Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@10:19:05 GMT

تظاهرات و آتش بازی گروه هکر‌های ناشناس در لندن

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۳۲۱۸

صد‌ها فعال نقاب بر چهره از گروه هکر‌های ناشناس به همراه طرفداران این گروه در سراسر جهان، دوشنبه شب در میدان ترافالگار لندن گرد هم آمدند تا با این روش، اعتراض خود را به شرایط موجود ابراز کنند.

به گزارش شریان نیوز، هواداران گروه هکر‌های ناشناس (Anonymous) به همراه طرفداران این گروه در سراسر جهان، دوشنبه شب در میدان ترافالگار لندن گرد هم آمدند تا با این روش، اعتراض خود را به شرایط موجود ابراز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه پنجم نوامبر صد‌ها فعال نقاب بر چهره برای برگزاری مراسمی که با آتش بازی همراه است در میدان ترافالگار لندن تا پارلمان این کشور گردهم آمدند. این افراد در سراسر جهان با زدن نقاب‌هایی موسوم به «صورتک‌های گای فاکس» بر چهره برای اعتراض به وضع موجود به خیابان‌ها آمدند.

گای فاکس یا گای فوکس (Guy Fawkes) سربازی انگلیسی و کاتولیک‌مذهب بود که سال ۱۶۰۵ میلادی به منظور منفجر کردن پارلمان انگلیس و کشتن شاه جیمز اول، به تلافی آزار کاتولیک‌های انگلیس شرکت کرد، اما در اجرای عملیات مورد نظر خود ناکام ماند و به همراه باروت دستگیر و سپس شکنجه و مجبور به لو دادن همدستانش شد.

بیشتر او را به عنوان عامل این توطئه می‌شناسند. هواداران گروه هکر‌های ناشناس تاکنون به رایانه‌های سازمان‌های جاسوسی آمریکا، گروه نژادپرست کوکلوس کلان در آمریکا، رایانه‌های داعش، شرکت سونی ژاپن، شماری از کلیساها، دفاتر دونالد ترامپ و شماری دیگر از اهداف خود رخنه کرده و اطلاعات آن‌ها را ربوده است.

در تارنمای منسوب به این گروه، ادعا شده است امسال این راهپیمایی همچون پارسال در حدود ۸۰۰ شهر برگزار می‌شود و بر ضرورت آزادی بیان، تاکید شده است.

این تظاهرات میلیونی که روز دوشنبه در شهر‌های استرالیا، نیوزلند و ژاپن آغاز شد، به تدریج و با فرا رسیدن غروب، در شهر‌های اروپایی و آمریکایی نیز ادامه یافت.

این راهپیمایی که سازمان دهندگان آن افرادی ناشناس اند و نمی‌خواهند هویشتان افشا شود، از سال ۲۰۱۲ تاکنون در روز پنجم نوامبر در لندن نیز برگزار می‌شود.

راهپیمایی این گروه در سالیان گذشته در لندن، با درگیری با پلیس و نیز پرتاب وسایل آتش زا به سوی نیرو‌های پلیس همراه شد و امسال نیز پلیس لندن شرایطی برای راهپیمایان مقرر و محل راهپیمایی آنان را به یک خیابان و به مدت سه ساعت، از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به وقت محلی محدود کرد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، پلیس لندن ۵۳ نفر از اعضای گروه هکر‌های ناشناس را به اتهام بر هم زدن نظم عمومی و پرتاب اشیای خطرناک به سمت پلیس و پارسال، ۲۵ نفر را بازداشت کرد.

همه ساله همزمان در پنجم نوامبر مراسم جشنی در انگلیس به این مناسبت برگزار می‌شود که به شب گای فاکس (Guy Fawkes Night) معروف است.

این جشن شامل آتش‌بازی است که در آن، کودکان با وسایل بازیافتی، عروسک گای فاکس را می‌سازند و با زدن صورتک بر صورت، از مردم می‌خواهند تا یک پنی برای گای بدهند تا پیکرک‌های گای فاکس را به آتش بکشند.

برچسب هاآتش بازی

منبع: شریان

کلیدواژه: آتش بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس نیویورک تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ییل در کنکتیکت و دانشگاه نیویورک در منهتن را سرکوب و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری روز گذشته را به دلیل اعتراضات لغو کرد.
 
تظاهرکنندگان خیابان اطراف محوطه دانشگاه ییل را مسدود کردند و خواستار توقف تولید تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می‌شود، پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرد.
 
تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین، پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 7 اکتبر همچنان ادامه دارد.
 
از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه نوار غزه در 7 اکتبر 2023 تا کنون، بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)
  • ببینید | تصاویر عجیب از لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس!
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب