Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:56:41 GMT

ضرورت اطلاع رسانی درباره محصولات تراریخته

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۹۳۹۸

ضرورت اطلاع رسانی درباره محصولات تراریخته

معاون اول رییس جمهور در نهمین جلسه شورای ملی ایمنی تاکید کرد: دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی، اطلاع رسانی شفافی درباره بررسی‌ محصولات تراریخته انجام دهد.

خبرگزاری شبستان، گروه سیاسی به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نهمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی با تاكيد بر اهميت اطلاع رساني دقيق و به موقع در خصوص محصولات اصلاح شده ژنتيكي (تراريخته)، گفت: لازم است دبيرخانه شوراي ملي ايمني زيستي اطلاع رساني شفافي درباره جزئيات و بررسي هاي علمي صورت گرفته در خصوص اين محصولات انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه دبيرخانه شورا مسئوليت سنگيني در زمينه آگاهي بخشي به جامعه درباره محصولات تراريخته بر عهده دارد، تصريح كرد: با توجه به برخي اخبار و تبليغات منفي در خصوص محصولات تراريخته، دبيرخانه شورا بايد در خصوص سلامت محصولات تراريخته، اين موضوع را به صورت دقيق و علمي براي مردم و دستگاه‌هاي نظارتي ذي ربط تبيين و آنها را قانع كند تا نگراني و دغدغه هاي موجود درباره سلامت جامعه برطرف شود.

وي با تاكيد بر اينكه انجمن هاي علمي فعال در زمينه محصولات تراريخته بايد از دستاوردهاي علمي خود با صراحت دفاع كنند، افزود: برخي مخالفت ها كه با كشت محصولات تراريخته در رسانه ها منتشر مي شود ناشي از نگراني دستگاه هاي مختلف درمورد سلامت مردم است كه اگر دبيرخانه شورا بتواند با استفاده از مستندات علمي آنها را متقاعد و به آنان اثبات كند كه كشت اين محصولات با منافع ملي و مصالح مردم در تضاد نيست، نه تنها مخالفت ها برطرف مي شود بلكه شاهد همكاري اين دستگاه ها خواهيم بود.

در اين جلسه كه وزير علوم، تحقيقات و فناوري و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز حضور داشتند، دبير شورا گزارشي از روند اجراي مصوبات جلسات پيشين و نيز وضعيت اجراي پروژه توانمندسازي ايمني زيستي ارائه كرد.

وي همچنين گزارشي از اقدامات انجام شده و برنامه كاري تحقق سياست ها و راهبردهاي اجرايي ايمني زيستي ارائه كرد و به بيان توضيحاتي در خصوص وضعيت اعزام هيأت جمهوري اسلامي ايران در نهمين اجلاس متعاهدان پروتكل ايمني زيستي كارتاهنا در آبان ماه پرداخت.

بررسي پيش نويس سند ملي زيست فناوري و اصلاح آيين نامه اجرايي بند (ب) ماده 7 قانون ايمني زيستي از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميماتي نيز اتخاذ شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان آمریکا راهپیمایی شبستان یزد اربعین استان ایلام ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اربعین حسینی تشییع محصولات تراریخته اسحاق جهانگیری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد