Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@10:08:54 GMT

بیانیه حمایتی استادان حوزه علمیه قم ار یک مرجع

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۷۰۰۵

بیانیه حمایتی استادان حوزه علمیه قم ار یک مرجع

جمعی از استادان عالی و خارج حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی و آیت الله محمد یزدی، تکریم مرجعیت و احترام به ارکان و بزرگان حوزه را ضروری دانستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دراین بیانیه که به امضای 551 تن از استادان عالی حوزه علمیه رسیده، آمده است: تکریم، پاسداشت و رعایت حریم مرجعیت به عنوان دژ مستحکم اسلام و پاسداران مکتب اهل بیت(ع) مورد اتفاق همه دین مداران و حوزه‌های علمیه و روحانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه حاکی است: حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید با جایگاه برجسته علمی، اخلاقی و مردمی مورد قبول و احترام و اعتماد همگان است و حضرت آیت الله یزدی از فقیهان برجسته و مدرسان با سابقه و از اعلام و بزرگان حوزه علمیه قم است که از پیشگامان نهضت و شاگردان بصیر و با اخلاص آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام راحل و علامه طباطبایی است که پاسداشت حرمت ایشان لازم و پاسداشت فقاهت و انقلاب اسلامی است.

بیانیه تاکید کرده است: آیت الله یزدی همواره برای مراجع معظم تقلید احترام ویژه‌ای قائل بوده و هستند و در نامه خود، در عین صراحت و شفافیت، با سلام و احترام و عرض ارادت به جایگاه مرجعیت، درصدد تخطئه و جلوگیری از موجه‌سازی و مشروعیت یابی سران فتنه از طریق عادی سازی ارتباط آنان با مراجع معتبر بوده است.

بیانیه حاکی است: همانگونه که تکریم مرجعیت لازم و ضروری است، احترام به ارکان و بزرگان حوزه هم بایسته است و نمی‌توان نسبت به حمله ناجوانمردانه به فقیه مجاهد آیت الله یزدی بی‌تفاوت بود؛ به ویژه آنکه، این هجمه‌ها توسط عده‌ای سازماندهی می‌شود که بینش و گرایش التقاطی آنان نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و مواضع‌شان علیه فقه سنتی و اصالت‌های حوزوی و مرجعیت روشن است.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: به همه دلسوزان دین و کشور، به ویژه فعالان سیاسی و رسانه‌ای یادآور می‌شویم، در این شرایط حساس، همه ما باید با همگرایی و هم‌افزایی، و با بصیرت و هوشیاری در مقابله با جنگ اقتصادی و روانی و رسانه‌ای جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، هوشمندانه به وظایف خود عمل نماییم و همت اصلی خود را در جهت تقویت اقتدار و امید و انسجام و خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات و شکست تحریم آمریکایی مصروف نمائیم.

بیانیه تاکید کرده است: از حوزویان انتظار می‌رود با حکمت و دور‌اندیشی در جهت تقویت مرجعیت و ارکان حوزه گام بردارند و با سعه صدر و حفظ انسجام و اخلاق مداری و تفاهم حوزوی نقشه بدخواهان مرجعیت و حوزه و روحانیت را با پایان دادن مناقشات و مشاجرات بی‌ثمر و حاشیه‌ای نقش بر آب کنند.

گفتنی است، در پی انتشار تصاویری از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجم آبانماه طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی شد. که این نامه بازتاب هایی را درمیان علما و استادان حوزه و فعالان سیاسی کشور داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حوزه علمیه قم مرجعیت تکریم شبیری زنجانی یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم جناب آقای دکتر قدیانی رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی ضمن خیر مقدم به بررسی ابعاد شخصیتی علامه بزرگ شهید مطهری پرداختند و در ادامه گزارش مختصری از فعالیت دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در یک سال اخیر ارائه کردند.
سپس میهمان ویژه مراسم جناب آقای دکتر سعدالله زارعی از کارشناسان خبره حوزه بین الملل و به ویژه غرب آسیا بیاناتی را پیرامون تحولات اخیر منطقه مطرح کردند.
در این همایش ، بسیج دانشجویی بیانیه‌ای در راستای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و همینطور دفاع جانانه دانشجویان دانشگاه‌های هاروارد و کلمبیا از مردم مظلوم و بی دفاع غزه آماده کردند که متن بیانیه توسط یکی از دانشجویان فعال بسیج دانشجویی قرائت شد.
در پایان ، رئیس دانشگاه از استادان برتر گروه‌های مختلف آموزشی تجلیل کرد.
همچنین دانشجویان طوماری در محکومیت جنایات و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با دانشجویان بصیر و بیدار آمریکا و همینطور همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه امضاء کردند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند