Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، نتایج نظرسنجی جدید این خبرگزاری در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا نشان می دهد که در میان رأی دهندگان احتمالی، نامزدهای دموکرات در مقایسه با رقبای جمهوریخواه خود از برتری قابل توجهی برخوردارند.  

برتری ۵۵ درصدی دموکراتها بر جمهوریخواهان (با ۴۲ درصد) در این نظرسنجی، تقریباً مشابه برتری آنان در نظرسنجی است که اوایل ماه اکتبر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برتری دموکراتها چندین عامل نقش دارند: نخست، شکاف جنسیتی قابل توجه در میان رأی دهندگان (۶۲ درصد زنان طرفدار دموکراتها هستند؛ در حالی که مردان تقریباً بطور مساوی طرفدار دو حزب هستند: ۴۹ درصد حامی جمهوریخواهان و ۴۸ درصد حامی دموکراتها)؛ برتری دموکراتها در میان رأی دهندگان مستقل (۵۳ درصد حامی دموکراتها و ۳۹ درصد حامی جمهوریخواهان)؛ و حمایت قدرتمند رأی دهندگان سیاهپوست و لاتین تبارها (۸۸ درصد از رأی دهندگان سیاهپوست و ۶۶ درصد از رأی دهندگان لاتین تبار حامی دموکراتها هستند).

در مجموع، ۴۲ درصد از رأی دهندگان احتمالی می گویند که رأی آنها در روز انتخابات در واقع بازگوکننده مخالفت آنان با رئیس جمهور است؛ در حالیکه ۲۸ درصد دیگر می گویند که رأی آنان در حمایت از رئیس جمهور خواهد بود. ۲۸ درصد باقی مانده نیز می گویند که رأی آنها ارتباطی با شخص رئیس جمهور ندارد.

گفتنی است که در این نظرسنجی، نرخ رضایت از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۳۹ درصد بود (در مقابل ۵۵ درصد عدم رضایت) که اندکی از نرخ اعلام شده در اوایل اکتبر (۴۱ درصد رضایت در مقابل ۵۲ درصد عدم رضایت) پایین تر است.

لازم به ذکر است که از دوران ریاست جمهوری آیزنهاور، این پایین ترین نرخ رضایت از عملکرد یک رئیس جمهور در دور نخست ریاست جمهوری وی و در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره است!

کد خبر 4451283

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب جمهوری خواه آمریکا حزب دموکرات آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی ایران جمال خاشقجی روسیه سوریه رژیم صهیونیستی ترکیه دونالد ترامپ فلسطین عراق تحریم اقتصادی ایران افغانستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رنگ خون چشمگیر است