Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به سابقه خدمت خود دراین وزارتخانه گفت: در طول این مدتی که صدارت این وزارتخانه را برعهده داشتم حوادثی رخ داد که خارج از اراده ما بود که اولین آن را می‌توان در حوزه سیاست خارجی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم قطعیت در اقتصاد و پمپاژ یاس و ناامیدی از نخستین آثاری بود که سیاست خارجی در این وزارتخانه گذاشت، ادامه داد: تا پیش از آن در بسیاری از شاخه‌های صنعتی ما دارای رشد متناسبی بودیم و روند طبیعی را در اقتصاد داشتیم و ‌آنچه این روزها به عنوان بحران ناکارآمدی از آن نام می‌برند اصلاً وجود نداشت.

شریعتمداری افزود: محدودیت‌هایی در اقتصاد کشور ایجاد شد و نرخ ارز روند رو به رشد گرفت با این حال دولت تصمیم گرفت ترمزدستی قیمت ارز را بکشد که تصمیمی راهبردی بود و روند لجام گسیخته قیمت ارز را کنترل کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز پس از چند ماه انتقاداتی به سیاست‌های ارزی می‌شود اما متاسفانه به این موضوع توجه نمی‌شود که ما در آن ایام در لبه پرتگاه بودیم و بایستی چنین تصمیماتی اتخاذ می‌کردیم.

وی افزود: امروز با دو نوع ارز 4200 تومانی که برای کالاهای اساسی و مواد اولیه هست و ارز 7500 تومانی برای باقی کالاها مواجه‌ایم. هرچند این رقم‌ها با نرخ ارز در بازار آزاد تفاوت دارد.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در خصوص ثبت سفارش و واردات کالا گفت: ما سعی کردیم دراین زمینه ماموریت‌ها بین وزارتخانه‌های مختلف تقسیم شود تا کارها در مسیر درستی پیش برود تا بتوان بر آن کنترل و نظارت بیشتری داشت. امروز در شرایط تحریم باید در ابعاد گوناگون برای تسهیل امور تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی افزود: امروز کشور به تولید نیاز دارد. اگر قطعه‌ای در خط تولید از بین می‌رود باید تولیدکننده بتواند با یک تلفن آن را دریافت کند و نباید در صف واردات قرار بگیرد. ما امروز نیازمند آن هستیم تا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها با مکانیزم بدون انتقال ارز صورت بگیرد.

شریعتمداری تصریح کرد: ما در گذشته راهکاری تحت عنوان حساب باز داشتیم که بین تولیدکنندگان در داخل و شرکای آنها در خارج برقرار بود اما امروز این روند کاملاً متوقف شده انتظار داریم مجدداً احیا شود.

وی در خصوص تهدیدات آمریکا و آغاز تحریم‌ها گفت: ترامپ بسیار کوچکتر از آن است که ملت و مردم بزرگوار ایران را متوقف کند. امروز بسیاری از فعالان اقتصادی حاضرند که با تمام توان کار کنند و ما باید شرایط آن را فراهم کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات پیامک حمل و نقل شهرداری وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال