Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان البیضاء یمن حاکیست، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در محور‌های شمال شرق و شمال علیه مزدوران سعودی ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی استان البیضاء یمن حاکیست، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در محور‌های شمال شرق و شمال علیه مزدوران سعودی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیرو‌های یمنی علیه مواضع مزدوران سعودی در بخش‌های «ناطع، نعمان، ملاجم و خیران» استان البیضاء در جریان است.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در ساعات گذشته حملات سنگینی را برای پاکسازی کامل بخش «ناطع» در شمال شرق استان البیضاء انجام دادند؛ ۵۰ تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در لیست کشته شدگان نام‌های سرتیپ احمد العیاشی فرمانده تیپ ۱۹ پیاده نظام مزدوران سعودی، حسین دیمان فرمانده گردان چهارم در تیپ ۱۵۳ پیاده نظام و مفرح بحیبح از فرماندهان مزدوران سعودی دیده می‌شود.

به گزارش میزان، حدود ۵۵ تن از مجروحان مزدوران سعودی به بیمارستان منطقه «بیحان» انتقال داده شده اند؛ نیرو‌های یمنی در این عملیات همچنین توانستند ۲۰ تن از مزدوران سعودی را اسیر کنند.

مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی مزدوران سعودی در جریان این درگیری‌ها به غنیمت نیرو‌های یمنی درآمد؛ ۶ خودروی نظامی و زرهی مزدوران سعودی در لیست غنیمت‌های نیرو‌های یمنی دیده می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات موفق شدند حدود ۷ کیلومتر در عمق بخش ناطع پیشروی کنند؛ شماری زیادی از شهروندان هم برای پاکسازی مناطق اشغالی به نیرو‌های یمنی کمک کردند.

در حال حاضر، بیش از ۷۵ درصد از مناطق شمالی و شمال شرقی استان البیضاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است؛ نیرو‌های یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل مناطق آلوده از جمله بخش «ناطع»، امنیت شمال استان البیضاء را به طور کامل تامین کنند؛ بخش راهبردی ناطع دروازه شمالی برای ورود به استان البیضاء محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش یمن انصارالله یمن جنگ یمن یمن مزدوران سعودی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز محتمل خواهد بود.

امروز با تغییر سوی جریانات افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی، طی امروز از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

سامانه همرفتی تا روز جمعه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود. همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.


باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند