Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – کشیش و متفکر مسیحی انگلیس ؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را مخالف آموزه های دین مسیحیت دانست وگفت: اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مشوق تحریم های ضدایرانی ترامپ است و بیشتر روحانیون مسیحی با تصمیم واشنگتن درباره تحریم دوباره ایران مخالفند.

فرانک جولیان گِلی عضو کلیسای انگلیس روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا از تصمیم دونالد ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ های ایران، به‌ شدت ابراز نگرانی کرد و گفت : این تحریم‌ ها به مردم ایران آسیب می‌ زند و هیچ ارتباطی با صلح ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار باشد تحریم‌ها تأثیری داشته باشند، تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند که این مساله به نفع صهیونیست‌ها و اسرائیل است.
وی در این رابطه رژیم صهیونیستی را زمینه‌ساز اصلی تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم‌های ایران دانست و گفت: چنین اقدامی برخلاف صلح و در راستای گسترش نفرت و رنج مردم ایران خواهد بود.
این روحانی مسیحی درباره روند خروج آمریکا از پیمان‌های بین‌المللی گفت: هرچند برخی از قراردادهای بین‌المللی نیازمند تجدیدنظر هستند اما ماجرای توافق هسته‌ای ایران فرق می‌کند. خروج آمریکا از برجام ؛ فقط کابینه اسرائیل و نتانیاهو که خواهان جنگ با ایران هستند را خرسند کرده است.
وی افزود:نتانیاهو یک فرد احمق است و اظهارات نامعقولی را به ایران نسبت می‌دهد. من نگرانم که تحرکات ترامپ به نفع نتانیاهو، به بروز درگیری هسته‌ای در منطقه تبدیل شود.
«گلی» در پاسخ به این سؤال که «سیاست خارجی ترامپ به‌ویژه در قبال عربستان سودی به‌عنوان متحد کلیدی واشنگتن، چه تأثیری بر وجهه بین‌المللی آمریکا گذاشته است» گفت: عربستان سعودی یک رژیم استبدادی است و به‌تازگی شاهد قتل یک منتقد آل سعود در کنسولگری این کشور در استانبول بودیم که برخلاف قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.
وی اتحاد آمریکا و عربستان را یک پدیده نامعقول خواند که منجر به افزایش تنش‌ها در خاورمیانه شده است.این در حالی است که به گفته او، افراد بر اساس آموزه های دین مسیحیت به یکدیگر نزدیک‌ شوند.
این روحانی مسیحی در ادامه اظهاراتش، سیاست خارجی ایران را «منطقی و در راستای کاهش تنش‌ها» دانست و اضافه کرد که سیاست تهران در راستای منافع مردم ایران و اروپا است.
وی بابیان اینکه لابی صهیونیسم ؛ ترامپ را به جنگ با ایران تحریک می‌کنند؛ افزود: ما صلح‌دوست هستیم و از این مساله خرسند نیستیم.
«گلی» در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کلیسا هم با نظر او درباره ترامپ موافق است گفت: در کل، نگاه کلیسا به مسائل و تحولات سیاسی، لیبرال است. بخشی از روحانیون مسیحی، صهیونیست هستند که درواقع مسیحی هم نیستند اما خودشان را مسیحی معرفی می‌کنند.
وی افزود: این افراد که تعدادشان زیاد هم نیست، با موضع ترامپ هم‌عقیده هستند. اما اکثریت روحانیون کلیسا با افزایش تنش‌ها، نفرت و برپایی جنگ مخالفند.
این روحانی مسیحی، ترامپ را یک اخلال‌گر و تصمیم او درباره ایران را یک فاجعه نامید.
رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضاکننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ‌گاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
تحریم‌هایی که آمریکا یک‌جانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع‌شده و جامعه جهانی با آن‌ها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.
مقامات جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده اند ؛ تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است و دولت آمریکا هر کاری که می خواست، انجام داد و بعد از چهارم نوامبر ( 13 آبان ماه) اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
اروپام ** هـ ن ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی انگلیس کلیسای انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی