Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: مسیر گردشگری «قلعه‌ جوشین ورزقان - قلعه بابک» در مرحله تعیین شرکت مشاور مطالعه طرح است و از نظر اکوتوریسم این مسیر گردشگری در کشور بی‌نظیر است.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که صنعت گردشگری جزء سه صنعت بزرگ جهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: این این طرح جزو بزرگترین طرح‌های گردشگری کشور بوده و توافق نامه آن نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجانشرقی نهایی شده و در مرحله مطالعاتی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح گردشگری در حد فاصل قلعه جوشین و قلعه بابک تقریبا به طول 50 کیلومتر است و به جهت قرار گرفتن مسیر این قلعه‌ها در جنگل‌های ارسباران و روستاهای جنگل نشین -که همچنان آداب و سنن خاص و سنتی در این روستاها دست نخورده مانده است- می‌تواند صنعت گردشگری و توریسم را در استان و کشور ارتقا دهد .

نماینده ورزقان در مجلس اظهار کرد: اگر در مرحله مطالعاتی به نتایج خوبی دست بیابیم، وارد مرحله عملیاتی می‌شویم. این پروژه به اندازه تمامی پروژه‌های شهرستان ورزقان، موجب خیر و منفعت و برکت برای استان و شهرستان‌های اطراف می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورزقان نیز در این خصوص گفت: این طرح عظیم شامل مسیرهای تله‌کابین، پل‌های معلق، اسب‌سواری، مردم شناسی، بوم گردی، روستاهای جنگلی با بافت پله کانی، گیاهان دارویی، کوه پیمایی، جنگل نوردی، کمپ‌های اقامتی و سیاحتی و ... است.

وی به موقعیت جغرافیایی و تاریخچه قلعه جوشین اشاره کرد و گفت: قلعه جوشین یکی از قلعه‌های تاریخی شهرستان ورزقان است که در ۳۰ کیلومتری مسیر «ورزقان- خاروانا» قرار گرفته است، این قلعه از سه قسمت ارک قلعه در بالای یک کوه صعب العبور، محل مسکونی در کوه پایه قلعه و گورستان تشکیل شده است.

اصغر دشتبان افزود: این قلعه با شماره ۲۲۵۴۰ در تاریخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۷ به ثبت ملی رسیده است که قدمت اولیه این قلعه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

گفتنی است قلعه‌ بابک نیز در شمال استان آذربایجان شرقی و در سه کیلومتری شهر کلیبر قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، بهنام امانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان شهرکرد گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار تعیین شد
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار