Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@06:00:09 GMT

سگ کشی هولناک در اهواز! +عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۳۵۷۰

سگ کشی هولناک در اهواز! +عکس

روزنامه خراسان: ویدئویی از اهواز منتشر شد که در آن ادعا می‌شود که در حرکتی حیرت‌انگیز و وحشتناک، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه‌ای به نام قلعه جنان در نزدیکی اهواز زنده سوزانده شدند. در این فیلم که در تاریکی گرفته شده نحوه سوزاندن سگ‌ها شرح داده شده است. هرچند شهرداری با تکذیب زنده سوزی سگ ها، به نوعی سوزاندن لاشه آن‌ها را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربری نوشت: «با کدوم قانون همچین کاری کردن نه تنها قانون نداریم که شرع هم مهربانی با حیوانات را توصیه کرده» کاربری هم نوشت: «گویا مبنای قانونی داره و نامه شهرداری مستند به یک مصوبه است، اما واقعا بازتاب خوبی نداره این کار»

منبع: فردا

کلیدواژه: اهواز عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بیش از ۱۲ هزار ‌مورد حیوان‌گزیدگی در خوزستان در سال گذشته

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وقوع بیش از ۱۲ هزار مورد حیوان‌گزیدگی در سال گذشته، از افزایش ۳۰ درصدی این موارد در استان خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۶۸ مورد حیوان‌گزیدگی در ۲۳ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد حیوان‌گزیدگی‌ها، گازگرفتگی سگ است، افزود: در این مدت  تعداد کل موارد سگ‌گزیدگی ۱۰ هزار و ۷۲ مورد بوده است که ۲ هزار و ۳۹۰ مورد از این تعداد مربوط به گزش سگ‌های بلاصاحب بوده است.

بختیاری‌نیا بیان کرد: همه موارد حیوان‌گزیدگی به عنوان مورد مشکوک به هاری در نظر گرفته می‌شود و اقدامات سرم‌تراپی و واکسیناسیون برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هاری یک نوع عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است و معمولا به دلیل گزش، خراش و حتی لیسیدن حیوانات از جمله سگ و گربه به انسان منتقل می‌شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، متاسفانه همیشه صددرصد کشنده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود میزان بالای کشندگی این بیماری، در صورت انجام مراحل پیشگیری مانند شست‌وشوی صحیح محل گزش با آب و صابون و تزریق سرم و واکسیناسیون به موقع و کامل، می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب مصوب سال ۱۳۸۷ و متعاقبا ویرایش آن در سال ۱۴۰۱ (استفاده‌ از روش زنده‌گیری)، تهیه‌شده در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، شهرداری‌ها در مناطق شهری و دهیاری‌ها در مناطق روستایی مسئول کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب هستند و ریاست کمیته کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان‌ها با فرماندار بوده و دبیر جلسه، شهرداری همان شهرستان است.

بختیاری‌نیا گفت: با توجه به اینکه اجرای این دستورالعمل مستلزم احداث واحد یا مرکز موقت نگهداری سگ‌های زنده‌گیری (سایت زنده‌گیری) است، استانداری خوزستان تعدادی از شهرداری‌ها را به عنوان قطب خدمات‌دهی در سطح استان معین کرد که برخی از شهرداری‌ها، نسبت به انجام تعهدات محوله اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: طبق آمار دریافتی از شهرستان‌ها سال گذشته در مجموع ۱۳ هزار و ۶۵۳ قلاده سگ زنده‌گیری شدند. با وجود اقدامات انجام‌شده باید بقیه سایت‌های زنده‌گیری به وسیله شهرداری‌ها مربوطه احداث و عملیات زنده‌گیری تقویت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برخی دیگر از علل نامطلوب بودن وضعیت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب گفت: عدم آگاهی عموم مردم از عواقب ناشی از غذادهی و نگهداری از حیوانات بلاصاحب یکی از علل نامطلوب بودن وضعیت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب است؛ این این عدم آگاهی ضمن دخالت در حیات وحش، منجر به ایجاد خطر برای افراد ناآگاه و اطرافیان آن‌ها می‌شود به نحوی که با یک گزش ساده یا تماس ساده، انسان می‌تواند به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان مبتلا شود.

وی افزود: مدیریت نامطلوب پسماند و نخاله‌های ساختمانی نیز موجب جلب حیوانات بلاصاحب به محل‌های دپوی زباله می‌شود. رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در کنار جوامع انسانی یا عدم جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماند موجب جلب، تغذیه و لانه‌گزینی حیوانات بلاصاحب و موذی مبتلا به بیماری‌ها خطرناک مانند هاری می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری عواقب معامله زمین‌هایی که به طور غیرقانونی تفکیک شده‌اند را به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • ضرورت اطلاع رسانی وضعیت زمین‌هایی تفکیک شده ی غیرقانونی
  • اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۰ درصدی حیوان‌گزیدگی در استان خوزستان
  • وقوع بیش از ۱۲ هزار ‌مورد حیوان‌گزیدگی در خوزستان در سال گذشته
  • اجرای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت در اهواز
  • اجرای بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع آسفالت در اهواز
  • پاسخ دفتر فنی استانداری فارس در خصوص کوه‌خواری در باباکوهی
  • فرایند تغییر کاربری شفاف و در چارچوب ضوابط است
  • استعلام کاربری زمین از شهرداری قبل از خرید