Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) افزود: آن حضرت جامعه توحیدی را به وجود آورد و نظام طبقاتی را از بین برد، سیاه و سفید را از جهت برخورداری اقتصادی کنار هم نشاند و تکبرها، تفاخرها و امتیازهای کاذب را از بین برد.
وی ادامه داد: دراین راستا عدم شناخت اسلام اصیل باعث کجروی امت اسلامی شد و جریان های انحرافی در طول تاریخ بوجود آمد که در دوران اخیر به نام داعش، طالبان، عوامل استکبار و وهابیت شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که نبی اکرم تغییرات بنیادی در زمان خود ایجاد کردند، افزود: ایشان در بعد اعتقادی شرک و خرافه را زدود و جامعه را از جهالت نجات دادند، آداب و سنن جاهلی را از بین بردند، احترام و تکریم زنان را به اوج رساندند و آن ها را در کنار مردان، انسان های شایسته کمال و رسیدن به اوج قله ترقی مطرح نمودند.
دهسرخی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) انسانی بود که در عالم ملکوت با فرشتگان و جبرییل تعامل داشت، زنان را رشد دادند، با کودکان تعامل داشتند و مردان و زنان جامعه را از جهت روحی در رابطه با نظام خانواده به گونه ای تربیت دادند که می فرمایند، «نشستن انسان در کنار خانواده امتیاز و برتری دارد بر این که در مسجد من اعتکاف نماید».
وی گفت: آن حضرت عرب جاهلی آن زمان را با آن صفات رذیله ای که داشت در مقابل رحمه العالمین نرم کرد و خداوند متعال در قرآن آن حضرت را اینگونه می ستاید: «بخاطر این رحمت الهی که برخوردار شدی و نسبت به آن ها انعطاف نشان دادی آن ها به طرف تو گرایش پیدا کردند، اگر ناسازگار و غیرقابل گذشت بودی مردم از دور تو متفرق می شدند».
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیامبر(ص) این گونه توانست درمدت زمان کوتاهی تمدن بزرگی را پایه گذاری کند، بیان کرد: با وجود سختی ها و انحرافاتی که در پیکره امت اسلامی ایجاد شده، امروز این تمدن رو به گسترش است.
وی افزود: در حالی که برخی برخوردهایی که به اسم پیامبراکرم (ص) می شود مثل آنچه که در داعش و طالبان می بینیم، نفرت انگیز است. اما این مسائل باعث نشده که جاذبه های آن حضرت از بین برود، رحمت پیامبر(ص) آنقدر عظیم است که نامگذاری به نام ایشان هر روز بیشتر می شود، این حجم از تمایلات به سمت اسلام و پیامبر(ص) بخاطر خصلت های روحی و رفتاری آن حضرت بود که برخی از آن ها هنوز برای ما ناشناخته مانده است.
وی با اشاره به این که عدم شناخت اسلام اصیل باعث کجروی امت اسلامی شد، گفت: پیامبر(ص) این آیین را محافظی برای امت خود قرار داد و اسلام حقیقتی است که باید دوام پیدا کند و سلسله امامت نیز ادامه پیدا کرد تا اسلام نبوی ناب، خالص، عالمانه و آگاهانه بماند.
دهسرخی افزود: کسانی که می خواهند نگهبانان اسلام باشند باید حکیم باشند و حقیقت اسلام ناب را درک کرده باشند؛ وقتی ناآگاهان و جاهلان بر امت اسلام مسلط می شوند و از حقیقت اسلام و قرآن اطلاعی ندارند، دچار افراط و تفریط می شوند.
وی اضافه کرد: مکتبی که از عقلانیت و حکمت برخوردار باشد می تواند امت را در پیچ و خم ها حفظ کند؛ اهل بیت(ع) در سخت ترین شرایط امت را حفظ کردند و نگذاشتند در هیچ شرایطی پیروانشان دچار افراط و تفریط شوند و در قضاوت ها ناثواب بروند.
وی افزود: حضرت مهدی(عج) همین حقیقت ها را بر دل های انسان ها عرضه می کنند و زمانی که عقل انسان ها به اوج رشد و کمال برسد، طبیعتا در مقابل آیین و مرام ناب و پاک اهل بیت(ع) سر تسیلم و تواضع فرود می آورند.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر (ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهان سیاه و سفید طالبان مردان و زنان مسجد راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت