Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:13:08 GMT

نشست تخصصی «کتاب‌درمانی» در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۱۳۳۷

نشست تخصصی «کتاب‌درمانی» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی «کتاب‌درمانی، فرآیندها و مراحل اجرای آن» با سخنرانی مهری پری رخ در کتابخانه عمومی رییسی اردکانی شیراز برگزار شد.

پری رخ در این نشست که شامگاه دوشنبه با حضور ۶۰ کتابدار برگزار شد، عنوان کرد: بسیاری از مردم به مطالعه و کتاب‌درمانگری اعتقاد ندارند و همین موضوع یکی از مشکلات و محدودیت‌های کتاب‌درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه «کتاب‌ درمانگر»، می‌تواند کتابدار، پزشک، روانشناس، معلم و ... باشد، افزود: کتاب‌ درمانگر باید در گام نخست دوستدار کتاب و کودک باشد، در اجرای برنامه هنرمند و شناخت کافی از داستان‌های مناسب داشته باشد.

وی خوشرویی و خوش‌بیانی را یکی از شاخصه‌های مهم کتابدارانی که قصد کتاب‌درمانی دارند، دانست و گفت: کتاب درمانگر باید همراه با کودکی که مشکل دارد، بچگی کند و با او به عالم کودکی برود.

نویسنده کتاب «داستان‌ها ابزاری برای کاهش مشکلات روانشناختی کودکان» ادامه داد: کتابدار باید بر اساس شناختی که از مشکل کودک و زمینه‌هایی که کودک و نوجوان خود را برای آینده آماده می‌کند، کتاب‌هایِ فرآیند کتاب‌درمانی را برگزیند. در انتخاب داستان‌ها و کتاب‌ها باید به این نکته توجه داشت که جذابیت، سادگی و کوتاهی جزء لاینفک ویژگی‌های آن‌ها باشد.

پری رخ سپس عدم دسترسی راحت به کتاب مناسب را یکی از مشکلات و محدودیت‌ها در کتاب‌درمانی دانست و گفت: بسیاری از مردم به مطالعه و توانایی آن در درمان اعتقادی ندارند که البته کتاب‌درمانگر باید برای حل این مشکل نیز با استفاده از ابزارهای هنری و جنبی برنامه ریزی داشته باشد.

عدم قابلیتِ لازم کتاب‌درمانگران در شناساییِ مشکل، عدم تماس مداوم با فرد موردِ مداوا، دانش و مهارت کم و عدم شناخت کتاب‌درمانگر نسبت به منابع از دیگر محدودیت‌های کتاب درمانی بود که این استاد دانشگاه به آن اشاره کرد.

نویسنده کتاب «آموزش سواد اطلاعاتی» گفت: ما کتابداران ابتدا باید روی خودمان بیشتر کار کنیم تا با مشکل روحی مواجه نباشیم چرا که کتابدار مأیوس و پرخاشگر نمی‌تواند این آسیب‌های روحی را در کسی درمان کند. 

کد خبر 4451159

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس شیراز کتابداران اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان مرز مهران بوشهر مشهد گرگان راهپيمايي 13 آبان شهرکرد شیراز پدافند غیرعامل سنندج خطبه های نماز جمعه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا،نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور «یاسر احمدوند» رئیس این دوره نمایشگاه کتاب و «علی رمضانی» سخنگوی نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. پس از پایان نشست، خبرنگاران از مراحل آماده سازی نمایشگاه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند