Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا از مجاز بودن ارسال اقلام بشردوستانه به ایران در ازای پول نفت صادراتی خبر داد، رئیس گروه اقدام ایران گفت که حتی این کار هم با مشکل مواجه خواهد شد. آفتاب‌‌نیوز : «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران ساعتی پس از اعلام شروع اجرای دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در جمع خبرنگاران از تأثیرات تحریم‌ها گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گره اقدام ایران ۲۵ مرداد تشکیل شد و آنطور که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد « مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه خواهد بود» و مستقیماً با خود پامپئو کار خواهد کرد.
هوک که رئیس این گروه است ساعتی پس از کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه و خزانه‌داری کشورش در خصوص تحریم‌های جدید ایران، مدعی همراهی شرکت‌های بزرگ دنیا با این تحریم‌ها شد؛ برایان هوک گفت: «از زمان شروع اجرای تحریم‌های ما، بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ از بازار ایران رفته‌اند و ایران حدود ۲ میلیارد دلار از درآمدهایش را از دست داده است.»
بحث از دست رفتن درآمد نفتی به فشار آمریکا به خریداران نفت ایران مربوط می‌شود. آمریکا البته ۸ کشور چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را در فهرست کشورهای معاف از تحریم خرید نفت ایرانی قرار داده؛ این کشورها البته باید برای استفاده از این معافیت مشروط، میزان خرید نفت از ایران را به صورت قابل‌توجهی کاهش دهند.
آمریکایی‌ها گفته‌اند که کشورهای خریدار نفت ایران، برای قرار نگرفتن در لیست تحریمی‌ها، باید در ازای خرید نفت ایران، فقط «اقلام بشردوستانه و کالاهای غیرتحریمی» به ایرانیان بفروشند؛ برایان هوک گفته که این قول هم چندان معتبر نیست.
رئیس گروه ایران در این خصوص گفته: «بزرگ‌ترین مانع در راه تحویل اقلام بشردوستانه به ایران، خود رژیم حاکم بر ایران است.. این رژیم، پول‌ها را خرج ماجراجویی‌های خارجی و حمایت از متحدان منطقه‌ای‌اش می‌کند.»
برایان هوک به کار نکردن بسیاری از بانک‌های خارجی با ایران در دوره پسابرجام هم اعتراف کرده و بدون اشاره به تهدیدات دولت قبلی و جدید آمریکا علیه بانک‌های همکار با ایران، مدعی شده که «بانک‌های بین‌المللی به خاطر فساد در نظام بانکی ایران، از تعامل با آنها هراس دارند.»
چندی پس از انعقاد برجام، «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا به لندن رفت تا مثلاً بانک‌های اروپایی را به تعامل با ایران ترغیب کند. همان روز خبرنگار آسوشیتدپرس خبر داد که روسای بانک‌های اروپایی از جان کری خواسته‌اند که روی یک کاغذ پاره، تعهدی مکتوب به بانک‌های طرف معامله ایران بدهد اما وزیر خارجه اوباما، با اشاره به امکان ضعیف شدن نظام تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران، از این کار طفره رفته بود.
منبع: فارس
کد خبر: ۵۵۵۰۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند