Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چگونگی اعمال ۱۸ درصد فوق‌العاده ویژه که طبق رای دیوان عدالت در سال ۹۸ حذف می‌شود در حالی که اساس پرداختی در طرح معلم تمام وقت هم همین موضوع  است، اظهار کرد: طبق مصوبات موجود و پیگیری‌هایی که انجام دادیم فوق‌العاده ویژه را برای پست‌های آموزشی ایجاد می‌کنیم و اجازه حذف آن را نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به دنبال دریافت مجوز برای پرداخت فواق‌العاده ویژه هستیم، افزود: ممکن است برخی اقدامات غیر قانونی وجود داشته باشد، اما آموزش و پرورش برای اجرای فوق‌العاده ویژه و پرداخت آن به معلمان حتما با مجوز قانونی کار را دنبال خواهد کرد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و چگونگی پیشرفت این طرح تا رسیدن به مرحله اجرا گفت: برای اجرای طرح رتبه‌بندی باید رتبه‌های حرفه‌ای و امتیازات هر رتبه را در قالب قانون از مجلس اخذ کنیم علاوه بر آن نحوه اجرای طرح را باید از دولت بگیریم که هر کدام از این موارد در دولت و مجلس ممکن است با تغییراتی همراه باشد.

تعیین دقیق بار مالی طرح رتبه بندی بعد از نهایی شدن

اللهیار ترکمن افزود: تا زمانی که قانون نهایی قابل اجرا را نداشته باشیم نمی‌توانیم برای رتبه‌بندی و بار مالی آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی تصریح کرد: هرگونه پیش‌بینی برای اعتبار لازم طرح رتبه‌بندی برآورد اولیه است و نمی‌توانیم آن را قطعی بدانیم؛ در طرح رتبه‌بندی ۵ رتبه حرفه‌ای تعریف شده است و با توجه به اینکه در هر رتبه چه میزان افزایش حقوق اعمال شود،  برآورد‌های مالی صورت گرفته که این برآوردها صرفا گمانه زنی است. 

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار کرد: اکنون طرح رتبه‌بندی در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و منتظر پاسخ سازمان اداری استخدامی و برنامه بودجه است تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه  و نماینده مردهم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در بودجه کشور ۲۴۰ همت یا ۲۴۰ هزارمیلیارد تومان بودجه برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

حمید رضا حاجی بابایی افزود: امسال در وزارت آموزش  و پرورش مجوز به کارگیری افراد بازنشسته تا ۲۴ ساعت در هفته هم داده شد تا این معلمان به کمک فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی جدید به جمع معلمان آموزش و پرورش اضافه شوند.

حاجی بابایی افزود: در کنار به کارگیری این افراد، معلمان پیش دبستانی و مدارس غیر انتفاعی، افراد شاغل در طرح‌های مختلف آموزش و پرورش هم که در آزمون استخدامی نمره قبولی را کسب نکرده اند، هم در قالب معلمان حق التدریس به کار گرفته می‌شوند تا همه کلاس‌های درس دارای معلم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان