Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمد بن سلمان"  ولیعهد عربستان سعودی دیروز احداث نخستین راکتور هسته‌ای تحقیقاتی سعودی را کلید زد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، در روزی که ایالات متحده آمریکا جزییات تحریم‌های جدید خود علیه ایران را اعلام کرد همزمان ولیعهد بلندپرواز سعودی آغاز ساخت نخستین راکتور تحقیقات هسته‌ای سعودی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محمد بن سلمان" دیروز همزمان با سفر به شهر صنعت و فناوری "ملک عبدالعزیز" کلید آغاز 7 پروژه صنعتی و علمی سعودی را کلید زد که یکی از آنها ساخت نخستین راکتور تحقیقات هسته‌ای سعودی است.

دیگر پروژه‌های این طرح  بلندپروازانه سعودی در زمینه‌هایی چون انرژی‌های نوین و تجدید پذیر، تولید آب شیرین، هواپیماسازی و پزشکی ژنتیک است.

دو پروژه احداث راکتور تحقیقاتی هسته‌ای  و مرکز توسعه سازه‌های هواپیمایی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

دولت سعودی در نظر دارد تا سال 2032 به میزان 17.6 گیگاوات انرژی برق از راکتورهای هسته‌ای تامین کند که بدین منظور قصد ساخت 17 راکتور هسته‌ای دارد.

"محمد بن سلمان" در ماه مارس سال جاری میلادی و هنگامی که به سفری 3 هفته‌ای به آمریکا رفته بود، در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" آمریکا  تهدید کرده بود: "عربستان سعودی قصد دست‌یابی به بمب هسته‌ای ندارد، اما بدون شک اگر ایران در ساخت بمب هسته‌ای پیشرفت کند، دولت سعودی نیز در اسرع وقت این مسیر را خواهیم پیمود."

عربستان سعودی از مخالفان جدی "برجام" بود و پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا به همراه اسراییل، امارات متحده عربی و بحرین، تنها کشورهای دنیا هستند که از سیاست‌های ترامپ در جهت ایجاد فشار و اعمال تحریم علیه ایران به طور همه جانبه حمایت می‌کنند.

 

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که این تحریم‌ها همگام با کره جنوبی اعمال شده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، شرکت‌های «آلیس» در روسیه و «پایونیر بنکونت استار» در امارات وابسته از شرکت فناوری اطلاعات چینیونگ کره شمالی هستند و این شرکت فناوری نیز با نیرو‌های مسلح کره شمالی مرتبط است.

به نوشته رویترز، تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی که تحت رهبری آمریکا اعمال شده، نتوانسته است در سال‌های گذشته برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ را متوقف کند.

این در حالی است که کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی و رزمایش‌های نظامی خود را افزایش داده است. این رزمایش‌ها اغلب تحت نظر شخص کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انجام شده است.

کره شمالی هفته گذشته در تازه‌ترین اقدام خود همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کره جنوبی موشک بالستیک شلیک کرد.

کیم جونگ اون اخیرا با حضور در رزمایش نیرو‌های هوابرد این کشور و نظارت بر عملکرد آنها، خواستار آمادگی کامل ارتش کره شمالی برای هرگونه درگیری احتمالی شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اساسی ارتش کره شمالی آمادگی برای جنگ است، دستور داد تا نیرو‌های هوابرد این کشور برای اجرای انواع طرح‌های عملیاتی غافلگیرکننده جنگی آماده باشند.

رزمایش‌های نظامی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی انجام می‌شود که گزارش «ارزیابی تهدید سالانه» ۲۰۲۴ آمریکا تاکید دارد که کیم به پیگیری قابلیت‌های نظامی هسته‌ای و متعارف خود ادامه خواهد داد.

در این گزارش که روز دوشنبه از سوی دفتر «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر شد، آمده است: کیم تقریبا به طور قطع قصد ندارد در مورد برنامه هسته‌ای خود که به نظر او ضامن امنیت حکومت و غرور ملی است، مذاکره کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند