Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور امروز در کارگاه آموزشی «مدیریت مورد» ویژه معتادین در حال بهبود، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم تر از مسیر درمان عنوان کرد و گفت: درصورتیکه این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسند.

اخبار اجتماعی ایران/ «فرید براتی سده» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در دومین دوره آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادین در حال بهبود در مازندران، به حجم بالای مشکلات حوزه اعتیاد و نیز استان‌هایی که طرح های درمانی درآنها درحال اجراست اشاره کرد و افزود: ۱۶ استان برای اجرای این طرح با اولویت معتادین متجاهر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد های مدیریت مورد در پیشگیری از اعتیاد افزود: به رغم تمامی تلاش هایی که در کشور و در راستای کاهش آسیب، پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گرفته است، به طور غیرمتوازن و ناعادلانه ای به دلیل مغفول ماندن فعالیت ها پس از بهبودی، این اقدامات تاثیرگذاری که باید را ندارد.
وی با بیان اینکه با وجود 8 هزار مرکز درمانی سرپایی و هزار و 200 مرکز اقامتی، در بحث درمان هیچ کمبودی وجود ندارد تصریح کرد: متاسفانه تمامی کمبود ها و غفلت ها در مهمترین بخش از روند بهبودی یعنی زمانیکه فرد از مراکز درمانی ترخیص می‌شود، وجود دارد.
براتی سده، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهمترین قسمت از مسیر درمان عنوان کرد و گفت: درصورتیکه این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسد.
وی مدیریت مورد را طرح مددکاری بسیار جدی در توانمند سازی و بازگشت معتادین بهبود یافته به اجتماع دانست و تصریح کرد: نیاز های این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.
براتی سده، به تصویب آیین نامه درمان و کاهش آسیب معتادین بی بضاعت و تحویل وظیفه ساماندهی آنها به سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی از طریق مدیریت مورد اقدام به برگزاری کارگاه های دوره ای با الویت معتادین متجاهر نموده است که این طرح شامل تمامی معتادین بهبود یافته می‌شود.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به تاثیر معضلات اجتماعی به خصوص بیکاری در بازگشت فرد بهبود یافته به اعتیاد یادآور شد: طرح آماده سازی شغلی و آموزش نحوه نگهداشت و بازتوانی شغلی در حال اجراست که در پایان فرد بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغال و منابع مالی معرفی می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید