Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@10:09:31 GMT

احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۸۵۴۶

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اخطاریه‌های سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی مبنی بر این‌که از عصر روز سه‌شنبه ۱۵ آبان ۹۷ تا صبح روز چهارشنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعد و برق، وزش باد شدید و در مسیر جاده‌های کوهستانی بخصوص گردنه‌ها مه آلودگی، رگبار، رعد و برق، تگرگ و برف پیش‌بینی می‌شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرور افزود: این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی و نیز به دلیل بارش برف موجب لغزندگی در محور‌های کوهستانی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر جاده‌های کوهستانی به خصوص گردنه‌ها، مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و به احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق خواهد شد، بنابراین حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.

وی افزود: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید می‌شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و هم‌چنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفر‌های غیرضروری در جاد‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش‌بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیرو‌های مردمی را از اهم امور دانست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد