Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ طبرسی در کتاب احتجاج از سالم بن ابی‏ الجعده از امام حسن (ع) روایت کرده که فرمود: به من خبر رسیده که معاویه به پادشاه روم نامه‏‌ای نوشته و خواسته است تا زهری کشنده برای او بفرستد، و پادشاه روم در پاسخ او نوشته:
دین و آیین ما چنین اجازه‏‌ای به ما نمی‏‌دهد که در کشتن کسی که با ما نمی‏‌جنگد کمک کنیم! و معاویه در پاسخ او نوشته: این مردی را که من می‏‌خواهم بکشم فرزند همان مردی است که در سرزمین تهامه خروج کرد، و او اینک قیام کرده، می‏‌خواهد سلطنت پدر خود را بازستاند و من می‏‌خواهم دسیسه‏‌ای کرده و این زهر را به وسیله‏ کسی به خورد او بدهم و بندگان و شهر‌ها را از او آسوده سازم! و همراه این نامه هدایایی نیز برای پادشاه روم فرستاده، و پادشاه روم و نیز تحت شرایطی این سم را برای او فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مروج الذهب نقل شده که معاویه آن سم کشنده را برای مروان بن حکم فرستاد و به او دستور داد آن زهر را به جعده بدهد، و وعده‏ همسری یزید و یک صد هزار درهم پول نیز به او داد تا این جنایت را انجام دهد.
جعده زهر را در شیری ریخت، و امام حسن (ع) در آن روز روزه بود، و روز گرمی هم بود، و، چون به خانه بازگشت و هنگام افطار شد، جعده آن شربت شیر مسموم را نزد آن حضرت آورد، و امام (ع) آن را نوشید و، چون احساس زهر را کرد فرمود:‌ ای دشمن خدا مرا کشتی، خدایت بکشد! و به خدا سوگند پس از من بدانچه می‏‌خواهی نخواهی رسید و خدا تو را خوار خواهد کرد.
چون امام (ع) احساس درد شدید در امعاء خود کرد، گفت: همه از جانب خدا آمده و به سوی خدا باز می‏‌گردیم، سپاس خدای را بر دیدار سرور رسولان و پدرم آقای اوصیا، و مادرم بانوی زنان جهانیان و عمویم جعفر طیار و حمزه سیدالشهدا.
در کتاب کافیه به سند معتبر از جناده بن ابی‏امیه روایت کرده است: در آن بیماری حضرت امام حسن (ع) که به آن از دنیا رفت به خدمت او رفتم، در پیش او طشتی گذاشته بود و پاره‌پاره جگر مبارکش در آن طشت می‏‌افتاد.
پس گفتم:‌ ای مولای من چرا خود را معالجه نمی‏‌کنی؟
گفت:‌ ای بنده‏ خدا مرگ را به چه چیز علاج می‏‌توان کرد؟
گفتم: انا لله و انا الیه راجعون.
پس به من فرمود: خبر داد ما را رسول خدا؟ که بعد از او 12 خلیفه و امام خواهند بود یازده کس ایشان از فرزندان علی و فاطمه‏‌اند و همه ایشان شهید می‏‌شود به تیغ یا به زهر.
پس طشت را از پیش حضرت برداشتند حضرت گریست.
گفتند: یابن رسول الله ما را موعظه کن.
فرمود: مهیای سفر آخرت شوید و توشه آن سفر را پیش از رسیدن اجل تحصیل نمایید، بدان که تو طلب دنیا می‏‌کنی و مرگ تو را طلب می‏‌کند، بار مکن اندوه روزی را که هنوز نیامده است بر روزی که در آن هستی، بدان که هر چه از مال تحصیل نمایی زیاده از قوت خود در آن بهره نخواهی داشت، خزینه‏‌دار دیگری خواهی بود، بدان که در حلال دنیا حساب است و در حرام دنیا عقاب، مرتکب شبهه‏‌های آن شدن موجب عقاب است.
پس دنیا را نزد خود به منزله مرداری دان و از آن مگیر مگر به قدر آن چه تو را کافی باشد که اگر حلال باشد زهد در آن ورزیده باشی و اگر حرام باشد در آن وزری و گناهی نداشته باشی، آنچه گرفته باشی بر تو حلال باشد چنانچه میته حلال می‏‌شود در حال ضرورت و اگر عتابی باشد عتاب کمتر باشد. برای دنیای خود چنان کار کن که گویا همیشه خواهی و برای آخرت خود چنان کار کن که گویا فردا خواهی مرد.
اگر خواهی که عزیز باشی بی‏ قوم و قبیله و مهابت داشته باشی بی‏ سلطنت و حکمی، پس بیرون رو از مذلت معصیت خدا به سوی طاعت خدا. هر گاه تو را حاجتی داعی شود و مضطر شوی، یا که با مردم مصاحبت کنی، پس مصاحبت شو با کسی که مصاحبت او زینت تو باشد و اگر او را خدمت کنی تو را محافظت نماید اگر از او یاری طلب کنی تو را یاری کند، اگر سخنی بگویی تو را تصدیق کند، اگر بر دشمنی حمله کنی تو را تقویت کند، اگر دستی دراز کنی به احسان او نیز دست دراز کند.
اگر رخنه‏‌ای در احوال تو ظاهر شود آن را سد نماید، اگر نیکی از تو ببیند آن را بشمارد و ظاهر کند، اگر سؤالی کنی از او عطا کند، اگر ساکت شوی و سؤال نکنی ابتدا کند، اگر بلایی به او وارد شود تو آزرده شوی، باید که کسی باشد که از او به تو نرسد مصیبت‌ها و به سبب او بر تو وارد نگردد بلایاها ، در وقتی که حقوق ضروریه لازم شود تو را وانگذارد، اگر در قسمتی با یکدیگر نزاع کنید تو را بر خود اختیار کند.
چون سخنش اعجاز نشانش به اینجا رسید، نفس مبارکش منقطع شد و رنگش زرد شد، پس حضرت امام حسین (ع) از درآمد با اسود بن ابی‏‌الاسود و برادر بزرگوار خود را در برگرفت، سر مبارک او را و میان دو دیده‏‌اش را بوسید، نزد او نشست راز بسیار با یکدیگر گفتند.
پس ابوالاسود گفت: انا لله و انا الیه راجعون، گویا که خبر فوت امام حسن (ع) به او رسیده است.
پس حضرت امام حسین (ع) را وصی خود گردانیده، اسرار امامت را به او گفت، ودایع خلافت را به او سپرد، روح مقدسش به ریاض قدس پرواز کرد، در روز پنجشنبه در آخر ماه صفر در سال پنجاه هجرت، عمر مبارکش در آن وقت چهل و هفت سال بود و در بقیع دفن شد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شمشیر امامان شیعه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: دولت برای حل مشکل مسکن کارگران چه کرد؟

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228993 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد