Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:58:33 GMT

مشکلات ۱۱ ساله مسکن مهر طرزیلوی ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۵۵۶۳

مشکلات ۱۱ ساله مسکن مهر طرزیلوی ارومیه

طرح احداث مساکن مهر با هدف صاحب خانه شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه مطرح و اجرا شد که متاسفانه در نتیجه بروز رکود و اعمال تحریم ها علیه ایران با بالا رفتن هزینه های ساخت، قیمت تمام شده مساکن مهر بالا رفته و باعث نارضایتی متقاضیان این مساکن شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، طرح احداث مساکن مهر با هدف صاحب خانه شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه مطرح و اجرا شد که متاسفانه در نتیجه بروز رکود و اعمال تحریم ها علیه ایران با بالا رفتن هزینه های ساخت، قیمت تمام شده مساکن مهر بالا رفته و باعث نارضایتی متقاضیان این مساکن شد به طوری که با مراجعه خبرنگار اروم نیوز به مساکن مهر شهرستان ارومیه که در ۴ منطقه در این شهر ایجاده شده است مهم ترین گلایه های ساکنین این مساکن به بالا رفتن قیمت تمام شده این مساکن و کیفیت پایین ساختشان مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار نیز خبرنگار اروم نیوز، برای اطلاع از آخرین وضعیت مساکن مهر طرزیلو عازم این منطقه شد تا به گفت و گو با اهالی مساکن مهر این شهرک بپردازد که در این گزارش مشروحی از این گفت و گو را می خوانید.

یکی از ساکنین مسکن مهر طرزیلوی ارومیه که توسط تعاونی ۱ مهر در حال ساخت است، می گوید: این مساکن از سال ۸۶ در حال ساخت هستند و هنوز به اتمام نرسیده اند و قیمت توافقی قید شده در قرارداد ۱۵ میلیون تومان بود اما تاکنون ۳۱ میلیون تومان به طور نقدی از ما دریافت کرده اند و ۳۰ میلیون تومان نیز از طرف ما وام گرفته اند اما این تنها پایان هزینه کرد های ما نبوده و همچنان از ما طلب پول می کنند به طوری که اکنون شرکت تعاونی طالب ۵ میلیون تومان دیگر نیز از ساکنین مساکن تحت نظر این تعاونی است.

«شکیب» ادامه می دهد: با وجود هزینه های دریافتی این شرکت حداقل امکانات را نیز برای ما فراهم نکرده است که از جمله مهم ترین این امکانات می توان به نبود آسانسور اشاره کرد، همانطور که مشاهده می کنید این مساکن در ۱۲ طبقه ساخته شده اند و با وجود واگذاری واحدها هنوز آسانسور جاگذاری و راه اندازی نشده است و در مورد هزینه خدمات از جمله گاز، برق و آب را نیز خودمان پرداخت کرده ایم.

وی اظهار می کند: شرکت تعاونی مربوطه ساخت آسانسور، محوطه سازی، شیرآلات، کابینت، پکیج، سیستم شوتینگ زباله، درب های ضد سرقت و پارکینگ را نیز متعهد شده بود که این موارد حتی در قرارداد امضا شده بین ساکنین و این شرکت تعاونی نیز قید شده است اما نه تنها هیچکدام از این موارد رعایت نشده اند بلکه معمولی ترین امکانات را هم برای ما فراهم نکرده اند که از جمله این موارد می توان به نبود پنجره در قسمت جنوبی مساکن اشاره کرد که به دلیل نبود پنجره، خودمان به جای پنجره تنها شیشه نصب کرده ایم تا بتوانیم به نحوی از ورود گرما و سرما جلوگیری کنیم.

کیفیت بد ساخت

یکی دیگر از اهالی این مساکن با گلایه از کیفیت بد ساخت مساکن مهر طرزیلو، تصریح می کند: دیوار های ما به قدری نازک هستند که نه تنها به راحتی صدای همسایه ها شنیده می شود بلکه در بیشتر مواقع آب استفاده شده در سرویس های بهداشتی طبقه های بالاتر این آب به طبقات پایین تر نشت می کند.

«توحید پیر قوشچی» می افزاید: همانطور که مشاهده می کنید مساکن مهر طرزیلو بالای تپه های بلندی ساخته شده اند که در هنگام بارش باران به دلیل نبود آسفالت و جاری شدن سیل و گل و لای فراوان نمی توان به هیچ عنوان از این سربالایی های با شیب تیز عبور کرد اما به دلیل نبود تاکسی و اتوبوس ناچار به رفت و آمد با پای پیاده هستیم که به هنگام بارندگی ها تردد کاملا مختل می شود اما نکته جالب توجه این است که هزینه آسفالت تمام و کمال از ساکنین دریافت شده است اما هنوز خبری از آسفالت نیست.

وی اظهار می کند: طبق موارد ذکر شده در قرارداد درب های منازل ما قرار بود ضد سرقت باشند اما کنون نه تنها ضد سرقت نیستند بلکه گویا برای رفاه حال سارقین ساخته شده اند چراکه با کوچک ترین ضربه این درب ها باز می شوند.

تخلف در ساخت

یکی از ساکنین مساکن مهر طرزیلو در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، از تخلفات هیات مدیره و شرکت تعاونی ۱ مهر خبر می دهد و می افزاید: هیات مدیره این مساکن تخلفاتی انجام داده است و به منظور گرفتن حق مان شکایت خود را به دادگستری اعلام کرده ایم و اکنون منتظر رسیدگی به شکایتمان در دادگاه کیفری شعبه ۸ ارومیه هستیم.

«لیلا زین العابدین پور» ادامه می دهد: بنده از سال ۹۲ تا سال ۹۵ مدیر عامل بودم اما با گذشت زمان به دلیل افشای تخلفات هیات مدیره بنده را از سمت خود برکنار کرده و به تخلفات خود ادامه دادند اما ما ساکت نخواهیم نشست و خواستار تحقق حق و حقوقمان هستیم چراکه ما قشر ضعیف جامعه بوده و تمامی سرمایه خود را برای خرید این مساکن هزینه کرده ایم.

وی تصریح می کند: هیات مدیره در امانت خیانت کرده و برداشت های غیر مجازی از پول های دریافتی خود از ساکنین این مساکن داشته است که تمامی سندها و مدارک این تخلفات به دادگاه نیز ارائه شده است اما به دلیل نبود دفتری مبنی بر میزان سرمایه گذاری، در اثبات این برداشت های غیر مجاز به مشکل برخوردیم.

یکی دیگر از ساکنین در تشریح موضوع شکایت از هیات مدیره می گوید: از جمله این تخلفات می توان به پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان مازاد بر مبلغ توافقی به پیمانکار پروژه اشاره کرد و علاوه بر آن حتی در فروش واحدها نیز تخلف صورت گرفته است به طوریکه تنها ۱۲۰ واحد در این مساکن وجود دارد اما اکنون ۱۳۶ نفر برای دریافت این واحدها ثبتنام کرده و هزینه پرداخت کرده اند و برخی از واحدها به ۲ یا ۳ نفر فروخته شده اند.

«خلیل احمدی منش» درباره تخلفات هیات مدیره توضیح می دهد: حسابرس رسمی دادگستری ابتدا به نفع ما رای داده بود اما پس از گذشت مدتی نظر خود را عوض کرده و هزینه کرد ساخت این مساکن از سال ۹۰ تا ۹۶ را بر طبق شاخص های بانک مرکزی و براساس بهترین مصالح حساب کرده و رای خود را عوض کرد و این در حالی است که از سال ۹۳ به بعد پروژه کاملا متوقف شده است.

ساخت دیوار حائل تا پایان سال

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درباره نبود دیوار حائل و محوطه سازی در مساکن مهر طرزیلو می گوید: مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، هزینه های محوطه سازی و آماده سازی بر عهده خود مردم و متقاضیان مساکن مهر است و دولت تنها متعهد به تامین زمین مورد نیاز است بدین ترتیب که شرکت های تعاونی نیز متشکل از منتخبین خود اعضای این مساکن هستند و باید با دریافت پول از تمامی اعضا نسبت به محوطه سازی اقدام کنند.

« جلال تقی دخت » ادامه می دهد: با این وجود طبق هماهنگی های انجام شده با ساخت دیوار حائل مساکن مهر طرزیلو با هزینه اداره کل راه و شهرسازی و با عملیات اجرایی شهرداری ارومیه از سال گذشته در حال ساخت است و تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

وی درباره مشکلات مساکن مهر طرزیلو توضیح می دهد: متاسفانه تا قبل از اتمام مراحل ساخت، خریداران این واحدهای مسکونی ساکن شده اند و با بالا رفتن میزان هزینه کردها دیگر مردم هزینه ای پرداخت نمی کنند و مشکلات همچنان بر جای خودباقی هستند که چندین بار در این رابطه به شرکت های تعاونی به طور کتبی اخطار داده ایم که این کار خلاف قانون است و در صورت بروز حادثه ای ناگوار باید پاسخگو باشید اما ترتیب اثر داده نشد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درباره نظارت های انجام گرفته توسط این اداره از مساکن مهر، اظهار می کند: ما نظارت مستقیم بر ساخت این مساکن نداریم و به طور نظارت عالیه گزارشات سازمان نظام مهندسی از مراحل ساخت را بررسی می کنیم و در برخی از مواقع نیز نواقصاتی وجود داشته است که در اسرع وقت برطرف شده اند.

تقی دخت تاکید می کند: بنده منکر مشکلات موجود در این مساکن نیستم اما نمی توان کل پروژه را زیر سوال برد چراکه تمامی مراحل اجرایی با نظارت کامل دستگاه های مرتبط ساخته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبر چند ثانیه، عبدالرضا داوری، فعال سیاسی در توییتی نوشت: «هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران بدستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش میکنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، بطور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.
رونوشت:مهندس چمران»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903022

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی