Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون عمراني و امور برنامه ريزي فرماندار شيروان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوي و خشکسالي هاي چند ساله اخير، خالي شدن حفره ها و سفره هاي زيرزميني و مشکلات عديده اي که با آن مواجه هستيم سند جامع مديريت بحران آب اين شهرستان(سازگاري با کم آبي) تدوين مي شود.

صمد ايزانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به کم آبي سد بارزو شيروان اظهار داشت: هم اکنون حجم آب مرده اين سد 9 ميليون مترمکعب است که هشت ميليون مترمکعب آن رسوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در مدت مشابه سال گذشته آب سد بارزو اين شهرستان 10 ميليون و 200 هزار متر مکعب بوده که هم اکنون در مقايسه با سال گذشته يک ميليون مترمکعب کاهش داشته است.
ايزانلو با بيان اينکه پيش بيني مي شود سال آينده بحران آب وجود داشته باشد افزود: در اين سال هيچ دريافتي از آب سد بارزو نخواهيم داشت امسال 3 چاه آب آهکي بايد حفر شود تا در تابستان سال آينده مورد استفاده قرار گيرد که براي اجراي خط انتقال آن نياز به بودجه است.
معاون عمراني و امور برنامه ريزي فرماندار شيروان گفت: از سال 96 تاکنون 30 کيلومتر اصلاح شبکه آب در شيروان انجام شده و در حوزه روستايي فاز سوم مجتمع آبرساني زيدر سراني در دست اجرا است که شامل هشت روستا مي شود و تا دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
ايزانلو با بيان اينکه امسال تعهد تامين آب نيروگاه از سد را از 30 ليتر در ثانيه به 20 ليتر در ثانيه کاهش داده ايم گفت: براي سال آينده هيچ آبي از سد به نيروگاه اختصاص داده نخواهد شد مگر اين که بارندگي ها به طوري باشد که بحران آب شرب حل شود.
وي افزود: ادارات مربوطه مکلف شده اند برنامه هاي تخصصي و علمي خود را براي مقابله با خشکسالي و تدوين سند مديريت بحران آب اعلام کنند.
وي ضمن تاکيد بر صرفه جويي و رعايت الگوي مصرف آب توسط مردم گفت: هم اکنون استفاده بهينه آب روستاي سرداب سراني، مقابله با حفر چاه هاي غير مجاز آب، تغيير الگوي کشت و استفاده از آبياري قطره اي و غيره در دستور کار قرار گرفته است.
هم اکنون 134 روستا در شهرستان شيروان از آب شرب برخوردارند که 60 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستايي اين شهرستان اند و 21 هزار و 500 انشعاب آب روستايي دارد.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل