Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یک منبع دولتی کامرون از ربوده شدن ۹۷ دانش‌آموز به همراه مدیر و معلم آن‌ها در شهر «بامندا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع دولتی کامرون امروز (دوشنبه) از ربوده شدن ۹۷ دانش‌آموز به همراه مدیر و معلم آن‌ها و همچنین یک راننده، در شهر «بامندا» واقع در منطقه انگلیسی زبان این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدایی طلبان مسلح در این منطقه به دنبال استقلال از کامرون هستند.

در ادامه این گزارش آمده است کودکان ربوده شده از دانش آموزان مدرسه وابسته به کلیسای «پرسبیترینیسم» (یکی از مذاهب مسیحیت) در بامندا، مرکز منطقه شمال غربی کامرون، بودند. این منطقه یکی از دو منطقه‌ای است که بارها توسط جدایی طلبان انگلیسی زبان هدف حمله قرار گرفته است.

این منبع دولتی پس از حضور در نشستی به منظور بررسی این اتفاق، اعلام کرد جستجو برای یافتن گروگان‌ها آغاز شده است.

گزارش خبرگزاری فرانسه می‌افزاید این آدم ربایی که یکی از وحشتناک‌ترین رویدادهای ۱۳ ماه اخیر در کامرون بوده، در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی در این کشورِ با اکثریت جمعیت فرانسوی زبان به وقوع پیوسته است.

تنش‌های سیاسی در کامرون پس از آن تشدید شد که پل بیا، رئیس جمهور ۸۵ ساله این کشور که ۳۵ سال است بر این سمت تکیه زده است، در انتخابات هفتم اکتبر سال جاری میلادی برای هفتمین بار به ریاست جمهوری کامرون انتخاب شد. بیا در این انتخابات ۷۱.۳ درصد آراء را کسب کرد. این در حالی است که برخی گزارش‌ها حاکی از تقلب گسترده در این رقابت‌ها بود.

بیا قرار است روز سه شنبه برای هفتمین بار به عنوان رئیس جمهور کامرون سوگند یاد کند.

حدود یک پنجم جمعیت ۲۲ میلیونی کامرون انگلیسی زبان هستند. انگلیسی زبان‌های کامرون جزء اقلیت این کشور به شمار می‌روند و از زمان استعمار کامرون در دوران پس از جنگ جهانی اول در این کشور حضور داشته اند.

کامرون که زمانی مستعمره آلمان بود، پس از جنگ جهانی اول بین دو کشور فرانسه و انگلیس تقسیم شد. مناطق تحت مستعمره فرانسه سال ۱۹۶۰ اعلام استقلال کردند. سال پس از آن نیز، مناطقی که تحت تسلط انگلیسی‌ها بودند به کشور تازه استقلال یافته کامرون اضافه شدند. با وجود این، تنش‌ها میان مناطق انگلیسی زبان و فرانسوی زبان همواره وجود داشته است. انگلیسی زبان‌ها همواره از تبعیض نژادی علیه خود توسط فرانسوی زبان‌ها به ویژه در حوزه‌های آموزش و قضایی انتقاد می‌کنند.

جدایی طلبان انگلیسی زبان اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، در شمال غرب کامرون و مناطق جنوب غرب، تشکیل دولت مستقلی به نام «جمهوری فدرال آمبازونیا» را اعلام کردند، اما تاکنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.

گزارش‌های غیردولتی حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، دست کم ۴۰۰ غیرنظامی و بیش از ۱۷۵ نیروی امنیتی بر اثر درگیری‌ها در کامرون کشته شده اند. آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۲۴۶ هزار نفر از خانه‌های خود واقع در مناطق جنوب غربی فرار کرده اند و ۲۵ هزار تن از آن‌ها به به کشور همسایه -نیجریه- پناه برده اند. بسیاری از این افراد اکنون در جنگل‌ها به سر می‌برند و شرایط زندگی بسیار اسفناکی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست

به گزارش "ورزش سه"، یولیان گرسل، هم تیمی لیونل مسی، در اینترمیامی تایید کرد که تو علیرغم یادگیری زبان انگلیسی هنوز دو زبانه است و بیشتر به اسپانیایی صحبت می‌کند.

مسی، برنده 8 توپ طلا، در تابستان 2023 با سابقه حضور در بارسلونا و پاری سن ژرمن به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد. ورود به یک کشور انگلیسی زبان می‌توانست چیزی شبیه به یک شوک فرهنگی باشد، اما مسی خوش شانس بود یک جامعه بزرگ اسپانیایی زبان در فلوریدا حضور دارند.

این فوق ستاره آرژانتینی تمام تلاش خود را می کند تا کمتر به زبان اسپانیایی صحبت کند و گرسل، بازیکن تیم ملی آمریکا، به پادکست بازیکن/مربی در مورد نحوه انجام این فرآیند گفت: "مکالمات مسی با ما ادامه دارد، کلمات کوتاه انگلیسی به من، یا به طور کلی به تیم می‌گوید. واضح است که در زبان اسپانیایی ارتباطات بیشتری وجود دارد، گاهی اوقات او حتی در حال حاضر کمی به زبان انگلیسی شوخی می‌کند و وقتی صحبت می‌کنیم، عباراتی مانند نمی‌دانم، برای مثال، یا برخی چیزهای دیگری را به انگلیسی می‌گوید اما قطعا او هنوز دو زبانه است!"

مسی که به زبان خاص خودش در زمین فوتبال صحبت کرده و آمار او اکثر اوقات گویای همه چیز است، این کار را در سال 2024 ادامه می‌دهد. او با 11 گل در 10 بازی این فصل به اینترمیامی کمک کرده تا در صدر کنفرانس شرق لیگ حرفه‌ای آمریکا قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند