Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@09:54:27 GMT

جزئیات جدید از وضعیت مرزبانان ربوده شده

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۷۶۱۳

محمدنعیم امینی فرد در توضیح آخرین اخبار و اطلاعات از حادثه ربوده شدن مرزبانان در میرجاوه، گفت: وضعیت مرزبانان ربوده شده از طرق رسمی یعنی وزارت امور خارجه، وزارت کشور و مرزبانی در بالاترین سطح دنبال شده است، از سوی دیگر معتمدین محلی‌، اقوام و طوایف هم موضوع را دنبال می‌کنند.
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته از نتایج سفر وزیر امور خارجه اطلاعی نداریم هرچند علی القاعده از نمایندگان استان یا نماینده میرجاوه باید وی را در این سفر همراهی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت پاکستان هنوز رسما مسئولیت حادثه میرجاوه را نپذیرفته است
وی با بیان اینکه مرزبانان در خاک پاکستان هستند، تصریح کرد: مقامات پاکستانی وعده پیگیری این موضوع را دادند اما دولت پاکستان رسما مسئولیت این حادثه را نپذیرفته است و همچنان پافشاری می‌کند که این مرزبانان در خاک پاکستان نیستند یا دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مرزبانان ربوده شده به نزدیک مرز افغانستان منتقل شدند
امینی فرد یادآور شد: از سوی دیگر اطلاعاتی به ما رسیده که مرزبانان به نزدیک مرز افغانستان منتقل شدند و در نواحی مرز پاکستان و افغانستان هستند که خاک پاکستان محسوب می‌شود اما دولت مرکزی تسلطی به این مناطق ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودتر این مرزبانان در سلامت و صحت کامل به کشور بازگردند، از تمام توان و ظرفیت رسمی و غیر رسمی هم برای این مسئله استفاده خواهیم کرد.
 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت کشور مجلس شورای وزیر امور خارجه القاعده پاکستان دولت خاک افغانستان سلامت افغانستان پاکستان دولت سیستان و بلوچستان وزیر امور خارجه مرزبانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم

هفته پیش طالبان فقط بخشی از حقابه ایران را از رود هیرمند داد، البته احتمالا از ترس سیل. دولت رییسی آن را به پای خود نوشت و گفت با پیگیری‌ها بالاخره حقابه را دریافت کرده. البته شاید رئیس جمهور ایران هنوز نمی‌داند که ملت ایران همه حقابه‌ای که از هیرمند باید داده شود را می‌خواهند، نه بخش کوچکی از آن را. دعوای ایران و افغانستان بر سر آب هیرمند، از 150 سال پیش شروع شد. هیرمند از کوه بابا در افغانستان سرچشمه می‌گیرد. بیشتر از هزار کیلومتر را طی می‌کند و به هامون هلمند یعنی هامون ایران می‌ریزد. 40 درصد از دلتای رود هیرمند در ایران است اما بالا دست، افغان‌ها سد کجکی و بند کمالخان را زده‌اند و اگر آب پشت سد زیاد باشد، آن را به گودزره هدایت می‌کنند. این کارها باعث شده سیستانی‌ها سهم زیادی از آب رود نبرند و مردم سال‌ها درگیر خشکسالی‌ باشند. /عصرایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود