Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

فراخوان شورش و آشوب مسلحانه، تهدید جانی و امنیت مردم، صدمه رساندن به اموال عمومی، تشویش اذهان، توهین به مقدسات، سیاه نمایی علیه کشور، ارتباط گیری با رسانه‌های معاند در آنسوی مرزها، همراهی با جریان فتنه و ... این‌ها تنها بخشی از سرفصل‌های اقدامات یک گروهک تبهکار طی ۱۲ سال اخیر است؛ گروهکی موسوم به «مجذوبان نور» که از دل فرقه‌ای با عنوان دراویش گنابادی متولد شده و اقدامات آشوب‌طلبانه و مخربانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت مروج خشونت گروهک مجذوبان؛ حلقه ارتباطی اشرار عضو گروهک
عمده وسیله ارتباطی عناصر گروهک افراطی مجذوبان نور که از طریق آن اقدام به فراخوان شورش مسلحانه و آشوب‌طلبی می‌کردند، سایت این گروهک است که با همان نام «مجذوبان نور» فعالیت می‌کند. این سایت از اوایل سال ۸۵، در جهت تبلیغ و ترویج اغراض شوم گروهک مجذوبان نور آغاز به کار کرد.

فراخوان‌های ضدامنیتی سایت مجذوبان
یکی از کژکارکرد‌های این سایت، علاوه بر ترویج و تبلیغ آشوب‌طلبی و اقدامات ضدامنیتی علیه شهروندان، فراخوان دادن به عناصر مجذوبانی برای تجمع در مقابل دوایر دولتی، قضایی و نقاط مختلف شهری و ایجاد آزار و اذیت برای شهروندان است.

در سال ۱۳۹۱ در یکی از این فراخوان‌های منتشره در سایت مجذوبان نور، به عناصر این گروه افراطی فرمان داده شد که در مقابل زندان اوین در ساعتی مقرر تجمع کنند، تجمعی که البته با هوشیاری ماموران عمل کننده، به هدف شوم خود نائل نشد و ماموران امنیتی به سرعت، آمران و عاملان فراخوان تجمع مقابل زندان اوین را شناسایی و دستگیر کردند که البته در این میان یکی از عناصر مجذوبان نور، به نام «فرهاد نوری» قبل از دستگیری از کشور متواری شد. این فرد طی سال‌های بعد به یکی از عناصر رسانه‌ای مجذوبان نور در خارج از کشور بدل شد که در مقاطع مختلف ضمن همکاری با شبه رسانه‌های ضدانقلاب، اخبار تحریف شده و مطالب کذبی را در مورد دراویش گنابادی مخابره می‌کند.

انتشار مقالات موهن و ساختارشکنانه در سایت مجذوبان
اما صبغه مجرمانه مطالب منتشره در سایت مجذوبان نور بسیار زیاد است؛ مقالاتی که در این سایت منتشر می‌شود حاوی توهین به ارزش‌های دینی و هنجار‌های اجتماعی مردم ایران اسلامی است.

در یکی از مقاله‌های منتشره در سایت گروهک مجذوبان با عنوان «ضحاک ماردوش»، ماهیت تفکر حاکم بر عناصر این گروهک افراطی و خشونت طلب، آشکار می‌شود.

در یکی دیگر از مقالات منتشره در سایت گروهک مجذوبان با عنوان «موریانه مرگ حکومت‌ها» که توسط یکی از عناصر ضدانقلاب و نقش آفرین در فتنه ۸۸  -به عنوان عضو اتاق فکر مستقر در لندن- به نام «عبدالعلی بازرگان» نوشته شده، مستقیما به اصول مقدس کشور هتک حرمت و اسائه ادب شده است و نویسنده مقاله مزبور با کینه و حقدی عمیق، در سایت گروهک مجذوبان، علیه مقدسات ، می‌نویسد.

رپورتاژ آگهی سایت گروهک برای یکی از سران فتنه ۸۸
سایت مزبور، همچنین در ایام فتنه ۸۸ برای یکی از فتنه گران، رپورتاژ آگهی می‌رفت و عملا به یکی از ستاد‌های این فتنه‌گر تبدیل شده بود. البته آن فرد نیز که در زمره سران فتنه بود در راستای پروژه آمریکایی و صهیونیستی تعریف شده برای دست اندرکاران فتنه، در برخی میتینگ‌هایش ضمن تهییج پیاده نظام‌های آشوبگر، پروژه مظلوم نمایی گروهک افراطی مجذوبان نور را پیش می‌برد.

از دیگر کژکارکرد‌های سایت مجذوبان نور، می‌توان به تحریک دراویش به برپایی تجمعات خشونت‌آمیز و غیرقانونی در مقابله با تصمیمات مراجع قانونی اشاره کرد. در یکی از فراخوان‌های تحریک‌آمیز منتشره در این سایت، صریحا اعلام شده بود که دراویش آماده اعتراض گسترده (بخوانید شورش و اغتشاش) هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دراویش گنابادی سران فتنه آشوب خشونت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است

اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در نسل کشی غیرنظامیان در نوار غزه تنها بخشی از توحش این رژیم علیه فلسطینیان محسوب می‌شود. اکنون ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری به صورت روزانه اقدام به انجام حملات گسترده علیه غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه می‌کنند که علاوه بر آسیب‌های مادی، تلفات زیادی نیز به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آلمان گسترش حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد. 

کریستین واگنر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان طی کنفرانس خبری با اصحاب رسانه در برلین گفت: ما آخرین خشونت‌های رخ داده از سوی شهرک نشینان در کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کنیم. بی تردید این خشونت‌ها از سوی شهرک نشینان افراطی رخ می‌دهد. 

وی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی برای مهار چنین خشونت هایی، خاطر نشان کرد: قطعا اسراییل به عنوان نیروی اشغالگر در کرانه باختری وظیفه دارد امنیت غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری را براساس یک چارچوب قوانین قابل اجرا، تامین کند. 

آلمان تشدید تنش‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک نشینان را مانعی بزرگ در تحقق راهکار دو دولت می‌داند و بر تامین امنیت فلسطینیان تاکید دارد. 

برآورد می‌شود اکنون بیش از ۷۰۰ هزار صهیونیست معادل ۱۰ درصد از جمعیت اسراییل در ۳۰۰ شهرک در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند. 

براساس راهکار دو دولت، اسرائیل ۷۸ درصد از سرزمین فلسطینی‌ها را تصاحب کرده و ۲۲ درصد باقی مانده شامل نوار غزه و کرانه باختری به پایتختی قدس شرقی کشور مستقل فلسطین را تشکیل خواهد داد. با این حال، مقامات صهیونیست در حال سرمایه گذاری‌های عظیم چندین میلیارد دلاری در کرانه باختری هستند و حتی حاضر نیستند همین ۲۲ درصد از سرزمین‌های باقی مانده فلسطینیان را نیز برای تشکیل کشور مستقل به آنها بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • ◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی