Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در شرایط فعلی به عنوان یک کشور متخلف در عرصه بین‌المللی و پیمان‌شکن شناخته می‌شود و اکنون حق اظهارنظر درباره فعالیت هسته‌ای ایران را ندارد.

علاالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اطمینان داریم که ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای خود را از سر نخواهد گرفت و از برجام خارج نخواهد شد، گفت: فکر می‌کنم اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران بیشتر خیال پردازی است چراکه ما بر اساس منافع  ملی خودمان و نه بر اساس نظر آمریکایی‌ها در صنعت هسته‌ای عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما قطعا برنامه هسته‌ای خودمان را منطبق بر منافع ملی خود به پیش خواهیم برد و البته به مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره  احترام خواهیم گذاشته‌ایم.

بروجردی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکا در شرایط فعلی به عنوان یک کشور متخلف در عرصه بین‌المللی و پیمان‌شکن شناخته می‌شود که علیرغم تعهدات رسمی خود در برجام از این توافق خارج شد و اکنون حق اظهارنظر درباره فعالیت هسته‌ای ایران را ندارد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در چهار دهه اخیر در تحریم بودیم و آمریکایی‌ها بعد از لانه جاسوسی تحریم‌ها را آغاز کردند، قواعد حاکم بر تحریم و راه‌های برون رفت را از آن آگاه هستیم به همین دلیل ما شکوفایی همه فعالیت‌‌های ما در عرصه‌های مختلف در شرایط تحریم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه آمریکایی‌ها در 40 سال گذشته در عرصه‌های مختلف ما را تحریم کرده‌اند، ما موفق شدیم به پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیا چه در عرصه نظامی و چه در عرصه هسته‌ای به دست بیاوریم.

بروجردی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده جوانان کشورمان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: با به کارگیری استعدادهای جوانان متخصص  و دانشمند ایرانی در واقع تحریم را مدیریت کرده و پیوسته این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته این مساله از جرم آمریکایی‌ها در پیمان‌شکنی و ایجاد تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایرانی کم نخواهد کرد و آمریکایی‌ها باید پاسخگوی تخلفات خود در عرصه بین‌المللی باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره عقب‌نشینی آمریکایی‌ها در موضوع تحریم نفتی و رساندن صادرات نفت ایران به صفر اظهار کرد: از همان روز اول ترامپ اعلام و رجزخوانی کرد که نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، ناتوانی آمریکا در این عرصه مشخص بود و امروز هم که این 8 کشور را استتثنا کرده‌اند، این‌ها عمده خریداران نفت ایران هستند و طبیعی است که بدون حضور ایران به عنوان دارنده بیشترین نفت در بازار جهانی  آرامشی در این بازار وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم‌الهدی، روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان عقیدتی سپاه خراسان رضوی افزود: اینها نشانه‌های صادق همان افولی است که از سال‌ها قبل، رهبر معظم انقلاب وعده آن را داده بودند و اکنون نشانه‌های تصدیق این وعده صادق بر همگان آشکار می‌شود.

بنابر روایت ایسنا، وی با بیان اینکه سال‌هاست که غرب ادعای دموکراسی دارد، افزود: حالا ببینید همین دموکرات‌ها چطور استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشانند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و داخل ماشین می‌اندازند در حالیکه نه‌ فقط چشم ملت ایران بلکه نگاه همه مردم دنیا به دانشگاه‌هایشان دوخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تصویر جامعه ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دقیق‌ترین مصداق تشابه با همان واقعه احزاب است تا جایی که شما در سال‌های اخیر به چشم می‌توانستید ببینید کسانی بودند که شاید حتی سوابق درخشان انقلابی هم داشتند اما در مقابل ساز و برگ اردوگاه دشمن به صرافت افتادند تن به سازش دهند، مذاکره کنند و تسلیم شوند.

وی ادامه داد: در مقابل این افراد، دسته دیگری بودند که ایستادند و در صدر آن‌ها رهبر معظم انقلاب بود. اینها همان کسانی بودند که گفتند «وَ صَدَقَ الله وَ رَسوله» و تا به امروز نیز همه کار نظام و اسلام و انقلاب و کشور را با همین مبنا به پیش برده‌اند.

علم الهدی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و تبیین باید ابتدا به سراغ خودی‌ها برویم، افزود: برادران سپاه و توده اقشار مختلف بسیج، ۲ بستر مستعد کار فرهنگی هستند. مجامع خانوادگی، پاتوق‌های صمیمانه، اینها فرصت‌هایی است که می‌توان خیلی از مسائل فرهنگی و برنامه‌های تربیتی را به کمک خلوص ذاتی این فضا نهادینه کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901806

دیگر خبرها

  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست