Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی‌بر اینکه ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌ها برنامه‌های هسته‌ای خود را از سر نخواهد گرفت و از برجام خارج نخواهد شد، اظهار کرد: پمپئو غیب گو است و چیزی که دلش می خواهد را پیش بینی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره بحث اقدامات اروپایی ها برای جبران خروج آمریکایی ها از برجام، تصریح کرد: در مورد این بحث مسر هستیم و اگر این اتفاق رخ ندهد، قطعا تصمیم می گیریم که در برجام بمانیم یا از آن خارج شویم.

کنعانی مقدم در خصوص راهکارهای جایگزین بعد از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: هر آنچه که آمریکا در رابطه با تحریم ها می توانست انجام دهد؛ اعمال کرده و کاری نمانده است که آن را انجام نداده باشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: نصف حرف های ترامپ بلوف سیاسی است و عمدتا قصد دارد که با تهدید طرف مقابل، او را از اقدامات متقابل باز دارد و به نظر می رسد که راهکارهای سیاسی و اقتصادی را برای مقابله با این تهدیدات را داریم.

وی درباره عقب نشینی آمریکا در بحث تحریم نفتی و رساندن صادرات نفت ایران به صفر، تصریح کرد: آمریکایی ها براساس آن چیزی که دلشان می خواهد نه واقعیت اقتصادی جهان، حرف می زنند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: اکنون ۸ کشوری که مستثنی از تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران شدند، همان ۸ کشور مشتری در رابطه با نفت با ایران بودند. پس آمریکایی ها در این خصوص عقب نشینی جدی انجام دادند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سیاست خارجی برجام اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است