Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص شرط داوطلبی برای مدیران مسئول نشریات مکتوب، انتشار منظم (بالاتر از ۵۰ درصد شمارگان موظف) و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، فعالیت مستمر رسانه در طول یک سال جهت شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، گفت: این محدودیت مغایر با سیاست‌های کلی انتخابات و اصل تضمین آزادی و حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخابات‌کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیئت نظارت بر مطبوعات نمی‌تواند با این استدلال که، چون انتشار نامنظم نشریات را موجه می‌داند! بنا دارد به جای اعمال نکردن ماده ۱۶ قانون مطبوعات (لغو پروانه فعالیت)، مدیران مسئول را از حق قانونی و طبیعی‌اشان در انتخابات محروم کند.

نماینده مردم فریمان در مجلس اظهار داشت: اکنون که هیئت نظارت بر مطبوعات با توجه به شرایط موجود فضای مطبوعات و مشکلات اقتصادی از خود صعه صدر نشان داده و سخت‌گیری نمی‌کند، نباید از جهات دیگر و اتفاقاً به همین بهانه (ماده ۱۶) از اقدامات تنبیهی و تحدیدی بهره بگیرد.

مدیرکل اسبق مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که شرط گذاری و اعمال محدودیت با وجود صراحت قوانین موجود، نوعی تفسیر از سوی دبیرخانه است و این وجاهت قانونی ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: متولیان امر به خوبی می‌دانند با توجه به شرایط سخت مالی و مشکلات عدیده اقتصادی، محرومیت از نامزدی انتخابات بیشتر متوجه مدیران مسئول مطبوعات بخش خصوصی و محلی و نه مدیران مسئول مطبوعات دولتی و وابسته به دستگاه‌های عمومی غیردولتی است و در مغایریت آشکار با عدالت و حمایت از ضعیف است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شد و گفت: مسئولیت این اقدام متوجه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس این هیئت است و ایشان باید در این باره به مجلس پاسخگو باشند.

شایان ذکر است که دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات در اجرای بند (ه) ماده ۱۰ قانون مطبوعات (انتخاب نماینده مدیران مسئول مطبوعات بر عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که شرط ثبت نام برای مدیران مسئول نشریات مکتوب در انتخابات، انتشار منظم (بالاتر از ۵۰% شمارگان موظف) و برای مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، فعالیت مستمر آن رسانه در طول یک سال اخیر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس هیات نظارت بر مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس

با استناد به دستورالعمل ابلاغی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس ستاد انتخابات رسانه ملی با حضور اعضای هیأت بررسی تبلیغات آیین قرعه‌کشی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

سیدصداقت‌الله موسوی، مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه در توضیح برنامه صدا و سیما برای معرفی نامزد‌های دور دوم انتخابات، اظهار کرد: بعد از قرعه‌کشی نتایج زمان‌بندی ضبط و پخش برنامه‌ها به اطلاع نامزد‌ها رسید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه تصریح کرد: در این دوره چهار نامزد برای کسب ۲ کرسی به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته و با هم رقابت می‌کنند.

وی در خصوص زمان پخش ویدئو‌های انتخاباتی در سیمای استان، گفت: پخش ویدئو‌های از امروز در ساعت‌های ۹، ۹ و ۳۰ دقیقه، ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مدت ۷ روز تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

موسوی با اشاره به ضبط سه مناظره از این چهار نامزد، تصریح کرد: این مناظره‌ها در روز‌های سیزدهم، پانزدهم و هفدهم اردیبهشت‌ماه پخش و تکرار آن در همین ساعت در روز‌های مقابل آن انجام می‌شود.

وی در توضیح برنامه‌های نامزد‌ها در بخش صدا، خاطرنشان کرد: بخش فایل‌های صوتی تبلیغات از امروز و در ساعت‌های ۹، ۱۱ و ۳۰ دقیقه، ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ۱۶ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد و تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد پخش فایل‌های صوتی مناظره چهار نامزد در ساعت ۱۵ تا ۱۶ انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده