Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:19:22 GMT

عرضه سهام سنگ آهن در بورس

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۰۰۱۵

عرضه سهام سنگ آهن در بورس

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی اکبر پوریانی مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین به منظور استخراج ۱۵ میلیون تن سنگ آهن در سال جهت تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله در سال ۱۳۸۳ به ثبت رسید.

وی افزود: همچنین سهامداران این شرکت؛ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به میزان ۳۰ درصد، گروه مدیریت و سرمایه گذاری امید به میزان ۲۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد، سرمایه گذاری غدیر به میزان ۲۲.۵ درصد و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به میزان ۲۰ درصد است.

مدیرعامل بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه افزود: با اجرا و تکمیل طرح‌های شرکت کارخانجات تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله و تامین خوراک کارخانجات مذکور و علاوه بر آن تامین بخشی از خوراک کارخانجات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت گهر زمین یکی از شرکت‌های برتر معدنی و صنعتی بورس خواهد بود.

پوریانی به اقدامات انجام شده این شرکت در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین موفق به دریافت کسب مقام اول صادر کننده کنسانتره سنگ آهن در سال ۹۶ شد همچنین به رکورد استخراج بیش از ۱۸ میلیون تن سنگ آهن در سال که در تاریخ عملیات معدنکاری در کشور برای اولین بار اتفاق افتاده است رسیده ایم.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ را تولید بیش از ۴ میلیون تن کنسانتره در سال با ۲ خط تولید با ظرفیت هر یک ۲ میلیون تن علیرغم ۴۵ روز توقف تولید و بی آبی و عدم تامین برق مستمر مورد نیاز برشمرد.

پوریانی در پاسخ به این سوال که برای برون رفت از مشکلات پیش روی شرکت‌های معدنی و شرکت تحت مدیریت خود چه برنامه ریزی داشته باید گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های انجام شده در ارتباط با تامین لوازم و قطعات خارجی مورد نیاز این شرکت به بومی سازی قطعات و ساخت لوازم و قطعات مورد نیاز از سال ۹۶ را در دستور کار خود قرار داده است.

این مدیرعامل شرکت معدنی در ادامه به پروژه‌های در دست اقدام این شرکت اشاره کرد و گفت: بیش از ۵ برنامه در دستور کار شرکت گهر زمین قرار دارد که ساخت داخل مجموعه کامل غلتک (تایر، شفت و بیرینگ) آسیاب HPGR، ساخت داخل پوسته بال میل، ساخت ایمپلر‌های جدید با متریال بهینه، ساخت قطعات cheek-plate ویژه سیستم HPGR و ساخت متد‌های حفاری میتوان اشاره کرد.

پوریانی به استخراج ۱۵ میلیون تن به همراه برداشت ۷۵ میلیون تن باطله جمعا ۹۰ میلیون عملیات معدنکاری اشاره کرد و گفت: خردایش ۱۵ میلیون تن کلوخه سنگ آهن و آماده سازی به عنوان خوراک ورود کارخانجات فرآوری از دیگر تولیدات این شرکت می‌باشد همچنین تولید ۴ میلیون تن کنسانتره در سال بوسیله ۴ خط فرآوری در حال بهره برداری است و یک خط تولید گندله سنگ آهن با ظرفیت ۵ میلیون در سال و یک خط تولید کنسانتره با ظرفیت تولید ۲ میلوین تن در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سنگ آهن گهر زمین با اشاره به حجم ذخیره معدن شرکت افزود: ذخیره معدن شماره ۳ حدود ۶۴۰ میلیون تن برآورد گردیده که بر اساس طرح اولیه بایستی ۲۴۰ میلیون تن آن به روش روباز و بقیه به صورت زیرزمینی استخراج گردد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین به فعالیت‌های اجتماعی این شرکت در شهرستان منوجان اشاره کرد و گفت: شرکت گهر زمین در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی فعالیت‌هایی در این خصوص در شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان از سال ۱۳۹۵ شروع کرده است، از جمله این فعالیت‌ها میتوان به راه اندازی آموزشگاه‌های گلیم بافی، قالی بافی، شال بافی و خیاطی اشاره کرد که هم اکنون مشغول تولید است. همچنین خرید ۱۰۰ راس بز از نوع سانن جهت اصلاح نژاد دام‌های بومی، و احداث یک واحد دامداری مجهز بوده است.

وی به خرید بیش از ۱۱۵۰ دست پوشاک برای دانش آموزان بی بضاعت، برگزاری کلاس‌های کنکور برای ۳۰۰ نفر و توزیع سبد غذایی به تعداد ۱۲۵۰ مورد برای افراد بی بضاعت را از برنامه‌های دیگر شرکت سنگ گهر زمین برای فعالیت اجتماعی خواند.

وی در خصوص قرارداد با کشور‌های خارجی و بحث تحریم‌ها در کشور گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین ۲ قراداد، پروژه احداث خط سوم کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت دو میلیون تن در سال به مبلغ ۶۱ میلیون یورویی و یک قرارداد پروژه احداث خط اول گندله سازی به ظرفیت ۵ میلوین تن در سال به مبلغ ۸۲ میلوین یورویی با شرکت اتوتک آلمان دارد. پروژه احداث خط اول گندله سازی حدود ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان خرداد ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ی

پیش بینی ۹۰ میلیون تن عملیات باطله برداری در گهر زمین سیرجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت را متعادل مثبت دانست و صنایع فولادی، پالایشی و همچنین نماد‌های تک‌سهم را به عنوان پیشتازان این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهنام صمدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته روند متعادل مثبتی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در طول هفته‌های اخیر شاخص کل بورس موافق شد که از محدوده مقاومتی ۲ میلیون ۲۷۰ هزار واحد عبور کند. با تحقق این مسئله اصلاح قیمت در این محدوده تکمیل شد و اکنون بورس آمده است که یک روند صعودی را در پیش بگیرد. حال باید دید که اخبار بنیادین تا چه حد می‌تواند بر این مسئله موثر واقع شود.


وی اخبار مربوط به احتمال تغییر نرخ ارز نیمایی را به عنوان یکی از اخبار موثر بر این بازار عنوان کرد و درباره آن گفت: در حال حاضر این مسئله یکی از اخبار مهم و در عین حال موثر بر بازار سهام است. تاکنون نامه‌نگاری‌های متعددی برای تحقق این موضوع صورت گرفته است.


صمدی همچنین درباره اثرگذاری نامه‌نگاری برخی از انجمن‌های تولیدی کشور با مقام معظم رهبری برای تغییر نرخ ارز نیمایی بر روند بازار سرمایه گفت: این نامه خود به تنهایی اثری بر بازار نخواهد گذاشت، بلکه این تصمیم بانک مرکزی درباره تغییر نرخ ارز نیما است که می‌تواند وضعیت بازار سهام را بهتر کند.


این کارشناس سرمایه اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بورس دانست که تعیین تکلیف آن می‌تواند شرایط مثبتی را برای این بازار رقم بزند.


وی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت ماه هم توضیح داد: با توجه به اخبار مربوط به تغییر نرخ ارز نیمایی، انتظار می‌رود که در این هفته صنایع فولادی، پالایشی و همچنین تک سهم‌ها از وضعیت خوبی نسبت به سایر صنایع و یا نماد‌های بورسی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بازار بورس ، بهنام صمدی ، نماد بورسی ، شاخص بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA5

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته