Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:13:07 GMT

نقشه جدید کنارگذر شرقی سنندج تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۹۴۶۱

نقشه جدید کنارگذر شرقی سنندج تهیه شد

رحیم نصیر زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به روز رسانی مطالعات احداث کنارگذر شرقی سنندج که پیشتر تهیه شده بود تابستان امسال از سر گرفته شد و هم اکنون اصلاح شده است.
وی افزود: این طرح به طول 16 کیلومتر مورد مطالعه قرار گرفت و اکنون در انتظار تکمیل مطالعات با توجه به استانداردهای روز و واگذاری به مشاور طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصیرزاده تاکید کرد: این کمربندی در امتداد کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته و از طرح های مهم در روان سازی ترافیک ترانزیتی از محورهای ارتباطی استان کردستان است.
به گزارش ایرنا، پیگیری احداث کنارگذر شرقی سنندج و کنارگذر شمالی مریوان پس از وقوع تصادف بین اتوبوس مسافربری سنندج با تانکر حامل سوخت و فوت 11 نفر به صورت جدی از تابستان امسال از سر گرفته شد.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان در آن زمان گفته بود، جاده کنار گذر برای ممانعت از تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری در شهرهای سنندج و مریوان احداث می شود.
حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه 20 تیر سال جاری یک دستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند.
پلیس ترافیک شهری ناجا، راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی جانباختن 11 نفر در این حادثه معرفی شدند.
به این ترتیب راننده تانکر کشنده حامل سوخت که در مسیر مریوان - سنندج در حرکت بوده به‌ دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و داغ شدن ترمزها در شیب بلوار دکتر حسینی شهر سنندج و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به‌ دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان 50 درصد مقصر شناخته شدند.
همچنین راننده اتوبوس به ‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان 25 درصد مقصر اعلام شد.
شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علائم هشدار دهنده در شیب بیش از 10 درصد بلوار دکتر حسینی کوتاهی کرده، محل را ایمن‌ سازی نکرده، برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده و بر اساس تبصره سه ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به میزان 25 درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است.
در این ارتباط پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل بار خاورمیانه به مدت یکسال، پروانه فعالیت شرکت حمل‌ و نقل مسافری پادرا سفر به مدت سه ماه لغو و مجوز فعالیت راننده اتوبوس نیز دو سال تعلیق شد.
پس از این حادثه رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ایی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم بویژه خانواده های جانباختگان، خواستار بررسی علت حادثه و پیشگیری از وقوع مجدد آن شدند.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ترافیک رئیس مجلس شورای اسلامی شهرداری مجلس شورای اسلامی معاون اول رئیس جمهور راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس راه تبریز _ آذرشهر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این حادثه پیش از ظهر امروز رخ داد و راننده ۵۰ ساله اهل شهرستان مرند جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این تریلی از ترکیه بارگیری کرده و مقصدش کشور عراق بود، افزود: علت این حادثه ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و رعایت نکردن سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی و لغزندگی جاده است.

سرهنگ حمید دلیری ادامه داد: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن جاده‌ها، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی خودروها می‌شود، لازم است رانندگان وسایل نقلیه با احتیاط بیشتری رانندگی و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

کد خبر 6098717

دیگر خبرها

  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد