Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تشریح وضعیت ایدز در جهان، ایران و کرمانشاه با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب، محققان و اساتید با تجربه و وجود مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، وجود این مرکز تحقیقاتی را مفید و موفق ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام فعالیت‌هایی همچون ارتقاء بیماریابی، افزایش پویش درمان ضد رترو ویروسی، ارتقاء تمکین به درمان، افزایش و ایجاد زیرساخت‌ها و اطلاع رسانی و آموزش، وجود مرکز تحقیقات را برای انجام مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی ضروری دانست.

شکیبا تأسیس مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر شماره ۲ و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شماره ۲ کرمانشاه، تجهیز و راه اندازی مراکز مشاوره و تقویت تعامل با مردم و سازمان‌های دولتی و مردمی را از جمله فعالیت‌های حوزه بهداشت استان در سال ۱۳۹۷ عنوان کرد.

در ادامه این نشست معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از فعالیت‌های انجام گرفته جهت راه اندازی این مرکز سخن گفت و افزود: این مرکز با توجه به ایجاد کارگروه‌های ویژه تحقیقاتی و وجود توانمندی‌های خاص می‌تواند پیشنهاد‌های خوبی را به سیاستگذاران ارائه دهد تا براساس آن برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت : فعالیت‌های خوبی در گذشته با ایجاد مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری انجام شده که با عنوان "بهترین تجربه" توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تقدیر قرار گرفت و این موضوع زمینه فعالیت‌های بعدی را در استان به وجود آورد که توانستیم امسال رتبه اول بیماریابی را در کشور به دست آوریم.

مرادی با اشاره به وجود اطلاعات زیادی در مراکز بهداشتی و مشاوره‌ی حوزه معاونت بهداشتی، کار تحقیقاتی بر روی این اطلاعات را برای خروجی علمی ضروری دانست و گفت: این خروجی بر اساس فعالیت علمی محققان برجسته استان است که می‌تواند قابل استفاده بوده و برای برنامه ریزی اجرایی مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی کشورمان با سایر نقاط جهان گفت: این مرکز تحقیقاتی باید با تحلیل علمی وضعیت موجود و بررسی اپیدمیولوژیک راهکار‌های لازم را به متولیان ارائه دهد.

مرادی آگاه سازی سیاستگذاران و پی بردن آنان به اهمیت بیماری‌های رفتاری را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ارائه اطلاعات و تحلیل علمی با توجه به وجود دانشکده‌های مختلف و محققان و سیاستگذاران زمینه توجه بیشتر به این مقوله بهداشتی، درمانی را فراهم می‌سازد.

مرکز تحقیقات بیماری‌های رفتاری با هدف بررسی بیماری‌های رفتاری شروع به کار کرد که با بهره گیری از نیرو‌های متخصص در زمینه بیماری‌های رفتاری به ویژه AIDS/HIV یکی ازتوانمندترین مراکز کشور می‌باشد و از لحاظ امکانات یکی ازمجهزترین مراکز استان با ٨٠ متر زیر بنا، ٢٠ سیستم کامپیوتری با اینترنت پرسرعت است .

 

 

انتهای پیام/د

فعالیت‌های خوبی در گذشته با ایجاد مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری انجام شده است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران به عنوان مرکز مشاوره برتر کشوری در میان مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.


تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها است.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است