Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: آقایان به دنبال تطهیر دشمن و متهم کردن آزادی خواهان و انقلابیون هستند مثلا می‌گویند مشکلات و تحریم‌ها از زمانی شروع شد که انقلاب کردیم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی با عنوان تجربه شکست یک اندیشه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اندیشه‌ای که می‌خواهیم در خصوص شکست آن صحبت کنیم در یک قرن اخیر به این ملت خسارت زده با این وجود سوال این است آیا صاحبان این اندیشه از شکست‌های پی در پی تجربه‌ای هم آموخته اند و پذیرفته اند که شکست خورده اند؟

وی با طرح این سوال که چگونه باید بفهمیم یک اندیشه شکست خورده افزود: سوال دیگر این است که آیا صاحبان اندیشه شکست خورده در برابر غرب می‌خواهند تا آخر همین مسیر را ادامه دهند و تا آخر چشم انداز پفکی و دروغین خود را که هیچ وقت به مقصد نرسیده مطرح کنند و یا اینکه می‌خواهند کشور را به دوران قبل از انقلاب بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رحیم پورازغدی گفت: صاحبان اندیشه شکست خورده در کشور هرگاه شکست می‌خورند یک سوراخ برای فرار پیدا می‌کنند و با گفتن حرف‌هایی مانند اینکه توطئه‌ای در کار نیست توهم توطئه است ان شاالله درست می‌شود دیر امتیاز دادیم، کم امتیاز دادیم، دیر معذرت خواهی کردیم شکست خود را توجیه می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ساده لوحی کمتر از حماقت نیست، تصریح کرد: آقایان به دنبال تطهیر دشمن و متهم کردن آزادی خواهان و انقلابیون هستند مثلا می‌گویند مشکلات و تحریم‌ها از زمانی شروع شد که انقلاب کردیم در هر حال سوال این است که ما چرا دست به انقلاب زدیم واقعیت این است که قبل از انقلاب اصلا نیازی به تحریم نبوده، چون کل ایران متعلق به غربی‌ها و آمریکا بوده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت این اندیشه از داخل سمپاتی نسبت به زورگو‌های داخل دارد، افزود: هر بار که این اندیشه شکست می‌خورد ملت متضرر می‌شود و باید هزینه‌های سنگینی بدهیم در هر حال اعتماد به دشمن، دو دل بودن و بی شخصیت بودن این اندیشه تاکنون ملت را آزار داده و آخرین نمونه آزار آن هم برجام و هسته‌ای بوده است.

رحیم پورازغدی گفت: ریشه کلمه نفاق موش‌های صحرایی هستند که چندین راه فرار را برای خود در زیرزمین درست می‌کنند با این وجود منافقین نیز همیشه چند سوراخ برای فرار دارند از این رو هیچ وقت معلوم نیست با چه کسانی هستند و مدام حرف خود را تغییر می‌دهند و این افراد دو شخصیتی و چند شخصیتی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: منافقین کسانی هستند که قرآن در وصف آن‌ها می‌گوید شما با جریانی مواجهید که در مقابل خدا هم حقه بازی می‌کنند و برای دین نقشه می‌کشند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها فاصله بین خر مقدسی و مرتد بودن را با سرعت نور طی می‌کنند و مدام در حال رفت و برگشت هستند، افزود: این جریان هیچ وقت به اندیشه شکست خورده خود اعتراف نمی‌کند و مدام این مسیر را تکرار می‌کنند و البته نسل‌های بعدی آن‌ها نیز این مسیر را ادامه می‌دهند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه هژمونی سرمایه داری غربی ۱۵۰ سال است که جهان را با قشنگ‌ترین حرف‌ها و کثیف‌ترین رفتار‌های خونین نابود کرده تصریح کرد: قاره اروپا خونین‌ترین قاره است به گونه‌ای که در جریان دو جنگ بین المللی صد میلیون نفر از خودشان را کشتند و بعد تصمیم گرفتند که مردم دیگر قاره‌ها را بکشند با این وجود در قرن بیستم آن قدر آدم کشته شده که می‌توان از این قرن به قرن‌های دیگر کشته صادر کرد و این مدرنیته در عمل سیاسی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حوزه علوم سیاسی و فلسفه سیاسی غربی‌ها مدعی اند که از قرن نوزدهم و از زمان کنت سیاست را علمی و عینی می‌بینند، افزود: کسانی که خط سازش را در اقتصاد و سیاست دنبال می‌کنند می‌گویند دیگران می‌توانند و ما نمی‌توانیم در واقع هر آنچه هژمونی غرب بگوید آن‌ها می‌گویند علمی است و اگر کس دیگری بگوید آن را علمی نمی‌دانند مثلا وقتی می‌گوییم اقتصاد مقاومتی آن‌ها می‌گویند اقتصاد برجامی در هر حال اقتصاد برجامی همین چیزی است که الان می‌بینیم.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: برخی از بزرگان می‌گویند جان کری قول شرف داد آیا او شرف دارد که قول شرف داشته باشد؟ همچنین می‌گفتند آمریکایی‌ها تعهد داده اند بحث بنده این است که این چه نگاهی است که به دوست و دشمن می‌کنند بنده با انقلابی و غیرانقلابی بودن کاری ندارم می‌گویم واقع بین باشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قطع تولید، مشکلات اقتصادی و مشکلات بانک‌ها را از اثرات اقتصاد برجامی دانست و افزود: واقعیت این است که اقتصاد مقاومتی اصلا در کشور شروع نشد اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه واردات، قاچاق، صادرات، بانک ها، نظام مالیاتی و فاصله طبقاتی به طور عقلانی و علمی مدیریت و کنترل شوند.

وی با بیان اینکه یک ملت باید چند بار از یک سوراخ گزیده شود، تصریح کرد: تجربه ۱۵۰ سال در حوزه بین الملل می‌گوید که این شیوه تعامل با بیگانه و دشمن شکست خورده است البته آقایان خود را مقصر نمی‌دانند و می‌گویند اگر روی موشک‌ها نمی‌نوشتید مرگ بر آمریکا کار به خوبی پیش می‌رفت، اما از این غافلند که اگر ما از فناوری موشکی خود دست بکشیم همان بلایی را که سر افغانستان و سوریه آوردند بر سر ما نیز می‌آورند از این رو از موشک‌های ایران می‌ترسند.

رحیم پورازغدی خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی هر آنچه توانستند به خاک ایران موشک زدند و ما فقط نگاه می‌کردیم البته در بعضی مواقع موشک‌های دشمن در آسمان منفجر می‌شد به همین دلیل مرحوم هاشمی می‌گفت: ما با یک تکنولوژی جدید موشک‌ها را می‌زنیم همچنین او مدعی می‌شد که ما هنوز در پایگاه‌های موشکی خود را باز نکردیم و این در حالی بود که ما اصلا موشک نداشتیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر یک ملت اراده خود را از دست دهد با وجود داشتن یک میلیون موشک باز هم شکست می‌خورد، افزود: امروز علوم انسانی و سیاسی در دانشگاه ما نقلی است و عقلی نیست.

وی با بیان اینکه امیر انتظام جاسوس رسمی بود با این وجود باید بروید و اسناد لانه جاسوسی را ببینید که این لیبرال‌ها چگونه با آمریکا حرف می‌زده اند، تصریح کرد: آن‌ها خط افراطی غیرعقلایی در ایران را امام خمینی و طرفداران آن می‌دانستند و می‌گفتند آدم‌های میانه رو و معتدلی هم در کشور وجود دارند که می‌توانند کمک کنند شاه برگردد و یا رژیم شاه در قالب جمهوری اسلامی بازسازی شود.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند برجام در زمان دموکرات‌ها به سرانجام رسید و اگر امروز به این وضعیت دچار شده دلیلش این است که جمهوری خواهان روی کار آمده اند آن‌ها مدعی اند که دموکرات‌ها از جمهوری خواهان قابل اعتمادتر هستند، اما این جریان بداند که دموکرات و جمهوری خواه همه یکی هستند و فقط ادبیات آن‌ها با هم فرق دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هم جمهوری خواهان و هم دموکرات‌ها علیه ملت ایران جنایت کرده اند افزود: در دوران کارتر که یک دموکرات بود هزاران نفر را در خیابان به گلوله بستند در هر حال واقعیت این است که سیستم آمریکا کلاش و دجال است.

وی با بیان اینکه همین کلا‌ها را اوباما سر آقایان گذاشت، تصریح کرد: مقامات آمریکایی از مقامات ما راستگوترند، چون وقتی که می‌گفتند آمریکا این تعهدات را داده بعد آن‌ها تکذیب می‌کردند.

رحیم پورازغدی افزود: وضعیت به گونه‌ای است که اگر آن‌ها بگویند ما شما را تحقیر کرده ایم باز هم آقایان می‌گویند نه شما این کار را انجام نداده اید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: برخی‌ها می‌گویند ترامپ دیوانه است، اما این ادامه همان اندیشه شکست خورده است و یا یک حرف دیگری که می‌زنند این است که می‌گویند بد است، ولی اروپا خوب است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که امروز تنها سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان در اروپا تصمیم گیر هستند با این وجود آلمان مستعمره و تحت اشغال آمریکاست به گونه‌ای که در مذاکرات هسته‌ای کشور‌های ۱+۵ آن یک آلمان بود که عدم مستقل بودن این کشور را نشان می‌داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انگلیس و فرانسه هم در مقابل آمریکا هیچ کاره اند بنابراین اروپای مستقل از آمریکا وجود ندارد، تصریح کرد: واقعیت این است که صاحبان این اندیشه شکست خورده هیچ وقت نمی‌خواهند بپذیرند که اندیشه آن‌ها غلط است با این وجود هر جنایتی را که غربی‌ها مرتکب می‌شوند باز هم می‌گویند آن‌ها آدم‌های خوبی هستند، ولی ما بد هستیم.

وی با این بیان اینکه تعریف منافع ملی یک تعریف ایدئولوژیک است، افزود: ما فناوری هسته‌ای و سانتریفیوژ، مسئله سوخت، اقتصاد، بهداشت، کشاورزی و صنعت را برای آخرت خود نمی‌خواستیم بلکه آن‌ها نیز در راستای منافع ملی هستند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی‌ها گفتند که ما کاری می‌کنیم که هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد، اما دیدیم که چگونه هم چرخ اقتصاد چرخید و هم چرخ سانتریفیوژ اظهار کرد: آمریکا و اروپایی‌ها خودشان به تفکیک اروپا از آمریکا قائل نیستند، ولی در ایران آقایان آن‌ها را از هم تفکیک می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سنای آمریکا پس از برجام و در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار بود لیست جدیدی از تحریم‌ها را علیه کشورمان تصویب کند، تصریح کرد: با این وجود آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر تحریم‌های جدید را اعمال کنند جریان تندرو پیروز انتخابات می‌شود در هر حال روحانی با ادعای اینکه تحریم‌ها ترک برداشته رای آورد که با روی کار آمدن او بلافاصله تحریم‌های جدید سنای آمریکا تصویب شد و این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها حیا نمی‌کنند و در واقع اولین هدیه خود را این گونه به روحانی دادند.

وی با اشاره به اینکه بعد از برجام نه تنها هیچ تحریمی کمتر نشد بلکه تحریم‌ها افزایش یافت، تصریح کرد: در هر دوره‌ای که دولت‌ها آمدند و به آمریکا چراغ سبز نشان دادند فشار‌ها بر کشورمان بیشتر شده است مثلا در دوره هاشمی گفتند فتیله را در مقابل آمریکا پایین بکشیم با این وجود بر سر قضایای میکونوس شاهد بودیم که چند نفر از جمله خود آقای هاشمی را تحریم کردند یا اینکه خاتمی که گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کرد ایران توسط بوش به عنوان محور شرارت معرفی شد البته وقتی گفتگوی تمدن‌ها مطرح شد این گفتگو یعنی گفتگو با سیا و کاخ سفید.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در دوران اوباما نیز به دوره عقب نشینی و لبخند بود تحریم‌ها بیشتر شد و این یعنی اینکه هر چه بیشتر بخندید بیشتر بر سر شما می‌زنیم و هر چه بیشتر عقب نشینی کردیم بیشتر به دهان ما زدند از این ما تحقیر شدیم، افزود: آمریکا طبق نص برجام نباید هیچ تحریم جدیدی را علیه کشورمان اعمال می‌کرد، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه فشار‌ها بیشتر شد و اتفاقا در زمان اوباما هم این اتفاق افتاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به توئیت جان کری اشاره کرد و افزود: او در توئیت خود نوشته است که برای رویارویی با ایران از مذاکره غافل نشوید یعنی اگر فشار می‌آورید حرف هم بزنید.

وی افزود: در همین دوران که ایران برجام را پذیرفت سیا اعلام کرد که بیشترین بخش پنتاگون و سیا مربوط به ایران، روسیه و چین است و بزرگترین بودجه و کارشناسی صرف این سه کشور می‌شود با این وجود سیاست آن‌ها تغییر رژیم ایران است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه شخصی که به عنوان مسئول اتاق ایران انتخاب شده مایکل دی اندرنا است که از آن پدرسوخته‌هایی است که مسئول کل ترور‌های آمریکا با هواپیما‌های بدون سرنشین در کشور‌های منطقه همچون یمن، عراق، سوریه و لبنان بوده تصریح کرد: او از چهره‌های اصلی ضد انقلاب اسلامی و کسی است که عماد مغنیه را ترور کرد. دی اندرنا معتقد است ایرانی‌ها استاد تقلبند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در حال حاضر نسبت به دهه شصت و از زمان امام وحشی‌تر شده اند، اظهار کرد: آمریکا آن زمان به هیچ کشوری حمله نکرد، اما الان رسما به چهار کشور اسلامی حمله کرده است با این وجود آمریکا مشروعیت ظاهری خود را از دست داده و وحشی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا نوکران خود در منطقه را تحقیر می‌کند گفت: اخیرا ترامپ خطاب به سران این کشور‌ها گفت: باید هزینه ماندن تان را به آمریکا بدهید و این یعنی اینکه آمریکا وحشی تر، گستاخ‌تر و گرگ‌تر شده است از این رو سوال این است که آقایان چگونه می‌گویند آمریکا تغییر کرده است.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه مسئول میز ایران در آمریکا مدعی شده است که ایران همواره دشوارترین هدف سیا بوده است، افزود: طبق اسناد لانه جاسوسی آمریکایی‌ها در تمام دانشگاه‌های اصلی کشور آدم‌هایی داشتند که روز به روز گزارش‌ها را به سفارت می‌دادند همچنین آدم‌های آن‌ها در داخل حکومت، شورای انقلاب و حتی در دفتر مراجع هم بوده اند از این رو سوال این است که آیا بعد از چهل سال تجربه آن‌ها برای استمرار این فعالیت‌ها افزایش پیدا نکرده است؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل خیلی از معاهدات بین المللی را امضا نکرده اند و در واقع آن‌ها هر چیزی را که آن‌ها را شفاف کند امضا نمی‌کنند، افزود: آمریکا خود سند ۲۰۳۰ را امضا نکرده، ولی در اینجا عده‌ای گفتند عقل عمومی و جهان این سند را امضا کرده است.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد‌های اف‌ای تی اف ما باید دقیق گزارش دهیم که قاسم سلیمانی کجاست تصریح کرد: می‌گویند اگر اف‌ای تی اف را نپذیریم فشار می‌آورند، اما واقعیت این است اگر آن را هم امضا کنیم با اجازه و امکانات خودمان به ما فشار می‌آورند و بر سرمان می‌زنند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه اف‌ای تی اف می‌گوید باید طبق استاندارد‌های ما عمل کنید و باید دقیق گزارش دهید که مثلا قاسم سلیمانی کجاست، افزود: الان لیست ۲۰۰ نهاد و فرد به ما داده شده که در لیست اس دی ان آمریکا قرار گرفته اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انگلیس رسما اعلام کرده که درست است آمریکا از برجام رفته، ولی این دلیل نمی‌شود ایران به تعهدات خودش عمل نکند، افزود: برخی‌ها می‌گویند ما کاپ اخلاق را برده ایم و این درست مانند تیم فوتبالی است که می‌بازد، ولی کاپ اخلاق را گرفته است بحث بنده این است که آقایان بازی را باخته اند و بعد می‌گویند ما کاپ اخلاق را برده ایم.

وی افزود: آقایان می‌گویند درست است آمریکا از برجام خارج شد، به تعهداتش عمل نکرد و دروغ گفت، ولی از نظر اخلاقی کاپ را ما برده ایم و این در حالی است که این‌ها منافع ملت را به باد دادند و ملت و پرچم ایران را تحقیر کردند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در FATF ما تعهد دادیم و پذیرفتیم که خودمان را تحریم کنیم و با اجازه خودمان به ما فشار بیاورند، افزود: عربستان حامی اصلی اسرائیل در منطقه است و از طرفی ۶۰۰۰ انگلیسی صنایع هوایی عربستان را حمایت می‌کنند؛ حتی خلبان برخی هواپیما‌ها در یمن انگلیسی، فرانسوی هستند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در کشور‌های غربی وزارت خانواده تشکیل داده اند. فروپاشی خانواده و طلاق در اروپا جدی است و تمامی امکاناتشان را به این امر اختصاص داده اند، افزود: شعار ملی امسال لهستان: مثل خرگوش فرزندآوری کنید. چگونگی به دنیا آوردن فرزندان متعدد را آموزش می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی امریکا شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار متفاوت شجاعی و تورس در فاصله چند روز

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی که هدایت هوادار تهران را برعهده دارد در این هفته با همبازی سابق خود در اوساسونا اسپانیا دیدار کرد.

مسعود شجاعی چندین سال با روبرتو تورس در لالیگا هم‌تیمی بود و در تقابل هفته بیست و سوم هوادار و گل گهر با تورس که حالا در خط هافبک گل گهر بازی می‌کند، به عنوان رقیب دیدار کرد.

این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود هوادار تمام شد و روبرتو تورس علی رغم درخشش نتوانست مانع شکست تیمش برابر شاگردان مسعود شجاعی بشود.

تورس و شجاعی چند روز بعد از این تقابل در محیطی متفاوت و دور از زمین فوتبال با یکدیگر دیدار کردند.

دیگر خبرها

  • عبدالکریم و نزدیک‌ترین فاصله به زادگاه (عکس)
  • فقط 2 ماه فاصله بین این عکس ها وجود دارد!
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سرکوب مزد در سنوات گذشته باید جبران شود/ حداقل مزد ۱۵میلیون تومان
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • دیدار متفاوت شجاعی و تورس در فاصله چند روز
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند
  • فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون
  • یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین