند و معلمانی وارد این حوزه می‌شوند که انگیزه کافی برای تدریس ندارند. حقوق‌های پایین هم باعث می‌شود که این بی‌انگیزگی دوچندان شود. یک معلم اول باید کارش و بعد دانش‌آموز را دوست داشته باشد تا بتواند کار کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید با جذب معلمانی که علاقمند به این شغل هستند، افزایش سطح رفاه معلمان و بهبود سیستم آموزشی، کیفیت آموزش را افزایش دهد. از طرفی کتاب‌ها هم باید به طور کلی اصلاح شوند و بیش از تمرکز بر مسائل تئوری آموزش‌های عملی را در پیش بگیریم.

برنده جایزه معلم با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای کودکان نابینا در آموزش و پرورش بیان کرد: نویسندگان کتاب‌های آموزشی باید نیازهای دیگر کودکان مانند کودکان نابینا را نیز در نظر بگیرند. کتاب‌های درسی باید بروز باشند تا نسل جدید انگیزه تحصیل داشته باشد اما آموزش و پرورش همچنان بر شیوه سنتی تدریس تاکید دارد.

حسینی با گلایه از آموزش و پرورش در خصوص بی‌توجهی به کودکان با نیازهای ویژه توضیح داد: من ۱۲ سال در این سیستم آموزشی تدریس کردم، در این سال‌ها متوجه شدم که یکی از مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، مورد بی‌توجهی قرار گرفتن و ناتوان انگاردن آنها است. آموزش و پرورش افراد با نیازهای ویژه را ستخدام نمی‌کند. من بارها آزمون استخدامی دادم و رد شدم و در نهایت با شکایت به دیوان عدالت اداری توانستم جذب آموزش و پرورش شوم.

وی افزود: در دیگر ارگان‌ها هم شرایط به همین شکل است و این کودکان وقتی می‌بینند بعد از فارغ التحصیلی جامعه آنها را قبول نمی‌کند، انگیزه خود برای تحصیل را از دست می‌دهند. برای تحصیل این افراد هزینه شده است اما به جای اینکه از آنها استفاده شود، در حقشان کم لطفی می‌شود. دولت نباید نگاه منفعلانه به افراد با نیازهای ویژه داشته باشد.

معلم نمونه کشوری با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی فضای شهری برای افراد با نیازهای ویژه گفت: مناسب‌سازی فضای شهری و حتی اپلیکیشن‌های داخلی برای افرادی با نیازهای ویژه به ویژه نابینایان یک مطالبه اساسی ما از دولت است. در حوزه اشتغال هم باید به این افراد بیشتر توجه کرد چراکه آنها استعداد دارند و می‌توانند نقش مهمی در چرخه اقتصاد کشور داشته باشند اما مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1225368 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • نوروز به مثابه توسعه
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • ماجرای معلم روشندل طراح ابزارهای آموزشی / بی‌توجهی آموزش و پرورش به کودکان با نیازهای ویژه
  • عرصه عفاف و حجاب، عرصه فرهنگ سازی است
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر