Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل‌های مردمی - دانشجویی در واکنش به کشتار‌های اخیر در نیجریه با صدور بیانیه‌ای از دولت خواستند واکنشی فراتر از بیانیه‌های کم‌خاصیت به اوضاع اسفناک نیجریه از خود نشان دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های مردمی - دانشجویی در واکنش به کشتار‌های اخیر در نیجریه با صدور بیانیه‌ای از دولت خواستند واکنشی فراتر از بیانیه‌های کم‌خاصیت به اوضاع اسفناک نیجریه از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

قَدْ کَانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِی إِبْرَاهِیمَ وَالَّذِینَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْکُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ

برای پنجمین بار متوالی خلال سال‌های گذشته، اعضای حرکت اسلامی نیجریه و پیروان شیخ ابراهیم زکزکی، هزینه‌ای که برای سخن حق‌شان می‌پردازند سُرب داغی است که سینه‌هایشان را شکافته و خون سرخ‌شان را بر پوست تیره‌ تنهایشان جاری ساخته بیش از ۶۰ شهید و صد‌ها زخمی در جریان راهپیمایی نمادین اربعین در نیجریه.

در معرکه‌ هجمات و جوسازی‌های رسانه‌ای علیه حرکت اسلامی نیجریه، آنچه تلخ‌تر است به مسلخ کشیده شدن آرمان این شیخ مصلح تقریبی در دل آفریقا است. آرمانی فراتر از نگرش‌های تنگ نظرانه‌ طائفی و مصلحت اندیشی‌های سیاسی که بدنبال برانگیختن مردمی مستضعف و محروم، علیه ساختار‌های فاسد بوده است.

در نیجریه، کشوری که هر جریان معارض و مخالف دولت، در چشم به هم زدنی دست به سلاح خشونت برده و جواب «های» دولت بی‌کفایت نیجریه را با «هوی» برخاسته از لوله تفنگ می‌دهند، حرکت اسلامی نیجریه با تقدیم هزاران شهید و مجروح به مبارزات مسالمت‌آمیز خود پای بند بوده است و این همه بواسطه‌ تعلیمات شیخ صلح‌طلب مُصلح٬ ابراهیم زکزکی است؛ اما مدعیان صلح کل جهانی٬ ترجیح می‌دهند چشم بر هرآنچه در نیجریه می‌گذرد ببندند؛ چراکه طنین صدای خمینی بت‌شکن را در کلام شیخ ابراهیم می‌شنوند. از این روست که باوجود گذشت ۳ سال از دستگیری غیرقانونی شیخ ابراهیم و همسرش و باوجود حکم برائت دادگاه نیجریه٬ حاضر به آزادی او نیستند.

در چنین اوضاعی بر نهاد‌های بین‌المللی است که صدای مظلومین حرکت اسلامی نیجریه را بشنوند؛ بر دولت‌ها ـ. خصوصا دولت جمهوری اسلامی ایران ـ. است که واکنشی فراتر از بیانیه‌های کم‌خاصیت برای رسیدگی به اوضاع اسفناک نیجریه از خود نشان دهد و بر تشکل‌های مردمی است که دهان به اعتراض در برابر کشتار‌های مکرر علیه اعضای حرکت اسلامی نیجریه بگشایند.

از این رو تشکل‌های دانشجویی و مردمی ذیل از تمامی فعالین مردمی برای حضور اعتراضی در برابر دفتر سازمان ملل در روز سه شنبه ۱۵ آبان ساعت ۱۵ دعوت به عمل می‌آورند.   بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
جامعه اسلامی دانشجویان
بسیج دانشگاه امام صادق (ع)
اتحادیه بین المللی امت واحده
جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
دفتر تحکیم وحدت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حرکت اسلامی نیجریه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در متن این بیانیه آمده است :

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند.

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت