Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حکم اعدام دو نفر از اخلال گران نظام اقتصادي و شبکه بانکي کشور در دادگاه ويژه رسيدگي در استان فارس صادر شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، بر اساس اعلام روابط عمومي دادگستري فارس ، در راي صادره دادگاه ويژه رسيدگي به جرائم مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادي کشور مستقر در شيراز متهمان رديف اول و دوم اين پرونده مهم به نام‌هاي داريوش ابراهيميان بيلندي فرزند علي اکبر و يونس بهاء الديني فرزند ابراهيم براي اخلال باندي و سازمان يافته در شبکه بانکي و اقتصادي کشور به مبلغ هزار و 540 ميليارد و 461 ميليون و 900 هزار و 143 ريال را مفسد في الارض شناخته و به مجازات اعدام محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين پرونده متهم رديف اول مدير و هماهنگ کننده اقدامات مجرمانه ذکر شده و متهم رديف دوم از اعضاي اصلي باند اخلال گسترده در شبکه بانکي کشور بوده اند.
در اين پرونده همچنين براي متهمان اصلي علاوه بر مجازات اعدام ضبط همه وجوه و منافع حاصله از اقدام مجرمانه به نفع دولت و رد مال به ميزان 35 ميليون تومان در حق يکي از شاکيان خصوصي هم صادر شده است.
در رأي صادر از شعبه ويژه رسيدگي به جرائم اخلال گران و مفسدان نظام اقتصادي در استان فارس محمد بها الديني فرزند ابراهيم به 10 سال حبس تعزيري و رد مال محصله و داوود کاتبي فرزند، ولي اله به 7 سال حبس تعزيري محکوم شدند.
همچنين ايمان پهلواني فرزند نعمت اله، مرتضي کاتبي نژاد فرزند صفر، رضا نادري فرزند صفرعلي هر کدام به پنج سال حبس تعزيري و ضبط همه وجوه و منافع محصله به عنوان جزاي نقدي در حق دولت محکوم کرد.
در رأي صادره آمده است اين پرونده در خصوص تعدادي از متهمان، مفتوح و در خصوص متهمان رديف اول و دوم قابل فرجام خواهي در ديوان عالي کشور بوده و در خصوص ساير محکومان قطعي است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعدام اخلال گران اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روز‌های آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ رؤسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

منبع:مهر

دیگر خبرها

  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین