Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@08:21:37 GMT

آمریکا دلار بدون پشتوانه چاپ می‎کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۲۲۰۱

محمدرضا فلاح رنجبر اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: آمریکا سلطه اقتصادی خود بر جهان را مرهون سلطه پولی اش است.

وی افزود: آمریکایی ها بدون پشتوانه مالی و فریب دیگر کشورها دلار چاپ می کنند و دارایی های دیگر کشورها را می خرند.

فلاح رنجبر گفت: آمریکا بحران و رکود اقتصادی خود را با خلق پول بدون پشتوانه به دیگر کشورها منتقل می کند اما دنیا متوجه شده که باید جایگزین دیگری برای دلار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون دنیا می بیند که یک کشور از توافق چند جانبه خارج می شود آن را به هم می زند و می گوید تحریم می کنم و اگر کشورهای دیگر به این تحریم نپیوندند جریمه می شوند.

فلاح رنجبر گفت: آمریکا با جنگ تجاری، چارچوب مبادلات اقتصادی دنیا را به هم زده است و کشورها متوجه شده اند باید نظام مالی مستقلی از نظام پولی آمریکایی ها داشته باشند.

وی افزود: کشورها برای فرار از ریسک نوسانات ارزی به سمت ارز با ارزش باثبات در مبادلات خود حرکت می کنند و این دلیل قرار گرفتن دلار به عنوان ارز در تجارت بین کشورهاست.

فلاح رنجبر گفت: می توانیم با کشورهای عضو سازمان های منطقه ای برای تجارت از ارز الکترونیکی جدیدی استفاده کنیم.

وی افزود: هزینه های نقل و انتقال پول را شبکه رمز ارز ها به شدت کاهش داده است و این نوع پول ها را مردم خارج از نظام بانک های مرکزی بر اساس دارایی خود به صورت دیجیتالی تولید کرده اند.

فلاح رنجبر گفت: رمز ارز ها ضد هژمونی پولی مانند دلار است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استاد دانشگاه جهان دلار رکود اقتصادی پول جنگ ارز تجارت دلار آمریکا پشتوانه مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند