Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت مناسب این ایستگاه اظهار داشت: باتوجه به آغاز تست‌های مربوط تحویل‌گیری این پروژه از سوی اداره کل راه آهن ناحیه، امیدواریم با افتتاح رسمی راه‌آهن ارمیه-مهاباد طی روز‌های آینده مردم شریف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه از فرصت سفر‌های ریلی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استان آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از ۲ دروازه بزرگ ترانزیتی معتبر از لحاظ توسعه با اولویت حمل ونقل ریلی در دستور کار دولت تدبیرو امید قرار دارد که تمهیدات خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه دیده شده است.


اسلامی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری به منظور تامین اعتبار پروژه‌های ریلی از صندوق توسعه ملی بیان داشت: این فرصت، وزارت راه و شهرسازی را در شرایطی قرار می‌دهد تا توسعه حمل ونقل ریلی را با شتاب جلو ببرد.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وعده رئیس جمهوری مبنی بر اتصال ۵ مرکز استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت تدبیرو امید تحقق خواهد یافت گفت: با اتصال ریل به ارومیه شاهد بخش دیگری از وعده رئیس جمهوری خواهیم بود و باید توجه داشت که توسعه ریلی در کریدور‌های ترانزیتی موجب شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.


این مقام مسئول گفت: البته وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه کریدور‌ها در هر ۲ بخش ریلی و جاده‌ای است.


وی در ادامه با اشاره به اقدامات در دست انجام برای تدوین سازوکار‌های جدید در بخش مسکن بیان داشت: وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی زمینه سازی برای خانه‌دار شدن مردم با توجه به قشر متوسط و کم درآمد است که باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌های تولید پایدار مسکن را شتاب دهیم.


اسلامی در پایان با اشاره به اتصال ۲ شهر ارومیه و تبریز از طریق ریل و جاده یاد آور شد: باید فرصت تجربه کردن سفر ریلی را قدر بدانیم و گام‌های بعدی را با فضاسازی‌های مناسب ایجاد کنیم. در همین راستا اتصال ۲ شهر ارومیه و تبریز از طریق اتوبان شهید کلانتری یک انتخاب بهینه است که در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ح


وزیر راه وشهر سازی در ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه وشهرسازی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در گفتگوی تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان از انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این گمرک تخصصی از خواسته‌های مهم بخش خصوصی و تجار استان در جلسه سال گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی بود که با تلاش‌های صورت گرفته و موافقت معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تحقق یافت.

خالد جنگجو ادامه داد: ایجاد رویه واحد در انجام تشریفات گمرکی، توجه دقیق به ارزش محصولات خاص، جلوگیری از بیش و کم‌اظهاری و اعمال دقیق‌تر کنترل‌های لازم از مزایای گمرکات تخصصی است.

به گفته ناظر گمرکات آذربایجان غربی، پیشتر نیز گمرکات ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در آذربایجان‌غربی، به عنوان گمرک تخصصی در بخش‌های اقتصادی از جمله گل‌وگیاه، چای، فرش دستبافت، پسته، فرآورده‌ها و مشتقات نفت و گاز، تابلو‌های برق، برد‌های الکترونیکی، انواع ترانسفورماتور، خودرو و پارچه بودند.

آذربایجان غربی دارای ۹ گمرک بوده و یکی از مهمترین استان‌های صادراتی کشور با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک به شمار می‌رود و سالانه صد‌ها هزار دستگاه کامیون صادراتی و وارداتی از مرز‌های استان وارد یا خارج می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم