Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@02:38:03 GMT

کپسول‌های تقلبی اکوفان از بازار جمع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۲۲۷۰

کپسول‌های تقلبی اکوفان از بازار جمع شد

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مدیرکل آزمایشگاه مرجع غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: یک سری ساخت از کپسول اکوفان، تقلبی است و از سطح بازار جمع آوری شد.

بهرام دارایی در گفت و گو با ایرنا افزود: کپسول «اکوفان» یک مکمل برای مسائل مرتبط با پوست و زیبایی است که از سوی متخصصان پوست برای برخی بیماران تجویز می شود و خواهان دارد و چون از ارز دولتی استفاده نمی‌کند، قیمت آن به چند برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مکمل‌هایی مانند کپسول «اکوفان» که از ارز دولتی استفاده نمی‌کنند و قیمت گرانی دارن ،گاهی تقلب می‌شوند. فرصت‌طلبان این مکمل را در کشورهای اطراف بسته بندی و وارد کشور کرده اند که اصلی نیست.

وی با اشاره به آنالیزهای انجام شده روی کپسول «اکوفان» در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو گفت: طی این آنالیزها مشخص شد که این مکمل بی‌خاصیت است و مواد موثره ندارد.

مهناز خانوی، مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نامه ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آورده است که کپسول اکوفان با شماره بچ E270A2 و تاریخ انقضا 30 سپتامبر 2019 شرکت پوبر که توسط یک شرکت پخش سراسری توزیع شده، تقلبی است و هیچگونه مجوزی اعم از توزیع و فروش از سازمان غذا و دارو ندارد. «مقتضی است دستور دهید برای جمع‌آوری فرآورده مورد اشاره از سطح عرضه اقدام لازم و فوری مبذول و نتیجه اقدامات انجام شده در اسرع وقت به اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ارسال شود».

در همین زمینه: صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع شد قیمت ظرف سرم از محتوای آن بیشتر است محموله داروی وارفارین وارد کشور شد واکنش به کشف شربت‌های تقلبی | مردم حتما اصالت دارو را استعلام کنند مقدار مجاز داروی همراه مسافر در زمان خروج از کشور اعلام شد اقتصاد سلامت؛ محور گفتگوی همشهری آنلاین با دکتر واعظ‌ مهدوی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کد خبر 6087291 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب