Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کشف فساد مالی در پرونده پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خانه ملت، محمود صادقی در اين باره گفت: بر اساس اطلاعات واصله به کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، در موضوع پذیرش چند برابری دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامي، فساد رخ داده و مبالغی جابه‌جا شده که این مسائل موضوع را حساس‌تر کرده و ابعاد آن را بسیار گسترده نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه البته ابعاد مختلف این مسئله از سوی مدیران دانشگاه آزاد در جلسات رسمی باز نمی‌‎شود که فضا به طور کامل شفاف باشد، گفت: همه این مسائل بیانگر این است که مدیریت دانشگاه آزاد، مدیریت توانمندی نیست و بی‌ثباتی نیز در این دانشگاه به افزایش مشکلات دامن زده است.

صادقی اضافه کرد: در شرایطی که مسائلی مثل پذیرش چندبرابری دانشجو بیشتر از ظرفیت مجاز در دانشگاه آزاد در رشته پزشکی وجود دارد باید مسئولان دانشگاه تلاش خود را معطوف به حل این موضوعات کنند نه موضوعات جانبی مانند نحوه پوشش دانشجو.

وي با اشاره به دستورالعمل ضوابط تعیین مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهرآرایی در دانشگاه آزاد که از سوی سرپرست اين دانشگاه به واحدهاي دانشگاهي ابلاغ شده است، گفت: رعایت شئونات برای همه افراد لازم و ضروری بوده ولی این مسئله بیشتر مسئله‌ای شخصی و فردی است که تا حدی که به حقوق دیگران مربوط می‌شود باید رعایت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی دانشگاه آزاد باید توسعه علمی به جای پرداختن به مسائلی از این دست باشد، افزود: به ویژه دانشگاه آزاد که به صورت مستقیم با پول مردم اداره می‎‌شود بیشتر باید به خواست مردم توجه داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در مقطع کنونی با تغییرات مدیریتی دانشگاه آزاد، تزلزلی در مدیریت دانشگاه ایجاد شده که دغدغه اصلی مدیران در این شرایط باید ثبات شرایط باشد.

در همین زمینه: پشت پرده پذیرش غیرمجاز دانشجو در دانشگاه آزاد از زبان کوچکی‌نژاد دانشگاه آزاد: حضوری مراجعه نکنید؛ تصمیم نهایی درباره داوطلبان علوم پزشکی در اولین فرصت اعلام می‌شود وزیر بهداشت آب پاکی را روی دست دانشگاه آزاد ریخت | ظرفیت پذیرش تغییر نمی‌کند گزارش | اشتباه لغو قبولی دانشجویان دانشگاه آزاد؛ پیامکی در حد تغییر سرنوشت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق بوستانی در بازدید از سازمان منطقه آزاد بوشهر، بیان کرد: بر اساس گزارش‌های متعدد رسیده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور گروهی از مدیران پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

وی با اشاره به این‌که شناسایی مدیران پروازی با توجه به ماموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر اساس بررسی‌هایی انجام شده در سازمان منطقه آزاد بوشهر، متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن کجی به مردم استان است.

مدیر کل بازرسی استانداری بوشهر اضافه کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و گاهی در هر ماه به‌مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی گفت: مکاتبات لازم در سریع‌ترین زمان با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را نیز شناسایی خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • هزینه مرحله مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ۳ میلیون تومان است؟
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت