Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رامین دلشاد با بیان اینکه سرمایه گذاری بهتر از بخش پوشاک و کیف و کفش در کشور وجود ندارد، گفت: دولت باید در این زمینه فعالانه وارد شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس سی‌پال صبح امروز ۱۴آبان با حضور چیا جبری، مدیر جشنواره، خاتون شهبازی دبیر جشنواره، میترا تمجیدی، محمد رامین دلشاد و محبوبه توکلی از اعضای هیات داوران بخش های مختلف این رویداد هنری در خانه هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد رامین دلشاد»، «داور بخش طراحی کیف و کفش جشنواره سی پال» نیز گفت: ما در زمینه تولید، بازاریابی و فروش و آشنایی تولیدکنندگان با بازارها و مسایل علمی و ارتباط صنعت کیف و کفش با دانشگاه به جشنواره های چون  سی پال نیاز داریم؛ سال های سال در این عرصه از دنیا عقب ماندیم و نگذاشتند از خلاقیت های دنیا درس بگیریم.

 

وی افزود: ایران در چرم جزو کشورهای اول دنیاست پتانسیل ایران در چرم طبیعی بسیار بالاست این پتانسیل مغفول مانده است و کسی سراغ آن راه نرفته است. سرمایه گذاری بهتر از بخش پوشاک و کیف و کفش در کشور نیست، چرا دولت در این زمینه کم کاری می کند و فروش دو جفت کفش با یک بشکه نفت برابری می کند.اگر جشنواره ای این کار را می کند و دولت حمایت می کند باید از این جشنواره استقبال کرد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد:  جشنواره سی پال در سال آینده یک کار اساسی را در کشور انجام داده است؛ این جشنواره به تولید محصول و اشتغال کمک کند جشنوره سی پال جشنواره ای عام المنفعه است که برای کل کشور نمود دارد.

 

 

در این نشست میترا تمجیدی، داور بخش طراحی لباس نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس سی‌پال گفت: جشنواره سی پال اتفاق ساده ای نبود که در یک هفته صورت بگیرد این یک برنامه زمان بر و فکر شده است، این جشنواره اولین جشنواره اینترنتی در کشور ماست پیشرفت تکنولوژی باعث شده که با سرعت و رویکرد دیگری به مسایل نگاه کنیم و سی پال هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

وی با بیان اینکه  فعالان حوزه پوشاک باید از جشنواره سی پال الگو بگیرند،گفت: اینکه کسانی هستند که فارغ از دغدغه های مالی و اقتصادی به دنبال فرهنگ و تمدن و مد ایرانی باشند، این الگو، الگوی موفقی است.

 

وی خاطر نشان کرد:  طراحی لباس قطعا یک علم است که اکتسابی است و کسی که طراح لباس می خواهد بشود باید آموزش ببیند اینکه آکادمیک باشد یا غیر آکادمیک تاثیری ندارد، بسیاری از زیرشاخه های صنعت مد در بیرون از دانشگاه تدریس می شود.

میترا تمجیدی  اظهار کرد: سطح جشنواره سی پال بالاتر از محصولات و لباس هایی که به جشنواره ارسال شد.

 

محبوبه توکلی، داور بخش زیورآلات جشنواره سی پال و پژوهشگر حوزه مد و لباس گفت: هنرمندان جوان بسیار خوبی در حوزه زیورآلات داریم و علاقه مند دیده شدن آثارشان هستند پیشکسوتان زیادی هم در این حوزه هستند که می توانیم از تجربه  آنها بهره ببریم.در بخش زیورآلات آثار و دست دوزهای خوبی در قالب زیورآلات به جشنواره آمده است.

وی افزود: زیورآلات به دلیل حجم کم پتانسیل صادرات دارد. حاصل کار این جشنواره در حوزه زیورآلات را بیاید به کشورهای دیگر برود و در قالب جشنواره سی پال به فروش برسد این می تواند ارزآوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان راهپیمایی ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی آمریکا اربعین حسینی اردبیل اربعین شبستان یزد راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان یک بشکه نفت برابری فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادر‌های اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت: امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادر‌های تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشور‌هایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادر‌های امدادی نیز گفت: هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادر‌ها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادر‌ها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آن‌ها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»